0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
تحلیل عوامل موثر بر شدت تصادفات رانندگان وسیله نقلیه در گذرگاههای همسطح جاده و ریل ایران با استفاده از دو مدل آماری لاجیت چندگانه و لاجیت مخلوط
نویسندگان :
رایحه سادات موسوی
1
سارا سجادی خواه
2
زهرا سادات ثناگستر
3
زهرا ساقیان
4
مرتضی باقری
5
1- دانشگاه علم و صنعت ایران
2- دانشگاه علم و صنعت ایران
3- دانشگاه علم و صنعت ایران
4- دانشگاه علم و صنعت ایران
5- دانشگاه علم و صنعت ایران
کلمات کلیدی :
گذرگاههای همسطح جاده و ریل،شدت تصادفات،مدلهای رگرسیون لاجیت،مدل لاجیت چندگانه،مدل لاجیت مخلوط،تصادفات ریلی
چکیده :
این مطالعه به بررسی عوامل مؤثر بر شدت تصادفات رانندگان وسیله نقلیه جادهای در گذرگاههای همسطح جاده و ریل ایران پرداخته و راهکارهایی برای کاهش شدت تصادفات رانندگان وسیله نقلیه جادهای ارائه میدهد. دادههای مربوط به تصادفات از سالهای 1388 تا 1392 در ایران جمعآوری و تحلیل شدهاند. در این مطالعه، دو مدل آماری لاجیت چندگانه و لاجیت مخلوط برای تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS و R به کار گرفته شده است. نتایج نشان داد که مدل لاجیت مخلوط به دلیل توانایی در در نظر گرفتن ناهمگنیها در دادهها و ارائه پیشبینیهای دقیقتر، ابزار تحلیلی بهتری است. عوامل کلیدی شناسایی شده شامل روشنایی گذرگاه، وضعیت دید راننده و بیشینه سرعت مجاز قطار هستند. روشنایی ناکافی در گذرگاههای همسطح جاده و ریل به طور قابل توجهی شانس وقوع تصادفات شدید را افزایش میدهد. شرایط دید محدود راننده نیز باعث تأخیر در تشخیص و واکنش به قطار شده و احتمال وقوع تصادفات با شدت بالا را افزایش میدهد. علاوه بر این، افزایش بیشینه سرعت مجاز قطار منجر به کاهش زمان واکنش رانندگان و افزایش انرژی برخورد میشود که به شدت آسیبها میافزاید. براساس یافتههای این مطالعه، راهکارهایی شامل بهبود روشنایی و طراحی گذرگاهها، نصب علائم هشداردهنده و کاهش سرعت قطارها برای کاهش شدت تصادفات رانندگان وسیله نقلیه جادهای توصیه میشود. این اقدامات میتوانند به بهبود ایمنی و کاهش تلفات ناشی از تصادفات در گذرگاههای همسطح جاده و ریل کمک کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ACOkEL : Ant Colony Optimization for Selecting k-Labelsets for Multi-label Classification
Erfan Saghafi - Shahrokh Asadi
Maximum coverage facility location problem with refueling operations drones
Marziye Samsami
Neural network model of CO2 emissions for chickpea production under dry farming system in Ravansar county of Iran
Ashkan Nabavi-Pelesaraei
طراحی شبکه زنجیره تامین حلقه بسته پایدار با برون سپاری سرویس های حمل و نقل در شرایط عدم قطعیت
تارا مشاور
ارائه مدل بهینه سازی به منظور ترکیب خدمات در ساخت و تولید ابری در فضای غیر قطعی
مینا روانش - عماد روغنیان
یک مدل ریاضی دوهدفه برای بازیافت پسماندهای پلاستیکی با اهداف زیستمحیطی و اقتصادی
ندا خسروی فرد - ناعمه زرین پور - مرتضی کاظمی
استفاده از الگوریتم بهینه ساز گرگ خاکستری جهت بهینه سازی تبادل هزینه-زمان با محدودیت بودجه، مطالعه موردی: سازه نیروگاه سدّ رودبار (استان لرستان)
امین محمدحسین زاده - محمدرضا حمیدیان
Investigating and Implementing a Token-based Blockchain Model to Manage and Encourage Water Consumption Reduction
Mohammadhossein Ghorbi - Amirhosein Mansouri
توسعه نمودار کنترل استوار برای پایش پروفایل های رگرسیونی گاما
فاطمه سوگندی
اولویت بندی موانع استقرار صنعت نسل 0.4 در بنگاه های کوچک و متوسط
پردیس اسدی - مجید اعرابی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5