0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
ارزیابی و سنجش تعاملات کاربر با محصول: شیوهها و چالشها
نویسندگان :
نرگس ادبی
1
1- دانشگاه هنر اسلامی تبریز
کلمات کلیدی :
تجربهکاربری،کاربردپذیری،عوامل انسانی،تعامل چندجانبه،طراحی کاربر-محور،محصولات کاربردی
چکیده :
در طراحی کاربر-محور، کشف نیازها و خواستههای کاربران، گام بسیار مهم و دشواری است که چالشهای فراوانی را برای طراحان و تولیدکنندگان به وجود میآورد. سنجش تجربه کاربران در محصولات مختلف، میتواند اطلاعات ارزشمندی را در خصوص خواستهها و نیازهای جسمانی، رفتاری، شناختی و عاطفی کاربران فراهم آورد. با این وجود، شیوههای ارزیابی تعاملات کاربری، اغلب به صورتی ناکامل انجام میشوند به این معنا که جنبههای متعدد تعاملات کاربری به شیوههایی دقیق و عینی مورد سنجش قرار نمیگیرند. محصولات کاربردی روزمره، دارای تعاملی چندجانبه با کاربران هستند و این روشها به تنهایی، دقت کافی در اندازهگیری تجارب کاربری در آنها را ندارند. بنابراین، وجود شیوهای یکپارچه از تلفیق روشهای گوناگون، که دربرگیرنده مواردی همچون کارایی، سهولت استفاده، احساسات و هیجانات باشد، ضروری است. این شیوه باید بتواند با طبقهبندی جوانب بسیار متعدد تعاملات، سنجش آنها را در محصولات برای متخصصان سادهتر و دقیقتر نماید. اغلب طراحان و متخصصان این حوزه آشنایی کافی با این روشها را ندارند. هدف این مقاله معرفی شیوههای اندازهگیری تجربهکاربری مبتنی بر ویژگیهای مختلف محصول است. چگونگی تعامل کاربر با محصول و میزان رضایتمندی کاربران، غالبا در سه حوزه اصلی عوامل انسانی، تجربهکاربری، کاربردپذیری مورد سنجش قرار میگیرند. در این راستا مروری بر مطالعات گسترده در حوزههای مذکور انجام شد و شیوههای رایج اندازهگیری تعاملات کاربری، در آن حوزهها، معرفی شد. برخی از شیوهها در هر سه حوزه، جزو روشهای رایج هستند، لیکن ابزارها و روشهای هر یک از حوزهها در تلفیق با یکدیگر میتواند نتایج دقیقتر و کاملتری را در پی داشته باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
The Impact of Organizational Structure on Organizational Performance by Applying Balance Scorecard: A Case Study
Mansour Abedian - SayyedMohammadReza Davoodi - Masoud Haratian
Optimizing Human Resource Allocation Through AI-Driven Resume Classification and Grading
Hamed Araghi - Mohammad Aghdasi
ارائه مدلی برای مکانیابی رقابتی تخصیص تسهیلات مبتنی بر تعادل نش در تئوری بازیها
سهیل امامیان - محمد حسامی
مسئله زمان بندی در محیط کارگاه جریانی ترکیبی برگشت پذیر
سید سعید حسینی - مهدی بیجاری
قیمتگذاری پویا برای یک زنجیرهتامین حلقهبسته دو کاناله درشرایط عدمقطعیت با رویکرد نظریهبازیها
حسام محمدحسنی - محبوبه هنرور
ارائه مدل هوشمند مبتنی بر قابلیت اطمینان برای پیشبینیهای مالی
سپیده اعتمادی - مهدی خاشعی
پیشبینی رویگردانی مشتریان یک شرکت اپراتور مخابراتی با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی و یادگیری ماشین
محسن فریبرز راد - منیره احمدی منش
مسأله تخصیص افزونگی با انتخاب بهترین استراتژی تخصیص و عدم محدودیت در نوع قطعات تخصیص داده شده به زیرسیستمها
هادی قلی نژاد - رمضان خسروی
شناسایی و اولویتبندی ابعاد کلیدی خدمات ناب با رویکرد فرآیند تحلیل سلسلهمراتبی فازی
دکتر مهدی اجلی
استفاده از روش بهترین-بدترین و تاپسیس برای رتبهبندی محصولات (مطالعه موردی شرکت پتروشیمی خراسان)
فهیمه تنهایی - صدف نیسی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1