0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمين كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
رویکرد برند محور در نسل پنجم بازاریابی
نویسندگان :
مریم الف پور تراکمه
1
سپیده نصیری
2
مریم گودرزی
3
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
3- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
رویکرد برندمحور، رویکرد بازارمحور، بازاریابی نسل پنجم
چکیده :
ایجاد برندهای قدرتمند که ، به وعده خود عمل کنند، و در طول زمان تقویت شوند، یکی از بزرگترین چالشهایی است که مدیران بازاریابی عصر حاضر با آن روبرو هستند. به طور خاص، در روبرویی با رقابت تهاجمی، سازمانهایی که بر ساخت برندهای قوی تمرکز میکنند، با بهکارگیری بازاریابی هوشمند، به طور مداوم برترین ارزش را برای مشتریان خود خلق میکنند. از سویی دیگر درک مشتریان از برندها، اساساً تغییر کردهاست. لذا سازمانهایی که هدف اصلی آنها، فقط برآورده کردن نیازهای نهفته و ابراز شده مشتریان است و با رویکرد بازارمحور، به نقطه اوج استراتژی و فرهنگ سازمانی خود، که دستیابی به تمام نیازهای مشتریان است، دست پیدا میکنند، به چالش کشیده خواهند شد. در مقابل رویکرد برندمحور ادعا میکند که هدف اصلی یک سازمان حفاظت و تحقق ارزشها و هویت برند تعیین شده حین انجام فعالیتهای سازمانی، از جمله برآورده کردن نیازهای آشکار و پنهان بازار هدف است. از سویی دیگر، تغییرات بزرگی در چشمانداز بازاریابی صورت گرفتهاست، که ناشی از تحول عظیم تکنولوژی، پیشرفت عظیم در گردآوری، تجزیه و تحلیل دادهها، و تغییرات در رفتار مصرفکننده است؛ و بخش اعظم این تحولات توسط فضای تقابلیگفتمانی یعنی سونامی رسانههای اجتماعی و تلفن همراه هدایت میشود. بنابراین بازاریابی وارد هیجانانگیزترین نقطه عطف خود تاکنون شده، که به بازاریابی نسل پنجم شهرت گرفتهاست. از این رو، هدف اصلی این مقاله مروری، تشریح رویکرد بازارمحور و برندمحور، شناسایی پتانسیلهای کاربردی هر یک، پیوند دادن هر دو رویکرد با مفاهیم بازاریابی نسل پنجم و ارائه پیشنهادات کاربردی به صاحبین برند جهت توسعه پایدار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
حل مسئله طراحی شبکه رقابتی هاب با در نظرگیری صف در سیستم به روش ترکیبی
فریبا علیزاده - نادر غفاری نسب
حل مدل برنامه ریزی ریاضی مسئله برش موجودی با توسعه یک الگوریتم ابتکاری (مورد مطالعه: کارخانه نوردِ شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان)
فرشته غفاری - یاسمن اسدی - عزت ولی پور - علی سلاجقه
ارائه مدل ارزیابی کارایی زنجیره تامین مالی بانکهای تجاری استان اصفهان : رویکرد دو مرحله ایAR-DEA
منصور عابدیان - سعید آقاسی - نرگس باقری لطفعلی
The Challenges and Opportunities of Reverse Logistics in Humanitarian Supply Chain
Hamed Ghazizadeh - Fereshteh Parvaresh
مدل برنامه ریزی آرمانی برای زمان بندی شیفت های کاری پرستاران (مطالعه موردی: بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد)
فهیمه تنهایی - نسترن زحمتکش
ارائه الگوی ارزیابی تدارکات مدیریت پروژه در پروژه های کلان و ملّی
علی سلطانی - سیران حیدری
Comparison of Two Customer Segmentation Methods (Case Study: Customer Data from GreenWeb Company)
Mehdi Mohammadi - Mehdi Jabbari Nooghabi - Sanaz Nia - Rozhin Sharifi - Ameneh Mohammadi
مسئله مکان یابی ایستگاه های تاکسی هوایی با بهره گیری از رویکرد های یادگیری ماشین و تصمیمگیری
محمدرضا رسولی - سید امیررضا صالحی امیری - مجید خدمتی
مطالعه رویکردهای مدیریت چرخه کانتینر خالی در حمل ونقل بنادر
نیوشا حاجیان مطلق - رضا رمضانیان
یک روش طبقهبندی هوشمند مبتنی بر یادگیری پرش قابل اطمینان برای نگهداری و تعمیرات پیش گویانه
سپیده اعتمادی - مهدی خاشعی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2