0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
برنامه ریزی مسیر از نوع زمانی – مکانیِ درب تا درب در شبکه ی حملونقل بینشهری چندوجهی با استفاده از الگوریتم بهبودیافته انتشار موج در دو شهر ایران
نویسندگان :
محمد باقریان
1
بهنام باقریان
2
نسیم نهاوندی
3
مرتضی باقری
4
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه علم و صنعت ایران
3- دانشگاه تربیت مدرس
4- دانشگاه علم و صنعت
کلمات کلیدی :
شبکه ی حمل و نقل عمومی،مسیر چندوجهی،مسیر مکانی – زمانی،الگوریتم انتشار موج بهبودیافته،الگوریتم دیکسترا،الگوریتم IRSA
چکیده :
مهمترین هدف این تحقیق حل مسئله ی پیشنهاد مسیرهای زمانی – مکانی درب تا درب در یک شبکه ی حملونقل چندوجهی بینشهری است حالتهای موجودی که در مسیریابی وجود دارد شامل راهآهن، مترو، اتوبوس، اتوبوس سریعالسیر و پیادهروی میشود. از نظر مدلسازی ریاضی، مدل بازسازی شده برنامهریزی مسیر زمانی – مکانی چندین محدودیت را مد نظر قرار میدهد. این مدل با مسیر در نظریه گراف سنتی و شبکهی جادهای تفاوت بسیار زیادی دارد. برای دستیابی به K کوتاهترین مسیر در دو حالت مختلف، الگوریتم بهبودیافتهی انتشار موج معرفی شده است )که از این پس IRSA نامیده میشود(. این الگوریتم که از پدیدهی انتشار موج ایده گرفته، میتواند تنها با یک تکرار مسیرهای بهینه ی سراسری را پیدا کند. برای تسریع فرایند محاسبه یک روش برای کاهش فضای جستجو به کار گرفته شده است . در این تحقیق، از طریق مقایسه ی مدل و الگوریتم پیشنهادی با حلکننده ی Gurobi و الگوریتم دیکسترا در شبکه ای کوچک، قابلیت اجرا و کارایی روش خود را ثابت میکنیم. نتایج آزمایش با حل مسئله ی مسیریابی درب تا درب ارزیابی شده است. نتایج حاصله نشان میدهد که روش پیشنهادی میتواند K کوتاهترین مسیر را با محدودیتهای تعیینشده در زمان محاسباتی قابل قبولی پیدا کند. نتایج نشان میدهند که روش افزایش سرعت منجر به بهبودی چشمگیر در کارایی حل مسئله میشود و در عین حال تلاش میکند تا بهینه بودن مسیر را تضمین کند. این روش میتواند زمان CPU را برای زوج مبدأ و مقصدهای مورد آزمایش بین 51 تا 92 درصد کاهش دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Maximum coverage facility location problem with refueling operations drones
Marziye Samsami
برآورد ریسک سرمایهگذاری در یک پرتفوی متشکل از ارز دیجیتال و فیات و بهینهسازی آن با استفاده از روش ارزش در معرض خطر
عباسعلی جعفری ندوشن - زهرا رستگاری - فاطمه عظیمی
A fuzzy stochastic immediate assembly supply chain with uncertain demand
Navid Aslani Rad - Hossein Neghabi - Reza Rahmati
طراحی شبکه انتقال مواد در مسئله چیدمان تسهیلات با مساحتهای نابرابر با در نظر گرفتن جابجاییهای خالی از بار و انتقال بین مراکز
فاطمه خلیلزاده - مریم رادمان - اردوان آصفوزیری
A mathematical model for a ride-pooling problem with price discount as an incentive
Aida Bitaraf - Seyed Mohammad Javad Mirzapour Al-e-Hashem
ارائه مدل بهینه سازی به منظور ترکیب خدمات در ساخت و تولید ابری در فضای غیر قطعی
مینا روانش - عماد روغنیان
زمانبندی مجدد بارانداز عبوری به علت تاخیر در رسیدن کامیونهای ورودی با در نظر گرفتن امکان تخلیه بار یک کامیون در چند مرحله
دکتر محمد مهدی نصیری - محبوبه محبوب - علی رهبری
شناسایی و رتبهبندی مولفههای مورد نیاز در ایجاد زنجیره تامین سبز در صنعت پلاستیک ایران بر اساس روشهای دلفی فازی و DANP
سیدفرید موسوی - مجید کسروی - سیدحسین سیادت - آرزو گازری نیشابوری
تجزیهوتحلیل کتابسنجی در مطالعات ارزش در معرض خطر (VaR)
سمیه السادات موسوی - مسعود عادل نیانجف آبادی
افزایش بهره وری تخت در اورژانس بیمارستان با استفاده از تخصیص بهینه ی منابع
سینا موسوی کاشانی زواره - الهام یاوری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2