0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
پیشبینی ریزش مشتریان در بانک ها با استفاده از تکنیک های داده کاوی ( مطالعه موردی: نمونه ای از بانکهای دولتی داخل کشور)
نویسندگان :
راحله ملکی
1
وحید اسماعیلی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
کلمات کلیدی :
مديريت ارتباط با مشتري،ارزش طول عمر مشتری،ریزش مشتری،خوشه بندی،طبقه بندی،داده کاوی
چکیده :
چکیده: امروزه نقش مدیریت ارتباط با مشتری بهعنوان ابزار راهبردی در توسعه سازمانهای تولیدی و خدماتی و همچنین جذب و نگهداری مشتریان در صنایع رقابتی، انکارناپذیر است. شناسایی، ارزشگذاری و دستهبندی مشتریان و تخصیص بهینه منابع به آنها با توجه به ارزشی که برای سازمانها دارند، از دغدغههای اصلی حوزه مدیریت ارتباط بـا مشتری است. در این تحقیق با استفاده از خوشهبندی K-means و همچنین روشهای طبقهبندی همچون؛ رگرسیون لجستیک، درخت تصمیم، نزدیکترین همسایه و نظریه بیز به محاسبه و پیشبینی ریزش مشتری به کمک شاخص ریزش مشتری، بهعنوان ابزاری کلیدی در تحقق نقش مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکـداری پرداخته میشود. برای این منظور، اطلاعات جمعیت شناختی و مالی ۸۰۰ مشتری حقیقی ارزنده یکی از بانک های دولتی کشور وارد مدل میشود. نتایج نشان میدهند به کمک این روش میتوان با ریزش مشتری را پیشبینی کرد که به نسبت روشهای آماری متعارف، دقـت بیشتری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Application of association rule mining in investigating the interaction between evaluation indicators in the performance measurement system: a case study
Leilanaz Akbari - Boshra Rajaei - Amin Zivari
تکنیک فرصت از دست رفته بر مبنای فاصله در فضای مختصات قطبی (OPLO-POCOD) و مدل سروکوال ابزاری نوین در تحلیل و ارزیابی عملکرد سازمان های خدماتی: مطالعه موردی ( هتل های پنج ستاره مشهد)
رضا شیخ - سهیلا صنفی - سیده سارا هاشمی مقدم
طراحی شبکه زنجیرهتامین مواد غذایی سبز، تابآور و پاسخگو در شرایط عدمقطعیت
هانیه شکرابی - اشکان مزدگیر
قیمتگذاری پویا برای یک زنجیرهتامین حلقهبسته دو کاناله درشرایط عدمقطعیت با رویکرد نظریهبازیها
حسام محمدحسنی - محبوبه هنرور
کاوش قوانین وابستگی در تحلیل سبد خرید مشتریان شرکت آمازون
فاطمه سوگندی - صفا محبی
Life cycle assessment of wicked heat pipes with water as working fluid
Mohammad Mustafa Ghafurian - Brian Elmegaard - Peter Weinberger - Ahmad Arabkoohsar
رویکردی نوین با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی در مدل سازی و برنامه ریزی استراتژیک یک مجتمع آموزشی: رویکرد ترکیبی SWOT-AHPو QSPM
نرگس قبادی - محمد فتاح - سیامک حاجی یخچالی
توسعه یک مدل ابتکاری برای پیش بینی قیمت در فروشگاه های آنلاین
امیرصادق میرگلوی بیات - علی شجاع - بهلول ابراهیمی
نقشه راه سبد هوشمندسازی دانشگاههای صنعتی کشور با درنظرگرفتن سطح هوشمندسازی، اولویتبندی و ریسک پروژههای سبد
محمدجواد اسلامی - سید محمد میرعباسی - سیدحسن قدسیپور
رویکرد برند محور در نسل پنجم بازاریابی
مریم الف پور تراکمه - سپیده نصیری - مریم گودرزی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.7.6