0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
تحلیل عوامل موثر بر شدت تصادفات رانندگان وسیله نقلیه در گذرگاههای همسطح جاده و ریل ایران با استفاده از دو مدل آماری لاجیت چندگانه و لاجیت مخلوط
نویسندگان :
رایحه سادات موسوی
1
سارا سجادی خواه
2
زهرا سادات ثناگستر
3
زهرا ساقیان
4
مرتضی باقری
5
1- دانشگاه علم و صنعت ایران
2- دانشگاه علم و صنعت ایران
3- دانشگاه علم و صنعت ایران
4- دانشگاه علم و صنعت ایران
5- دانشگاه علم و صنعت ایران
کلمات کلیدی :
گذرگاههای همسطح جاده و ریل،شدت تصادفات،مدلهای رگرسیون لاجیت،مدل لاجیت چندگانه،مدل لاجیت مخلوط،تصادفات ریلی
چکیده :
این مطالعه به بررسی عوامل مؤثر بر شدت تصادفات رانندگان وسیله نقلیه جادهای در گذرگاههای همسطح جاده و ریل ایران پرداخته و راهکارهایی برای کاهش شدت تصادفات رانندگان وسیله نقلیه جادهای ارائه میدهد. دادههای مربوط به تصادفات از سالهای 1388 تا 1392 در ایران جمعآوری و تحلیل شدهاند. در این مطالعه، دو مدل آماری لاجیت چندگانه و لاجیت مخلوط برای تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS و R به کار گرفته شده است. نتایج نشان داد که مدل لاجیت مخلوط به دلیل توانایی در در نظر گرفتن ناهمگنیها در دادهها و ارائه پیشبینیهای دقیقتر، ابزار تحلیلی بهتری است. عوامل کلیدی شناسایی شده شامل روشنایی گذرگاه، وضعیت دید راننده و بیشینه سرعت مجاز قطار هستند. روشنایی ناکافی در گذرگاههای همسطح جاده و ریل به طور قابل توجهی شانس وقوع تصادفات شدید را افزایش میدهد. شرایط دید محدود راننده نیز باعث تأخیر در تشخیص و واکنش به قطار شده و احتمال وقوع تصادفات با شدت بالا را افزایش میدهد. علاوه بر این، افزایش بیشینه سرعت مجاز قطار منجر به کاهش زمان واکنش رانندگان و افزایش انرژی برخورد میشود که به شدت آسیبها میافزاید. براساس یافتههای این مطالعه، راهکارهایی شامل بهبود روشنایی و طراحی گذرگاهها، نصب علائم هشداردهنده و کاهش سرعت قطارها برای کاهش شدت تصادفات رانندگان وسیله نقلیه جادهای توصیه میشود. این اقدامات میتوانند به بهبود ایمنی و کاهش تلفات ناشی از تصادفات در گذرگاههای همسطح جاده و ریل کمک کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی و بهینه سازی شبکه زنجیره تأمین حلقه بسته با درنظرگرفتن قیمت گذاری اقتصادی و مسائل زیست محیطی تحت شرایط عدم قطعیت فازی: یک مطالعه موردی در زمینه لاستیک سنگین
جواد امیریان - حسین عموزاد خلیلی - احمد مهرابیان
A Machine Learning-Based Framework for Multi-Class Prediction of Hepatitis C Severity Using Ensemble Techniques
Reza Shirazi Zadeh - Meysam Ghanbari Marvast
Predictive Maintenance using LSTM Network Model Optimized Time-Lag with Decision Tree
Mansoureh Naderipour - Kiyan Khaleghi
توصیه گروهی عادلانه براساس تجمیع شبکه ترجیحات شرطی وزندار
سوانا هاراطونیانس - فریا نصیری مفخّم - ناصر قاسم آقایی
مکان و ظرفیت بهینه SVC به منظور بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات در حضور منابع فتوولتائیک و بادی با استفاده از الگوریتم جستجوی هارمونی
جواد پورحسین - رضا رنج کشان - رسول کشفی
طراحی مدل بهینهسازی یکپارچه زنجیره تأمین سبز با توجه به انتظارات ذینفعان و ملاحظات زیستمحیطی
علیرضا عباس زاده مولایی - عبدالله آراسته - میرسامان پیشوایی
طراحی مدل کسب و کار بازار صنایع دستی مطالعه موردی استان زنجان
علی ستاری - مجید حیدری
ارزیابی مقولههای موثر بر ایجاد چالشهای نسلی کارکنان در سازمانها با رویکرد بهترین-بدترین بیزی(مطالعه موردی در بانک)
رضا قاسمی یقین - طاها احمدی پرگو
مدلسازی سیستم انرژی خورشیدی برای شیرین سازی آب و تامین انرژی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان
فاطمه اسکندرفیلابی - روح الله احمدی
ارایه مدل پیش بینی بیماری اوتیسم با مدل ترکیبی انتخاب ویژگی و برنامه نویسی بیان ژن
امیرحسین حریری - مانی قنبری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.2