0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
پیشبینی ریزش مشتریان در بانک ها با استفاده از تکنیک های داده کاوی ( مطالعه موردی: نمونه ای از بانکهای دولتی داخل کشور)
نویسندگان :
راحله ملکی
1
وحید اسماعیلی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
کلمات کلیدی :
مديريت ارتباط با مشتري،ارزش طول عمر مشتری،ریزش مشتری،خوشه بندی،طبقه بندی،داده کاوی
چکیده :
چکیده: امروزه نقش مدیریت ارتباط با مشتری بهعنوان ابزار راهبردی در توسعه سازمانهای تولیدی و خدماتی و همچنین جذب و نگهداری مشتریان در صنایع رقابتی، انکارناپذیر است. شناسایی، ارزشگذاری و دستهبندی مشتریان و تخصیص بهینه منابع به آنها با توجه به ارزشی که برای سازمانها دارند، از دغدغههای اصلی حوزه مدیریت ارتباط بـا مشتری است. در این تحقیق با استفاده از خوشهبندی K-means و همچنین روشهای طبقهبندی همچون؛ رگرسیون لجستیک، درخت تصمیم، نزدیکترین همسایه و نظریه بیز به محاسبه و پیشبینی ریزش مشتری به کمک شاخص ریزش مشتری، بهعنوان ابزاری کلیدی در تحقق نقش مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکـداری پرداخته میشود. برای این منظور، اطلاعات جمعیت شناختی و مالی ۸۰۰ مشتری حقیقی ارزنده یکی از بانک های دولتی کشور وارد مدل میشود. نتایج نشان میدهند به کمک این روش میتوان با ریزش مشتری را پیشبینی کرد که به نسبت روشهای آماری متعارف، دقـت بیشتری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
توسعه یک مدل ابتکاری برای پیش بینی قیمت در فروشگاه های آنلاین
امیرصادق میرگلوی بیات - علی شجاع - بهلول ابراهیمی
شناسایی و اولویتبندی مشکلات مدیریت بحران در شرکت گاز با کارگیری تکنیک دلفی و تاپسیس
صبا صادقی گاوگانی - اکبر ولی زاده اوغانی - هوشنگ داداش زاده
ارائه الگوی ارزیابی تدارکات مدیریت پروژه در پروژه های کلان و ملّی
علی سلطانی - سیران حیدری
توسعه ی نمودارکنترل میانگین متحرک موزون نمایی برای پایش میانگین فرآیند مبتنی بر روش نمونهگیری مجموعه رتبه دار کمینه بیشینه اصلاح شده
زهرا شکیبافرد - امیرحسین امیری
حل مدل برنامه ریزی ریاضی مسئله برش موجودی با توسعه یک الگوریتم ابتکاری (مورد مطالعه: کارخانه نوردِ شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان)
فرشته غفاری - یاسمن اسدی - عزت ولی پور - علی سلاجقه
ارزیابی اکوسیستم حساس به آتشسوزی ناشی از نشتی خطوط لوله گاز طبیعی در شهرهای استان اصفهان
نازیلا ادب آوازه - مهرداد نیکبخت - عاطفه امین دوست - علی حسن زاده تبریزی
بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل آخرین مایل در تجارت الکترونیک با استفاده از مسیریابی مبتنی بر خوشه بندی : مطالعه موردی
پانته آ سبکتکین - فاطمه صنعتی اردستانی - مرتضی باقری
زمانبندی حمل و نقل پسماندهای پزشکی عفونی به منظور کاهش ریسک سرایت
کوثر زندش - مرتضی خاکزار بفروئی
طراحی یک شبکه لجستیک معکوس با درنظرگرفتن تأثیرات پایداری و انتخاب کانال های جمع آوری چندگانه
بنیامین فقهی - علی امیری بزرگی
زمانبندی بهینه وسایل برقی در خانه های هوشمند با قطعی تصادفی برق شبکه: یک رویکرد برنامه ریزی تصادفی دو مرحله ای
زهرا ملک خانی - محمد رنجبر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3