0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
محاسبهی ضریب ترغیب و تردید مشتریان در هنگام افزایش تخفیف برای محصولات فسادپذیر
نویسندگان :
محسن دولتیاری
1
سید حسام الدین ذگردی
2
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی :
محصولات فسادپذیر،زوال محصولات،کیفیت،افزایش تخفیف،روشهای تصمیمگیری،کنترل تقاضا
چکیده :
بشر نیازهای مختلفی دارد که یک از این نیازهای مهم و روزمره، نیاز به غذاست. کالاهای خوراکی، مانند بسیاری دیگر از کالاها، از طریق زنجیرههای تأمین به دست مشتریان نهایی میرسند. با این حال، به دلیل ماهیت کالاهای خوراکی، افت کیفیت برای این گروه از محصولات در طول زنجیرهی تأمین غیر قابل اجتناب است. این افت کیفیت ممکن است ناشی از عواملی همچون زمان و شرایط محیطی باشد. در هر حال، این افت کیفیت بر تمایل مشتریان به خرید محصول تأثیر میگذارد. کاهش تقاضای حاصل، میزان انباشت محصول را افزایش داده و در نتیجه منجر به افزایش میزان زوال محصولات میشود. افزایش تخفیفات برای تحریک تقاضا و جلوگیری از فساد محصولات، راهکاری است که برخی از فروشندگان از آن استفاده میکنند. میزان اندازهی ترغیب و تردید ایجاد شده میتواند در تصمیمگیریهای بهتر به سازمان کمک کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تأثیر تخفیفات بر تغییر میزان ترغیب و تردید مشتریان صورت گرفته است. یک روش تصمیمگیری تلفیقی برای محاسبهی میزان تغییرات ضرایب مذکور پیشنهاد و با استفاده از نرمافزار Microsoft Excel 2016 حل شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که افزایش تخفیفات سبب افزایش همزمان ترغیب و تردید مشتریان نسبت به خرید محصول میشود. با این حال میزان تمایل به خرید مشتریان را، بر خلاف حالت بدون تخفیف که نزدیک به صفر است، در حدود 48 درصد حفظ میکند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Application of association rule mining in investigating the interaction between evaluation indicators in the performance measurement system: a case study
Leilanaz Akbari - Boshra Rajaei - Amin Zivari
ارائه یک مدل دوسطحی جهت تعیین مالیات بر کربن در یک زنجیره تامین سبز با در نظر گرفتن تقاضای حساس به قیمت و انتشار کربن
پگاه مصرزاده اوغاز - فرزاد دهقانیان
AOACO : Aquila Optimizer Based on Ant Colony Optimization
Erfan Saghafi - Shahrokh Asadi
ارائه مدل ارزیابی فنی و اقتصادی جایگزینی انرژی خورشیدی در صنایع لوازم خانگی در ایران (مطالعه موردی: شرکت ستاره طالیی صنعت (بیمکث))
علی حاجی کتابی - راضیه سادات هاشمی نژاد - زهرا سلیمانی
انتخاب بهترین خودرو الکتریکی براساس روشهای تصمیمگیری MADM
احسان صادقی - محمد موسیزاده
مروری بر مدلسازی پارامتری در برآورد هزینهی پروژههای ساخت با استفاده از روشهای هوش مصنوعی
محمد امین اشتری - رامین انصاری - عرفان حسن نایبی
ارزیابی و اولویت بندی پیمانکاران بخش ساختمان و نصب پروژه های پتروشیمی و پالایشگاهی مبتنی بر رویکردهای تصمیم گیری چندمعیاره (مطالعه موردی: پتروشیمی آمونیاک و اوره هنگام عسلویه)
محمود اقتصادی فرد - حسن رمضانی
طراحی مدل کسب و کار بازار صنایع دستی مطالعه موردی استان زنجان
علی ستاری - مجید حیدری
Data-Driven Robust Optimization Model For A Sustainable Inventory Scheduling Framework
Ali Najaf Najafi
پیشنهاد تعرفه گروهی انرژیهای تجدیدپذیر ترکیبی با استفاده از فاصله ترجیحات لکزیکوگرافیک مصرفکنندگان
شادی فرید - فریا نصیری مفخّم
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1