0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
زمان بندی فرود و پرواز هواپیماها با در نظر گرفتن زمان های حرکت هواپیماها بین باند و گِیت و الگوهای ایجاد تأخیر در زمان فرود
نویسندگان :
حامد ریحانه
1
مریم رادمان
2
محمد ریحانه
3
1- دانشگاه صنعتی شریف
2- دانشگاه صنعتی شریف
3- دانشکده مدیریت IESEG
کلمات کلیدی :
زمان بندی فرود هواپیماها،زمان بندی پرواز هواپیماها،زمان های حرکت هواپیماها بین باند و گِیت،الگوهای انتظار فرود،مدیریت عملیات فرودگاهی،برنامه ریزی عدد صحیح مختلط
چکیده :
رشد پایدار ترافیک هوایی و افزایش هزینه های تأخیر شرکت های هواپیمایی سبب شده است که زمان بندی فرود و پرواز هواپیماها با وجود گذشت چند دهه از معرفی آن، همچنان یکی از مسائل چالش برانگیز در حوزه برنامه ریزی و مدیریت عملیات فرودگاهی باشد. باندهای فرود و پرواز یکی از گلوگاه های اصلی در فرودگاه ها هستند. در شرایطی که دسترسی به این باندها محدود است باید هواپیماها را طوری به آنها تخصیص داد و زمانی را برای انجام عملیات فرود و پرواز هواپیماها تعیین کرد که این عملیات با کمترین تأخیر ممکن در فرودگاه انجام شوند. در این پژوهش، زمان بندی فرود و پرواز هواپیماها با در نظر گرفتن دو جنبه عملی این مسئله به طور همزمان، یعنی زمان های حرکت هواپیماها بین باند و گِیت و الگوهای ایجاد تأخیر در زمان فرود انجام می شود. برای این منظور، ابتدا یک مدل برنامه ریزی عدد صحیح مختلط صفر و یک برای مسئله ارائه می شود و سپس نتایج پیاده سازی این مدل بر روی بخشی از داده های استاندارد OR-Library گزارش می شود. نتایج پژوهش نشان می دهد که CPLEX قادر به حل تمام این نمونه مسائل استاندارد در زمان معقول است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Vehicle Routing Problem with Stochastic and Mobile Delivery Location
Armaghan Alaedini - Mohammad Reza Akbari Jokar
تاثیرات تغییرات اقلیمی در زنجیره تامین مواد غذایی تحت شرایط لجستیک طرف ششم
محمد داود صارمی - امید ویسی - شایان میرحسینی
Optimizing Early Detection of Breast Cancer: A Cluster-Based Classification Approach
Alireza Shabani - Shahrokh Asadi
Comparing the Accuracy of Machine Learning Algorithms in Predicting Non-performing Loans of Banks
Mohammad Reza Esmaeili - Mohammad Ebrahim Mohammad Pour Zarandi - Mehrzad Minooei
مدل مسیریابی ترکیبی با چند کامیون و چند پهپاد برای اجرای عملیات تحویل کالاهای امدادی
ساناز خلج رحیمی - دنیا رحمانی
ارائه مدلی برای ارزیابی کارایی با استفاده از کارت امتیازی متوازن در محیط رقابتی : مطالعه موردی صنایع فولادی ایران
منصور عابدیان - سید محمدرضا داوودی - حسین قائمیان
A Study on Customer Loyalty and Churn Based on the Purchased Items
Mehran Akbarpour - AmirMahdi Ghreishizadeh - Mostafa Setak
مسأله تخصیص افزونگی با انتخاب بهترین استراتژی تخصیص و عدم محدودیت در نوع قطعات تخصیص داده شده به زیرسیستمها
هادی قلی نژاد - رمضان خسروی
تعیین بهترین فاصله زمانی برای تعویض پیشگیرانه (مطالعه موردی: صنعت روشنایی)
حمید موکدی - فرید اکبری
زمانبندی بهینه وسایل برقی در خانه های هوشمند با قطعی تصادفی برق شبکه: یک رویکرد برنامه ریزی تصادفی دو مرحله ای
زهرا ملک خانی - محمد رنجبر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.7.6