0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Analyzing Chain Fast Food Logotypes for Branding Using Opinion Mining and Natural Language Processing Methods
نویسندگان :
Ali Rasouli
1
Mohammad Parsa Afshar
2
Seyed Yasin Ghadimi Zaker
3
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران
3- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
Branding،Sentiment Analysis،Natural Language Processing،Logotype،Opinion Mining،ِMachine Learning
چکیده :
Branding significantly influences consumer behavior and preferences in the chain fast-food industry. This research aims to examine user opinions on logotypes for chain fast-food using advanced sentiment analysis and text mining methods, focusing on the impact of logotypes on branding. Data for the study are collected through a comprehensive questionnaire administered to users. Utilizing state-of-the-art sentiment analysis and NLP techniques, such as BERT, this research explores the intricate relationship between branding elements, user sentiments, opinions, and logotypes within the chain fast-food sector. The study aims to provide detailed insights into the diverse consumer preferences that exist within the industry, thereby facilitating the development of more targeted and effective branding strategies aimed at enhancing brand reputation. Ultimately, the findings of this study are poised to contribute significantly to the optimization of logotypes for chain fast-food establishments, offering a comprehensive understanding of the complex interplay between logotypes and branding in the fast-food landscape. This research not only advances academic knowledge but also provides practical implications for marketers and brand managers in the fast-food industry.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
موانع پذیرش هوش مصنوعی در بازار کار کشورهای درحالتوسعه با استفاده از مدلسازی ساختاری-تفسیری
طوبی مسرت - رحیم تقی زاده
عارضه یابی علل تاخیر فعالیتهای پروژههای صنعتی(مطالعه موردی پتروشیمی اسلام آباد غرب)
مهربان جلیلی زاد - محدثه نادرشاهی
شناسایی اولویتهای پایداری زیستمحیطی مبتنی بر اینترنت اشیا در بنادر کانتینری (مطالعه موردی: بندر شهید رجایی)
صوفیه عسکری - سید فرزاد حسینی - سید محمدمهدی حمیدی
طراحی شبکه زنجیره تأمین گردشگری پزشکی زیبایی
نیوشا حمیدیان - محمدمهدی پایدار - مصطفی حاجی آقایی کشتلی
A mathematical model for the project portfolio selection and scheduling problem under uncertainty
Ali Namazian
ارائه مدل بهینه سازی به منظور ترکیب خدمات در ساخت و تولید ابری در فضای غیر قطعی
مینا روانش - عماد روغنیان
طراحی زنجیره تامین دارو: رویکرد یکپارچه
زهرا خوجه - طوبی درویش محمدی - محمد مهاجر تبریزی
اصلاح روش تصمیمگیری گروهی چند معیاره COPRAS با استفاده از مجموعههای فازی نوع 2
معصومه عزیزی نفطه - محمود شهرخی
تصمیم گیری برای تشکیل تیم توسعه محصول جدید تحت شرایط عدم قطعیت فازی با رویکرد رتبهبندی کاندیداها
مهدی مزروعی سبدانی - سیدمیثم موسوی - محمد سعید منصوری
تعیین بهترین فاصله زمانی برای تعویض پیشگیرانه (مطالعه موردی: صنعت روشنایی)
حمید موکدی - فرید اکبری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3