0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمين كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
طراحی مدل بهینهسازی یکپارچه زنجیره تأمین سبز با توجه به انتظارات ذینفعان و ملاحظات زیستمحیطی
نویسندگان :
علیرضا عباس زاده مولایی
1
عبدالله آراسته
2
میرسامان پیشوایی
3
1- دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
2- دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
3- دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
کلمات کلیدی :
زنجیره تأمین سبز، بهینهسازی زنجیره تأمین، انتشار گازهای گلخانهای، سطح خدمت
چکیده :
امروزه افزایش نگرانیها در خصوص پیامدهای زنجیره تأمین بر محیطزیست باعث ایجاد مفهوم مدیریتی جدیدی به نام زنجیره تأمین سبز شده است که در کنار دستیابی به اهداف اقتصادی به دنبال اهدافی چون تحلیل ردپای کربن، کنترل انتشار گازهای گلخانهای و کاهش آلایندههای زیستمحیطی است. هدف اصلی این تحقیق ارائه روشهای کارآمد جدید و مدلهای بهینهسازی برای ارتقاء برنامهریزی زنجیره تأمین سبز است. بهعبارتدیگر هدف توسعه یک مدل برنامهریزی جدید در یک شبکه زنجیره تأمین سبز متشکل از تأمینکنندگان، مونتاژ کنندگان، مراکز توزیع، خردهفروشان و مراکز جمعآوری و بازیافت است. این مدل در معرض محدودیتهای مختلفی است که مربوط به موجودی و مدیریت لجستیک روبهجلو است. در این مقاله یک شبکه زنجیره تأمین سبز دو هدفه با هدف کمینهسازی هزینهها و همینطور بیشینهسازی سطح خدمات برای پاسخگویی به خواستههای مشتریان نهایی در قالب یک مدل برنامهریزی خطی آمیخته با اعداد صحیح توسعه دادهشده است. سپس با نرمافزار GAMS و نمونه عددی حلشده است و در ادامه نتایج آن پس از بررسی ارائه گردیده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Identifying Key Factors in Traffic Accident Severity: A SHAP and Machine Learning Approach in North Carolina
Kimia Fazli Garmestani - Reza Samizadeh
تحلیل و ارزیابی ریسکهای عملیاتی مؤثر در خاموشیهای بیبرنامه شبکه توزیع برق (مطالعه موردی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد)
الهام فلاح باغمورتینی - داود شیشهبری
قیمتگذاری و تعیین میزان سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای برند تولیدکننده و برند فروشگاهی در زنجیرهتأمین دیجیتال
رامتین عسکری - حمید میرمحمدی - پریسا عصارزادگان
Enhanced Customer Churn Prediction in the Banking Sector Using Random Forest
Behzad Yaghoobi - Erfan Hassannayebi - Mohammad Hossein Shahmoradi
A Study on Customer Loyalty and Churn Based on the Purchased Items
Mehran Akbarpour - AmirMahdi Ghreishizadeh - Mostafa Setak
ارائه مدلی برای توسعه خلاقیت و نوآوری سازمانی بر اساس اصول سازمانهای هولوگرافیک (مطالعه موردی: شرکتهای قطعهساز شهرک صنعتی سمنان)
سهیلا طحان لتیباری - محمدعلی شریعت - محسن قدس
Optimization of Pressure Profile and V/P Switchover Point to Minimizing the Warpage in a Thin-Wall Plastic Injection Molded Part
Hamid Haghshenas Gorgani - Ali Saedi
بهینهسازی زمانبندی و تخصیص وظایف به منابع محاسباتی در یک شبکه همکارانه لبه – ابر
فاطمه غیور - دنیا رحمانی - امیرحسین جعفری
زنجیره تامین حلقه بسته با در نظر گرفتن گارانتی و حمل و نقل دولایه
پریا حکیمی - سعید امامی
قیمتگذاری پویا برای یک زنجیرهتامین حلقهبسته دو کاناله درشرایط عدمقطعیت با رویکرد نظریهبازیها
حسام محمدحسنی - محبوبه هنرور
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1