0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
حل مسئله طراحی شبکه رقابتی هاب با در نظرگیری صف در سیستم به روش ترکیبی
نویسندگان :
فریبا علیزاده
1
نادر غفاری نسب
2
1- دانشگاه تبریز
2- دانشگاه تبریز
کلمات کلیدی :
مسئله مکانیابی هاب،بازار رقابتی،سیستم صف،زمان انتظاردر صف،الگوریتم فراابتکاری،روش ترکیبی
چکیده :
مسئله مکانیابی هاب یک توسعه نسبتا جدید از مسئله کلاسیک مکانیابی میباشد که دارای کاربردهای گوناگون در صنایع مختلف از قبیل ارسال بستههای پستی، جابهجایی مسافران، ارتباطات و شبکههای مخابراتی میباشد. از آن جایی که جریان در مکانهایی که به عنوان هاب انتخاب شدهاند بیشتر از مکانهای دیگر در شبکه است، بنابراین ممکن است با ازدحام و تشکیل صف در هابها روبهرو شویم. این امر می تواند در میزان جذب مشتری برای شرکت های حمل و نقل و یا پستی در بازارهای رقابتی تاثیر گذار باشد. در این پژوهش سعی خواهد شد با فرض یک بازار دو قطبی (دو شرکت حمل و نقل) مسئله مکانیابی رقابتی هابها با در نظر گرفتن سیستم صف مورد بررسی قرار گیرد. پس از ارائه مدل ریاضی مسئله مورد نظر، با استفاده ازروش ترکیبی (ترکیب الگوریتم فراابتکاری تبرید و روش حل دقیق) در نرم افزار سی پلاس پلاس و سی پلکس به حل مسئله در اندازه بزرگتر خواهیم پرداخت. و برای حل از دادههای استاندارد موجود در ادبیات مکانیابی هاب برای بررسی کارایی روش حل استفاده خواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Metaheuristic algorithms for cellular manufacturing system with a loop-layout
Fatemeh Sogandi
A Time-Indexed Model for Online Ride-Sharing Optimization: Benchmarking Online Algorithms
Pouria Shahmiri - Mohammd Hossein Shahmoradi - Kourosh Eshghi
شناسایی مشاغل/ پستهای استراتژیک امور ذوب مجتمع مس سرچشمه
علی سلطانپور - ساسان تقیزاده
ارائه مدل بهینه سازی به منظور ترکیب خدمات در ساخت و تولید ابری در فضای غیر قطعی
مینا روانش - عماد روغنیان
پیشبینی شاخص کیفیت هوای فردا در تهران با استفاده از روشهای یادگیری ماشین
نعیمه نیازی - حمیده رضوی
Cell Phone Image-Based Persian Rice Detection and Classification Using Deep Learning Techniques
Amin Saeidi Kelishami - Mahmood Saeedi Kelishami - Sajjad Saeedi Kelishami
انتخاب تامینکننده پایدار با تصمیمگیری گروهی چند معیاره COPRAS با مجموعههای فازی شهودی و فازی نوع 2
معصومه عزیزی نفطه - محمود شهرخی
Data-Driven Trade Promotion Optimization for Revenue Management in the Footwear Industry: A Case Study of Adidas and WestGear
Mohamad Amir Zeynali - Amir Albadvi
موانع پذیرش هوش مصنوعی در بازار کار کشورهای درحالتوسعه با استفاده از مدلسازی ساختاری-تفسیری
طوبی مسرت - رحیم تقی زاده
Iran's pharmaceutical supply chain risk assessment considering process's priority, hazard and probabilities
Ferial Zarrabi - Mohammad Rasouli
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2