0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
شناسایی و اولویتبندی موارد ارزشآفرینی افقی در شرکتهای چندکسب و کاره با استفاده از روشهای MCDM
نویسندگان :
محمّدرضا اخوان انوری
1
کامیار رئیسیفر
2
1- دانشگاه علم و فرهنگ تهران
2- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
استراتژی سطح شرکت چند کسب و کاره،ارزشهای افقی،ارزش سرپرستی،تصمیمگیری چندمعیاره،روش DEMATEL،شرکت چند کسب و کاره
چکیده :
یکی از مهمترین مفاهیم استراتژیک در سطح شرکتهای چند کسب و کاره، به زعم بسیاری از صاحبنظران حوزة استراتژی، ارزش حاصل از سرپرستی میباشد. ارزش حاصل از سرپرستی، فعالیتهای ارزشآفرینی است که یک شرکت چند کسب و کاره برای شرکتهای زیرمجموعة خود فراهم میآورد، که در صورت فعالیت جداگانة این شرکتها چنین ارزشی به وجود نمیآمد. ارزشهای حاصل از سرپرستی در شرکتهای چند کسب و کاره به دو دستۀ ارزشهای عمودی (حاصل از مداخلۀ شرکت چند کسب و کاره) و ارزشهای افقی (حاصل از ایجاد بستر همکاری و همافزایی بین شرکتهای زیرمجموعه) دستهبندی میشوند. لذا، هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویتبندی ارزشهای افقی حاصل از سرپرستی در شرکتهای چند کسب و کاره (هلدینگ) است. از اینرو، با مطالعه و مرور ادبیات موضوع برخی از ارزشهای افقی حاصل از سرپرستی در شرکتهای چند کسب و کاره استخراج و با بررسی نظر برخی خبرگان حوزة استراتژی، با استفاده از روش DEMATEL اولویتبندی شدند. نتایج اولویتبندی گویای آن است که توسعۀ مشترک داراییهای استراتژیک، اشتراک تجارب و قابلیتها، صرفه اقتصادی ناشی از گستره و صرفه اقتصادی ناشی از مقیاس بالاترین اهمیت را در رتبهبندی ارزشهای افقی دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Technology Strategy Models Review in Home Appliances leader Companies
Mohammad Abaee Shoushtary - Alireza Rajabipoor Meibodi
A Time-Indexed Model for Online Ride-Sharing Optimization: Benchmarking Online Algorithms
Pouria Shahmiri - Mohammd Hossein Shahmoradi - Kourosh Eshghi
رویکرد توسعه یافته جدید GRA-CRADIS برای انتخاب تامین کننده در مسائل تدارکات پروژه با در نظر گرفتن ریسک
فائزه صادقی - سید میثم موسوی - آرزو جهانگیرزاده
مکانیابی شعب بیمه براساس روش استدلال شواهدی و بهترین- بدترین فازی، مورد مطالعه: دفتر بیمه در شهرستان دامغان
سمیرا مسلمی - محمدعلی پیرایش
بررسی نقش سیستم های پشتیبانی تصمیم (DSSها) در زنجیرهی تامین
سعید سلجوقی - نجمه نصیری خلجی
توسعه چهارچوب بومی شناسایی و انتخاب فناوری در شرکت گاز استان مازندران
امیر خاکباز - فاطمه بابایی - مجتبی عباسپور - راضیه سلیمی
طراحی مدل کسب و کار بازار صنایع دستی مطالعه موردی استان زنجان
علی ستاری - مجید حیدری
شناسایی مشاغل/ پستهای استراتژیک امور ذوب مجتمع مس سرچشمه
علی سلطانپور - ساسان تقیزاده
قدرت بازار، بهرهوری و سهم نیروی کار بخشی در کشورهای منتخب اروپایی
نسیم فتح الهی ننه کران - رحیم تقی زاده
Data-Driven Robust Optimization Model For A Sustainable Inventory Scheduling Framework
Ali Najaf Najafi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.2