0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
پیشبینی ریزش مشتریان در بانک ها با استفاده از تکنیک های داده کاوی ( مطالعه موردی: نمونه ای از بانکهای دولتی داخل کشور)
نویسندگان :
راحله ملکی
1
وحید اسماعیلی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
کلمات کلیدی :
مديريت ارتباط با مشتري،ارزش طول عمر مشتری،ریزش مشتری،خوشه بندی،طبقه بندی،داده کاوی
چکیده :
چکیده: امروزه نقش مدیریت ارتباط با مشتری بهعنوان ابزار راهبردی در توسعه سازمانهای تولیدی و خدماتی و همچنین جذب و نگهداری مشتریان در صنایع رقابتی، انکارناپذیر است. شناسایی، ارزشگذاری و دستهبندی مشتریان و تخصیص بهینه منابع به آنها با توجه به ارزشی که برای سازمانها دارند، از دغدغههای اصلی حوزه مدیریت ارتباط بـا مشتری است. در این تحقیق با استفاده از خوشهبندی K-means و همچنین روشهای طبقهبندی همچون؛ رگرسیون لجستیک، درخت تصمیم، نزدیکترین همسایه و نظریه بیز به محاسبه و پیشبینی ریزش مشتری به کمک شاخص ریزش مشتری، بهعنوان ابزاری کلیدی در تحقق نقش مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکـداری پرداخته میشود. برای این منظور، اطلاعات جمعیت شناختی و مالی ۸۰۰ مشتری حقیقی ارزنده یکی از بانک های دولتی کشور وارد مدل میشود. نتایج نشان میدهند به کمک این روش میتوان با ریزش مشتری را پیشبینی کرد که به نسبت روشهای آماری متعارف، دقـت بیشتری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Proposing a new DEA model based on common set of weights for sustainable supplier selection
Abbas Shoul - Mohammad Amini - Fatemeh Arabpour
Time Series Forecasting of Active Customers Using Sequence Models: A Comparative Evaluation
Alireza Dehghan - Moslem Habibi
مکان و ظرفیت بهینه SVC به منظور بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات در حضور منابع فتوولتائیک و بادی با استفاده از الگوریتم جستجوی هارمونی
جواد پورحسین - رضا رنج کشان - رسول کشفی
تشخیص ناهنجاری در شبکه ی پیچیده تراکنشهای بانکی با رویکرد بدون نظارت
سامیه خسروی - مهرداد کارگری - بابک تیمورپور - محمد طالبی - عبدالله عشقی - امین علی عبدی
بهینه سازی استوار داده-محور در مسئله خودبرنامه ریزی تولیدکنندگان برق
امیرحسین همت یار - شاهرخ اسدی - میرسامان پیشوایی
اولویت بندی موانع استقرار صنعت نسل 0.4 در بنگاه های کوچک و متوسط
پردیس اسدی - مجید اعرابی
ارزیابی کیفیت خدمات در شرکت های هواپیمایی با استفاده از داشبورد دیجیتال (مورد مطالعه: یک شرکت هواپیمایی هندی)
ثریا بیرامی - مریم حسنی کرده ده - ایرج روحی - سیدمحمدباقر جعفری
شناسایی عوامل کلیدی کار آفرینی پایدار در صنایع:نقش در دسترس بودن رسانه ها
سعید فرح آبادی
Comparative Analysis of Momentum and Buy-and-Hold Strategies in the Iranian Stock Market
Maryam Bastani
پیشبینی دادهمحور جریان ترافیک متأثر از شرایط آبوهوایی مبتنی بر رویکرد شبکههای عصبی
حانیه سادات حسینی - عبدالله آراسته - علی دیوسالار
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1