0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
برنامه ریزی مسیر از نوع زمانی – مکانیِ درب تا درب در شبکه ی حملونقل بینشهری چندوجهی با استفاده از الگوریتم بهبودیافته انتشار موج در دو شهر ایران
نویسندگان :
محمد باقریان
1
بهنام باقریان
2
نسیم نهاوندی
3
مرتضی باقری
4
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه علم و صنعت ایران
3- دانشگاه تربیت مدرس
4- دانشگاه علم و صنعت
کلمات کلیدی :
شبکه ی حمل و نقل عمومی،مسیر چندوجهی،مسیر مکانی – زمانی،الگوریتم انتشار موج بهبودیافته،الگوریتم دیکسترا،الگوریتم IRSA
چکیده :
مهمترین هدف این تحقیق حل مسئله ی پیشنهاد مسیرهای زمانی – مکانی درب تا درب در یک شبکه ی حملونقل چندوجهی بینشهری است حالتهای موجودی که در مسیریابی وجود دارد شامل راهآهن، مترو، اتوبوس، اتوبوس سریعالسیر و پیادهروی میشود. از نظر مدلسازی ریاضی، مدل بازسازی شده برنامهریزی مسیر زمانی – مکانی چندین محدودیت را مد نظر قرار میدهد. این مدل با مسیر در نظریه گراف سنتی و شبکهی جادهای تفاوت بسیار زیادی دارد. برای دستیابی به K کوتاهترین مسیر در دو حالت مختلف، الگوریتم بهبودیافتهی انتشار موج معرفی شده است )که از این پس IRSA نامیده میشود(. این الگوریتم که از پدیدهی انتشار موج ایده گرفته، میتواند تنها با یک تکرار مسیرهای بهینه ی سراسری را پیدا کند. برای تسریع فرایند محاسبه یک روش برای کاهش فضای جستجو به کار گرفته شده است . در این تحقیق، از طریق مقایسه ی مدل و الگوریتم پیشنهادی با حلکننده ی Gurobi و الگوریتم دیکسترا در شبکه ای کوچک، قابلیت اجرا و کارایی روش خود را ثابت میکنیم. نتایج آزمایش با حل مسئله ی مسیریابی درب تا درب ارزیابی شده است. نتایج حاصله نشان میدهد که روش پیشنهادی میتواند K کوتاهترین مسیر را با محدودیتهای تعیینشده در زمان محاسباتی قابل قبولی پیدا کند. نتایج نشان میدهند که روش افزایش سرعت منجر به بهبودی چشمگیر در کارایی حل مسئله میشود و در عین حال تلاش میکند تا بهینه بودن مسیر را تضمین کند. این روش میتواند زمان CPU را برای زوج مبدأ و مقصدهای مورد آزمایش بین 51 تا 92 درصد کاهش دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه مدل اولویت بندی تامین کنندگان جهت ارزیابی های دوره ای در زنجیره تامین با رویکرد داده کاوی
آرش وفادار دوگاهه
برآورد ریسک سرمایهگذاری در یک پرتفوی متشکل از ارز دیجیتال و فیات و بهینهسازی آن با استفاده از روش ارزش در معرض خطر
عباسعلی جعفری ندوشن - زهرا رستگاری - فاطمه عظیمی
Simulation of Blood Supply Process in Mass Casualty Incidents and Prediction of Blood Supply Duration Using Neural Networks
Mohammadreza Rasouli - Seyed Amirreza Salehiamiri - Erfan Hasannayebi
ارائه مدل بهینهسازی مصرف سوخت در مسئله همسواری کارمندان با در نظر گرفتن زمان پارک کردن غیرقطعی
فاطمه اسماعیلی - سید محمد جواد میرزاپور آل هاشم
The investigation of uncertainty sources for the improvement of the inventory management of fast-moving consumer goods
G. Reza Nasiri - Ghazaleh Saboori
پیشبینی شاخص کیفیت هوای فردا در تهران با استفاده از روشهای یادگیری ماشین
نعیمه نیازی - حمیده رضوی
استفاده از روش بهترین-بدترین و تاپسیس برای رتبهبندی محصولات (مطالعه موردی شرکت پتروشیمی خراسان)
فهیمه تنهایی - صدف نیسی
Predictive Maintenance using LSTM Network Model Optimized Time-Lag with Decision Tree
Mansoureh Naderipour - Kiyan Khaleghi
Neural network model of CO2 emissions for chickpea production under dry farming system in Ravansar county of Iran
Ashkan Nabavi-Pelesaraei
A model for the establishment of lean management considering the sanctions issues
Mehdi Kabiri naeini - Zeynab Elahi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.2