0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
حل مسئله P- مرکز تحت شرایط عدم قطعیت با استفاده از برنامه ریزی فازی
نویسندگان :
جواد نعمتیان
1
سلوا حب الوطنی اصل
2
معصومه سبزکاری
3
1- دانشگاه تبریز
2- دانشگاه تبریز
3- دانشگاه تبریز
کلمات کلیدی :
مکان یابی تسهیلات،vertex P-center problem،برنامه ریزی خطی فازی تصادفی،امکان،الزام،possibility theory
چکیده :
عدم قطعیت و ابهام جزء جدایی ناپذیر مسائل مکان یابی تسهیلات است. این عدم قطعیت در مسئله P- مرکز در پارامتری که بیانگر تقاضای مربوط به نقاط می باشد، نمود می یابد. در این مقاله سعی شده است که در نوعی از مسائل P- مرکز تحت عنوان P- مرکز رأسی با فاصله ی وزنی تقاضا، عدم قطعیت با استفاده از متغیرهای فازی و فازی تصادفی به مسئله وارد گردد. برای این منظور روش های حلی با استفاده از برنامه ریزی خطی فازی (FLP) و برنامه ریزی خطی فازی تصادفی (FRLP) براساس رویکرد های امکان و الزام برای مسئله مذکور ارائه و حل می گردد. در مرحله ی آخر، مطالعه ی موردی در سطح شهر تبریز صورت گرفته و کارایی روش های حل مطرح شده، با سناریوهای مختلف بررسی می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی تقاضا در صنعت دارو بر اساس سری های زمانی
زهرا خواجه منصوری
ارائه مدلی برای ارزیابی کارایی با استفاده از کارت امتیازی متوازن در محیط رقابتی : مطالعه موردی صنایع فولادی ایران
منصور عابدیان - سید محمدرضا داوودی - حسین قائمیان
بهبود فرآیندهای انبارداری با تحلیل سناریو محور و تخصیص بهینه مکان ذخیرهسازی: مطالعه موردی پایا بسپار آریا
زهرا مجیدی - پروانه سموئی
تعیین مزیت نسبی بخش های اقتصادی جهت سرمایه گذاری با استفاده از روش سلسله مراتبی (AHP) و روش وزن دهی تجمعی ساده (SAW)
رضا بابازاده - نگین محمد قلیزاد
یک مدل زنجیره تأمین واکسن کووید-19 با در نظر گرفتن اولویت بندی افراد و سیاست های دولت
پرویز فتاحی - مهدیه شیری - فاطمه سوگندی
مدلسازی و حل مساله مسیریابی تولید در زنجیر تامین دوسطحی محصولات خطرناک
امین فرحبخش - امیرسامان خیرخواه قه
پیش بینی لزوم انجام عمل جراحی قلب باز با استفاده از الگوریتمهای دادهکاوی
اعظم احمدی - مرتضی پاکدامن
Multi-objective optimization for combined ground and aerial delivery systems using drones
Mohammad Sanjari-Parizi - Hossein Pouralihasani - Afshin Zeinaddini Meymand
شناسایی و ارزیابی معیارهای موثر بر جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی و یافتن الگویی جهت تولید محتوا براساس اولویت بندی معیارها)مطالعه موردی: شبکه اجتماعی یوتیوب)
هما فیروزه - مهدی دیرانلو - حسین کریمی
مروری بر مدلسازی پارامتری در برآورد هزینهی پروژههای ساخت با استفاده از روشهای هوش مصنوعی
محمد امین اشتری - رامین انصاری - عرفان حسن نایبی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3