0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
پیش بینی بلندمدت تقاضا شرکت داروسازی به کمک یادگیری ماشین
نویسندگان :
علی رجب زاده
1
نسیم نهاوندی
2
سعید ثابت قدم
3
1- دانشگاه تربیت مدر
2- دانشگاه تربیت مدرس
3- شرکت لابراتورهای سینادارو
کلمات کلیدی :
پیشبینی تقاضا،پیشبینی بلندمدت،یادگیری ماشین،صنعت داروسازی،رگرسیون،شبکه عصبی مصنوعی
چکیده :
عدم داشتن بینش و درک دقیق از تقاضای محصولات دارویی باعث شده است که مراکز توزیع و فروش دارویی و کارخانههای داروسازی با مشکلاتی نظیر کمبود یا تأمین نابهموقع تقاضا مواجه شوند. علاوه بر این، پیشبینی دقیق بلندمدت نیز چالشی بزرگ برای بسیاری از شرکتها به شمار میآید، زیرا پیشبینی ذاتاً با عدم قطعیت همراه است. از آنجا که شرکتها تصمیمات استراتژیک خود مانند سرمایهگذاریهای بلندمدت و برنامهریزی عرضه و ظرفیت را بر اساس این پیشبینیها اتخاذ میکنند، دقت این پیشبینیها اهمیت بسیاری دارد. در سالهای اخیر، روشهای بسیاری برای کشف دانش جدید از دادههای خام به وجود آمده است. این پژوهش به بررسی استفاده از برنامههای کاربردی یادگیری ماشین (ML) در پیشبینی تقاضای بلندمدت برای یک شرکت داروسازی میپردازد. ما از دو روش شبکه عصبی مصنوعی (ANN) و رگرسیون برای پیشبینی با استفاده از رویکرد بازگشتی بهره گرفتهایم. نتایج نشان میدهد که دقت پیشبینی بسته به نوع محصول، در دسترس بودن دادهها و افق پیشبینی متفاوت است. همچنین دریافتیم که برای دستیابی به نتایج بهتر، نیاز است با توجه به ویژگیهای هر محصول، از روشهای متفاوتی استفاده شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدل سازی رابطه ی سبک مدیریت مشارکتی و تعهد حرفه ای کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی (مطالعه موردی: صنعت نساجی یزد)
مهدی کبیری نائینی - زینب الهی
A Hybrid Model for ERP Implementation in Large Organizations: Combining Agile and Traditional Methodologies
Seyedeh safoura Seyed shobeiri - Hamidreza Abrishami - Vahid Baghishani
طراحی الگوی معیارهای ارزیابی عملکرد سیستم نگهداری و تعمیرات صنعت نفت و گاز با رویکرد مدیریت دارایی فیزیکی به کمک سوارا فازی
مهرداد نیکبخت - نازیلا ادب آوازه
مسئله مسیریابی وسیله نقلیه دو سطحی پایدار همراه با تحویل و برداشت همزمان برای محصولات فسادپذیر
رضا شکری بوسجین - حمیدرضا کیا
شناسایی و رتبهبندی مولفههای مورد نیاز در ایجاد زنجیره تامین سبز در صنعت پلاستیک ایران بر اساس روشهای دلفی فازی و DANP
سیدفرید موسوی - مجید کسروی - سیدحسین سیادت - آرزو گازری نیشابوری
بهینه سازی مسئله مسیریابی وسایل حملونقل با در نظر گرفتن گزینههای تحویل متفاوت و ترجیحات مشتریان
نیما پورمحمدرضا - محمدرضا اکبری جوکار
ارزیابی عملکرد شرکت های توزیع برق ایران با بهره گیری از رویکرد تحلیل پوششی داده های مبتنی بر متغیر های کمکی
پژمان پیکانی - الهه معمار مسجد - میر سامان پیشوایی - دنیا رحمانی
رویکرد برند محور در نسل پنجم بازاریابی
مریم الف پور تراکمه - سپیده نصیری - مریم گودرزی
زنجیره تامین حلقه بسته با در نظر گرفتن گارانتی و حمل و نقل دولایه
پریا حکیمی - سعید امامی
Modeling and Optimization of Penetration Depth Using Genetic Algorithm, Focusing on Submerged Arc Welding
Farhad Rahmati - Mobina Dehghan Khadar - Masood Aghakhani - Farhad Kolahan
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1