0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Data-Driven Trade Promotion Optimization for Revenue Management in the Footwear Industry: A Case Study of Adidas and WestGear
نویسندگان :
Mohamad Amir Zeynali
1
Amir Albadvi
2
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی :
Trade Promotion Optimization،Machine Learning،Demand Forecasting،Pricing Strategy،Revenue Management،Supply Chain
چکیده :
This paper presents a comprehensive study on optimizing trade promotions in the footwear industry, focusing on the partnership between Adidas, a renowned manufacturer, and GearWest, a leading retailer. The research explores the application of data-driven decision-making techniques, machine learning, and revenue management to design effective trade promotions. Utilizing a dataset spanning a two-year period and employing various ML algorithms, we predict demand and assess the performance of different pricing strategies. The proposed model achieves a substantial increase in revenues compared to traditional off-invoice discounts. Additionally, we discuss the implications of our findings and highlight future research targets.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیادهسازی و مقایسه روشهای یادگیری ماشین در ارزیابی ریسک اعتباری مشتریان موسسات اعتباری و مالی
زهرا فتحی اقدم - محمدرضا رسولی
استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین و تحلیل تصمیم برای پیشبینی و تجویز در حوزه بیماری ویروس نقص ایمنی انسانی
علی روشن ضمیران - رضا قاسمی یقین
معرفی یک چارچوب ارزیابی عملکرد برای شهرهای هوشمند مردممحور
کیانا اعتمادی - علیرضا فریدونیان
کاهش جستجو در جهت تشخیص ناحیه خطا در فرآیندهای مبتنی بر تصویر با استفاده از روش ابتکاری- فراابتکاری
زهرا خدادادی - محمد صالح اولیاء - امیر حسین امیری
شناسایی و ارزیابی معیارهای موثر بر جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی و یافتن الگویی جهت تولید محتوا براساس اولویت بندی معیارها)مطالعه موردی: شبکه اجتماعی یوتیوب)
هما فیروزه - مهدی دیرانلو - حسین کریمی
Optimization of a location – routing – inventory problem with hard time window, resilience, and sustainability considerations
Seyed omid Hasanpour jesri - Elham Rahimi
طراحی شبکه زنجیرهتامین مواد غذایی سبز، تابآور و پاسخگو در شرایط عدمقطعیت
هانیه شکرابی - اشکان مزدگیر
طراحی مدل برنامه ریزی تصادفی شبکه زنجیره تأمین تبدیل ضایعات اورگانیک به سوخت زیستی
محمد زعفری - محمد موسیزاده
تخصیص پویای سلاحهای مقابله نرم در یک ناو جنگی به تهاجمات موشکی
صادق تشکری - محمد رنجبر
Analyzing Chain Fast Food Logotypes for Branding Using Opinion Mining and Natural Language Processing Methods
Ali Rasouli - Mohammad Parsa Afshar - Seyed Yasin Ghadimi Zaker
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.1