0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
برنامه ریزی تولید چند محصولی با قیمت گذاری محصولات در فضای رقابتی بازار
نویسندگان :
حسین شمس شمیرانی
1
امیر حسین شمس
2
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
بهینه سازی دوسطحی،برنامه ریزی تولید،قیمت گذاری محصولات،بازی استکلبرگ،شرایط کاروش-کان-تاکر
چکیده :
در این مقاله، مسئله برنامه ریزی تولید چند محصولی و چند دوره ای با توجه به رقابت موجود میان شرکتهای رقیب، مدلسازی و تحلیل می شود. قیمت محصولات نیز با توجه به رقابت موجود در بازار و تصمیمات مشتریان برای یافتن بهترین محصولات و با قیمت مناسب، به عنوان متغیر تصمیم لحاظ می شوند. مسئله بصورت یک مدل برنامه ریزی دوسطحی غیر خطی آمیخته با اعداد صحیح مدلسازی می شود. با استفاده از شرایط کاروش-کان-تاکر مدل سطح دوم به یکسری محدودیت تبدیل می شود. سپس روابط غیرخطی موجود در مدل نیز با استفاده از تکنیکهای برنامه ریزی با اعداد صحیح، خطی سازی و مدل حاصل قابل حل خواهد شد. با توجه به رقابتی که در حال حاضر برای اکثر محصولات تولیدی در میان شرکتهای رقیب وجود دارد مدل ریاضی حاصل می تواند نقش بهبود دهنده قابل توجهی در برنامه ریزی تولید این گونه از شرکتها داشته باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل اثربخشی جامع ماشین آلات باربری در معدنکاری روباز (مطالعه موردی)
محمدجواد رحیم دل - محمد جوانشیر گیو - محدثه زهرایی
توسعه پایدار در صنعت 4.0 و جامعه 5.0
نگار گنجی - محسن شهریاری
شناسایی و تعیین معیارهای نگهداری و تعمیرات پل های پیش ساخته بتنی راه آهن با روش دلفی
حسین فرشاد - نادر عبدلی یزدی - احسان اله اشتهاردیان
برآورد ریسک سرمایهگذاری در یک پرتفوی متشکل از ارز دیجیتال و فیات و بهینهسازی آن با استفاده از روش ارزش در معرض خطر
عباسعلی جعفری ندوشن - زهرا رستگاری - فاطمه عظیمی
بهینه سازی قرار ملاقات بیماران در شرایط عدم قطعیت در فرآیندهای درمانی با رویکرد شبیهسازی (در پاندمی کوید ۱۹)
احسان دنیوی - یلدا کاتبی
ارائه روشی جهت بهبود پدیده تغییرات رتبه در مدل تصمیمگیری EDAS
امین پاکزاد - حسین کریمی - محمود وحدانی
اصلاح روش تصمیمگیری گروهی چند معیاره COPRAS با استفاده از مجموعههای فازی نوع 2
معصومه عزیزی نفطه - محمود شهرخی
طبقه بندی اقلام انبار بر اساس روش ABC و رتبه بندی تامین کنندگان اقلام حیاتی با روش BWM و مولتی مورا (مطالعه موردی شرکت گوشتی کاله)
پژمان عسگری - امیر خاکباز
بهینه سازی چندهدفه برای مساله مکانیابی – مسیریابی دو رده ای با اهداف پایدار و در نظرگیری مسیرهای ترکیبی بسته و باز و بازرسی کیفی محصولات
امید رحمانی - مسعود حاج غنی - حمید بازرگان
پیشبینی قیمت سهام با استفاده از شبکه عصبی بازگشتی، واحد بازگشتی دروازهای و حافظه کوتاه مدت ماندگار: بررسی شرکت ایران خودرو
مرتضی مرادی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5