0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
یک مدل برنامهریزی تصادفی دومرحلهای برای تعیین ظرفیت و مدیریت تقاضای یک محصول پایدار جدید، با درنظرگرفتن سیاست انتشار کربن
نویسندگان :
متین قنبری
1
مریم عاملی
2
1- دانشگاه خوارزمی
2- دانشگاه خوارزمی
کلمات کلیدی :
برنامهریزی تصادفی،سیاست زیستمحیطی،تخصیص ظرفیت،سیاست کربن،محیطزیست پایدار،مدیریت تقاضا
چکیده :
این مقاله یک مدل برنامهریزی تصادفی دومرحلهای را برای ادغام مسائل تصمیمگیری «تعیین سطح ظرفیت» و «تعیین برنامههای سیاست زیستمحیطی برای مراکز مونتاژ و مصرفکنندگان» برای محصولات پایدار جدید با درنظرگرفتن عوامل اقتصادی و محیطی بررسی میکند. برای این مدل در مرحله اول سطح ظرفیت محصول جدید برای شرکت مونتاژ تعیین میشود. پس از آن میزان تقاضای مصرفکننده در نظر گرفته میشود که بر تصمیمگیری مرحله اول تأثیر میگذارد. در مرحله دوم، تصمیم تجدیدنظر در راستای سناریوهای تصادفی که بر تصمیمات مرحله اول تأثیر میگذارد، اتخاذ میشود. هدف اصلی به حداکثر رساندن سود حاصل از برنامههای سیاست زیستمحیطی برای مراکز مونتاژ و مصرفکنندگان با درنظرگرفتن تقاضای مصرفکنندگان تحت سیاست کربن است. برای دستیابی به این هدف، این مقاله مدلی را ارائه میکند که حد آستانه مجاز برای انتشار کربن (سیاست انتشار کربن) را در نظر می گیرد. یک مثال عددی برای تقاضای بدنه خودرو قابلاستفاده مجدد ارائه شده است. نتایج این مقاله بینشهای ارزشمندی را برای سیاستگذاران و مراکز مونتاژ در راستای اجرای سیاستهای زیستمحیطی ارائه میدهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A Review of Resiliency and Fairness Concepts in Humanitarian Operations Management
Parham Aghayani - Ehsan Nikbakhsh
A mathematical model for the facility layout of a PVC sheet production plant
Ali Namazian - Zahra Farasati
Exploring Organizational Social Capital in Dynamic Ego Networks: A Multivariate Analysis Approach
Arya Karami - Seyed Taghi Akhavan Niaki
ارائه یک سیستم خبره برای تشخیص نارسایی مزمن کلیوی مبتنی بر شبکه های عصبی مصنوعی
وهاب امینی آذر - رسول فرحی
رتبهبندی چالش های زنجیرهتأمین مجتمع مس سرچشمه
حجت اسدی - شهرام آریافر - حامد موسویراد - مرتضی احمدیان
تحلیل و سطحبندی توانمندسازهای شبکه توزیع در زنجیره تامین صنعت جوش
نازیلا ادب آوازه - مهرداد نیکبخت
ارائه و حل مدل دو مرحلهای مکان یابی- مسیریابی توزیع کالا با در نظر گرفتن رقابت در قیمت گذاری و اعمال هزینه های آلودگی و تبلیغات تحت شرایط عدم قطعیت
رقیه رضایی - مصطفی ستاک - حمید تیکنی
Comparison of Two Customer Segmentation Methods (Case Study: Customer Data from GreenWeb Company)
Mehdi Mohammadi - Mehdi Jabbari Nooghabi - Sanaz Nia - Rozhin Sharifi - Ameneh Mohammadi
A Hybrid Model for ERP Implementation in Large Organizations: Combining Agile and Traditional Methodologies
Seyedeh safoura Seyed shobeiri - Hamidreza Abrishami - Vahid Baghishani
یک مدل ریاضی دوهدفه برای بازیافت پسماندهای پلاستیکی با اهداف زیستمحیطی و اقتصادی
ندا خسروی فرد - ناعمه زرین پور - مرتضی کاظمی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2