0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
محاسبهی ضریب ترغیب و تردید مشتریان در هنگام افزایش تخفیف برای محصولات فسادپذیر
نویسندگان :
محسن دولتیاری
1
سید حسام الدین ذگردی
2
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی :
محصولات فسادپذیر،زوال محصولات،کیفیت،افزایش تخفیف،روشهای تصمیمگیری،کنترل تقاضا
چکیده :
بشر نیازهای مختلفی دارد که یک از این نیازهای مهم و روزمره، نیاز به غذاست. کالاهای خوراکی، مانند بسیاری دیگر از کالاها، از طریق زنجیرههای تأمین به دست مشتریان نهایی میرسند. با این حال، به دلیل ماهیت کالاهای خوراکی، افت کیفیت برای این گروه از محصولات در طول زنجیرهی تأمین غیر قابل اجتناب است. این افت کیفیت ممکن است ناشی از عواملی همچون زمان و شرایط محیطی باشد. در هر حال، این افت کیفیت بر تمایل مشتریان به خرید محصول تأثیر میگذارد. کاهش تقاضای حاصل، میزان انباشت محصول را افزایش داده و در نتیجه منجر به افزایش میزان زوال محصولات میشود. افزایش تخفیفات برای تحریک تقاضا و جلوگیری از فساد محصولات، راهکاری است که برخی از فروشندگان از آن استفاده میکنند. میزان اندازهی ترغیب و تردید ایجاد شده میتواند در تصمیمگیریهای بهتر به سازمان کمک کند. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تأثیر تخفیفات بر تغییر میزان ترغیب و تردید مشتریان صورت گرفته است. یک روش تصمیمگیری تلفیقی برای محاسبهی میزان تغییرات ضرایب مذکور پیشنهاد و با استفاده از نرمافزار Microsoft Excel 2016 حل شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که افزایش تخفیفات سبب افزایش همزمان ترغیب و تردید مشتریان نسبت به خرید محصول میشود. با این حال میزان تمایل به خرید مشتریان را، بر خلاف حالت بدون تخفیف که نزدیک به صفر است، در حدود 48 درصد حفظ میکند
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدلسازی سیستم انرژی خورشیدی برای شیرین سازی آب و تامین انرژی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان
فاطمه اسکندرفیلابی - روح الله احمدی
برنامه ریزی تولید چند محصولی با قیمت گذاری محصولات در فضای رقابتی بازار
حسین شمس شمیرانی - امیر حسین شمس
رویکرد مهندسی همزمان سه بعدی براساس مدل برنامهریزی ریاضی چندهدفه و روشهای تصمیمگیری چندشاخصه در شرایط عدم قطعیت
محمدسعید منصوری - سیدمیثم موسوی - محمدجواد برزگری
Implementation of a decision making-optimization approach to location - routing of cash-carrying vehicles in Tehran city
Ali Saltanati Sarabi - Seyed Omid Hasanpour Jesri
The Nexus Between International Trade and Sustainable Economic Growth in Iran: An ARDL Modeling Approach
Marzieh Asaadi
A model for the establishment of lean management considering the sanctions issues
Mehdi Kabiri naeini - Zeynab Elahi
Introduction of A Risk and Change Management Method by Design a Modified Equation to Calculate the Static Bottom-hole Pressure of Iranian Gas Wells Based on Hierarchy Risk Management and Surface data To Replace and Eliminate Operational Risk (Third Development)
Fatemeh Karimi Organi - Hamid Babakpour - Ali Pourbadir - Bahador Kheirollahpour - Moona Batooie - Hamidreza Pourghorban
مدل برنامه ریزی آرمانی برای زمان بندی شیفت های کاری پرستاران (مطالعه موردی: بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد)
فهیمه تنهایی - نسترن زحمتکش
Extraction of the rules between the components of job anchors and job satisfaction of employees using rough theory set, case study: employees of food industry companies in Shahrood city.
Fatemeh Sohrabi - Reza Sheikh
اولویتبندی بیماران با توجه به معیارهای آزمایشگاهی بر اساس روشهای Vikorو Copras
سهیلا بیاتلو - سعید علائی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1