0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمين كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
رویکرد برند محور در نسل پنجم بازاریابی
نویسندگان :
مریم الف پور تراکمه
1
سپیده نصیری
2
مریم گودرزی
3
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
3- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
رویکرد برندمحور، رویکرد بازارمحور، بازاریابی نسل پنجم
چکیده :
ایجاد برندهای قدرتمند که ، به وعده خود عمل کنند، و در طول زمان تقویت شوند، یکی از بزرگترین چالشهایی است که مدیران بازاریابی عصر حاضر با آن روبرو هستند. به طور خاص، در روبرویی با رقابت تهاجمی، سازمانهایی که بر ساخت برندهای قوی تمرکز میکنند، با بهکارگیری بازاریابی هوشمند، به طور مداوم برترین ارزش را برای مشتریان خود خلق میکنند. از سویی دیگر درک مشتریان از برندها، اساساً تغییر کردهاست. لذا سازمانهایی که هدف اصلی آنها، فقط برآورده کردن نیازهای نهفته و ابراز شده مشتریان است و با رویکرد بازارمحور، به نقطه اوج استراتژی و فرهنگ سازمانی خود، که دستیابی به تمام نیازهای مشتریان است، دست پیدا میکنند، به چالش کشیده خواهند شد. در مقابل رویکرد برندمحور ادعا میکند که هدف اصلی یک سازمان حفاظت و تحقق ارزشها و هویت برند تعیین شده حین انجام فعالیتهای سازمانی، از جمله برآورده کردن نیازهای آشکار و پنهان بازار هدف است. از سویی دیگر، تغییرات بزرگی در چشمانداز بازاریابی صورت گرفتهاست، که ناشی از تحول عظیم تکنولوژی، پیشرفت عظیم در گردآوری، تجزیه و تحلیل دادهها، و تغییرات در رفتار مصرفکننده است؛ و بخش اعظم این تحولات توسط فضای تقابلیگفتمانی یعنی سونامی رسانههای اجتماعی و تلفن همراه هدایت میشود. بنابراین بازاریابی وارد هیجانانگیزترین نقطه عطف خود تاکنون شده، که به بازاریابی نسل پنجم شهرت گرفتهاست. از این رو، هدف اصلی این مقاله مروری، تشریح رویکرد بازارمحور و برندمحور، شناسایی پتانسیلهای کاربردی هر یک، پیوند دادن هر دو رویکرد با مفاهیم بازاریابی نسل پنجم و ارائه پیشنهادات کاربردی به صاحبین برند جهت توسعه پایدار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهبود فرآیند واکسیناسیون کووید-19 با استفاده از ششسیگما به منظور ارتقایسلامت در کشور ایران
محمدرضا محرمی - سید حمیدرضا شهابی حقیقی
مسیریابی وسایل نقلیه جمع آوری شیر دو مرحله ای
سیدجواد مولوی امقانی - ابراهیم اسدی گنگرج - علی دیوسالار
AOACO : Aquila Optimizer Based on Ant Colony Optimization
Erfan Saghafi - Shahrokh Asadi
شناسایی عوامل کلیدی کار آفرینی پایدار در صنایع:نقش در دسترس بودن رسانه ها
سعید فرح آبادی
بهینه سازی سیاست های یارانه ای دولت با هدف توسعه خودروهای الکتریکی: مطالعه موردی صنعت خودرو در ایران
نرگس محمدزاده - سید حسام الدین ذگردی
قیمتگذاری پویا برای یک زنجیرهتامین حلقهبسته دو کاناله درشرایط عدمقطعیت با رویکرد نظریهبازیها
حسام محمدحسنی - محبوبه هنرور
ارزیابی و انتخاب بهترین دانههای روغنی برای تولید سوخت بایودیزل مبتنی بر ابعاد توسعه پایدار در استان فارس
محمود اقتصادیفرد - احسان ضیایی
ارزیابی استراتژی ها در شهرداری قشم براساس تحلیل SWOT با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری
نوید رفیعی - نیما زمانی
بکارگیری روش های یادگیری عمیق جهت پیش بینی تقاضای زنجیرهی تامین خون (مطالعهی موردی: بیمارستان افضلیپور کرمان)
منصوره نادری پور - محمد مهدی سلندری
Optimization of the Reverse Engineering Process in the Pump Industry with Thirteen Steps
Mehrzad Modarres - Behzad Karimzad Sharifi - Yasaman Kamrani
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3