0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
محاسبهی ضریب ترغیب و تردید مشتریان در هنگام افزایش تخفیف برای محصولات فسادپذیر
نویسندگان :
محسن دولتیاری
1
سید حسام الدین ذگردی
2
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی :
محصولات فسادپذیر،زوال محصولات،کیفیت،افزایش تخفیف،روشهای تصمیمگیری،کنترل تقاضا
چکیده :
بشر نیازهای مختلفی دارد که یک از این نیازهای مهم و روزمره، نیاز به غذاست. کالاهای خوراکی، مانند بسیاری دیگر از کالاها، از طریق زنجیرههای تأمین به دست مشتریان نهایی میرسند. با این حال، به دلیل ماهیت کالاهای خوراکی، افت کیفیت برای این گروه از محصولات در طول زنجیرهی تأمین غیر قابل اجتناب است. این افت کیفیت ممکن است ناشی از عواملی همچون زمان و شرایط محیطی باشد. در هر حال، این افت کیفیت بر تمایل مشتریان به خرید محصول تأثیر میگذارد. کاهش تقاضای حاصل، میزان انباشت محصول را افزایش داده و در نتیجه منجر به افزایش میزان زوال محصولات میشود. افزایش تخفیفات برای تحریک تقاضا و جلوگیری از فساد محصولات، راهکاری است که برخی از فروشندگان از آن استفاده میکنند. میزان اندازهی ترغیب و تردید ایجاد شده میتواند در تصمیمگیریهای بهتر به سازمان کمک کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تأثیر تخفیفات بر تغییر میزان ترغیب و تردید مشتریان صورت گرفته است. یک روش تصمیمگیری تلفیقی برای محاسبهی میزان تغییرات ضرایب مذکور پیشنهاد و با استفاده از نرمافزار Microsoft Excel 2016 حل شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که افزایش تخفیفات سبب افزایش همزمان ترغیب و تردید مشتریان نسبت به خرید محصول میشود. با این حال میزان تمایل به خرید مشتریان را، بر خلاف حالت بدون تخفیف که نزدیک به صفر است، در حدود 48 درصد حفظ میکند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهینه سازی فرآیند تخلیه و تغذیه محصولات نیمه ساخته با رویکرد افزایش تولید بعد از تعطیلات بلند مدت – مطالعه موردی شرکت خودروسازی سایپا
مجتبی وصال - مهدی عاشری
A new interval type 2 best worst method and its application to healthcare waste treatment selection problem
Nastaran Goldani - Mostafa Kazemi
A Multi-Modal Approach to Twitter User’s Gender Classification
Sara Bourbour - Amin Saeidi Kelishami - Omid Ahmadi
ارائه مدل بهینه سازی به منظور ترکیب خدمات در ساخت و تولید ابری در فضای غیر قطعی
مینا روانش - عماد روغنیان
شبیهسازی و بهینهکردن تعداد کادر درمان یک مرکز تشخیص و درمان سرطان خون با رویکرد سناریوسازی
علی روشن ضمیران - سید حمیدرضا شهابی حقیقی - جواهر میرزاحسینی
برآورد ریسک سرمایهگذاری در یک پرتفوی متشکل از ارز دیجیتال و فیات و بهینهسازی آن با استفاده از روش ارزش در معرض خطر
عباسعلی جعفری ندوشن - زهرا رستگاری - فاطمه عظیمی
مقدمهای بر پایش برخط ویسکوزیته مبتنی بر خصوصیات الکتریکی روانکار و شبکههای عصبی
محمدرضا پوررمضان - عباس روحانی - محمدحسین عباسپور فرد
استفاده از روش بهترین-بدترین و تاپسیس برای رتبهبندی محصولات (مطالعه موردی شرکت پتروشیمی خراسان)
فهیمه تنهایی - صدف نیسی
بهینه سازی زنجیره تأمین سوختهای زیستی با درنظرگرفتن بازده ماشینآلات پردازش
علی نصیری - راشد صحرائیان
توسعه مسئله طراحی شبکه هاب رقابتی با در نظرگیری صف در سیستم
فریبا علیزاده - نادر غفاری نسب
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5