0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
قیمتگذاری پویا برای خدمات سواری آنلاین با در نظر گرفتن درصد پورسانت ثابت
نویسندگان :
کیمیا فضلی
1
انور محمودی
2
1- دانشگاه کردستان
2- دانشگاه کردستان
کلمات کلیدی :
قیمت گذاری پویا،خدمات سواری آنلاین،درصد پورسانت،تعادل در پلتفرم خدمات سواری آنلاین
چکیده :
امروزه استفاده از خدمات سواری آنلاین در شهرهای با جمعیت بالا رایج شده است. به طور معمول پلتفرمهای خدمات سواری آنلاین با نوسانات تقاضا در بازار مواجه هستند که موجب عدم تعادل عرضه و تقاضا میشود. یکی از اصلیترین استراتژیها برای رفع این مشکل، قیمتگذاری پویا است. این نوع قیمتگذاری بر تعداد رانندگان علاقهمند و احتمال پذیرش سفر توسط راننده انتخاب شده تأثیر میگذارد. در این پژوهش، دو منطقه تقاضا در نظر گرفته شده است که در دو دوره زمانی برای آنها تقاضا به وجود میآید یک از مناطق در یکی از دورههای زمانی دارای تقاضای بالایی است و به همین دلیل به آن دوره زمان اوج و به دوره دیگر زمان غیر اوج گفته میشود. هدف از پژوهش ارائه یک مدل برای قیمت گذاری پویا به منظور برقراری تعادل در زمانهای اوج و غیر اوج است. برای این منظور یک مدل ریاضی برای مسئله قیمت گذاری پویا با درصد پورسانت ثابت پیشنهاد میشود. مدل ریاضی نوشته شده، یک مدل برنامهریزی غیرخطی عدد صحیح مختلط است که به کمک آن قیمت بهینه کرایه و درصد پورسانت تعیین میشود. این مدل به دو روش؛ استفاده از حل کننده بارون با نرم افزار گمز و استفاده از روش KKT با پیوسته در نظر گرفتن متغیرهای عدد صحیح حل شده است. نتایج عددی نشان میدهد در نظر گرفتن قیمت گذاری پویا اثر قابل توجهی بر درامد پلتفرم و راننده دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی شبکه زنجیره تأمین حلقه باز دارویی در شرایط عدم قطعیت: مطالعه موردی، شهرستان شاهرود
امیرمهدی رمضانیان - اشکان مزدگیر
Cell Phone Image-Based Persian Rice Detection and Classification Using Deep Learning Techniques
Amin Saeidi Kelishami - Mahmood Saeedi Kelishami - Sajjad Saeedi Kelishami
بهبود رضایت مسافران خطوط هوایی به کمک بهینه سازی داده محور
ابوالفضل باقری توفیقی - مجید رفیعی
ارائه روشی جهت بهبود پدیده تغییرات رتبه در مدل تصمیمگیری EDAS
امین پاکزاد - حسین کریمی - محمود وحدانی
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای
کیارش نوشی - حسین قنبری - امیر عباس شجاعی
طراحی سیستم معاملات هوشمند با استفاده از الگوریتم جستجوی فاخته و مدل شبکه عصبی بازگشتی عمیق
حمید اسکندری - احمد صادقیه - حسن خادمی زارع - محمدمهدی لطفی
افزایش احتمال کار کردن سیستم با گذر از دوران عمر اولیه
هادی قلی نژاد - رمضان خسروی
Prediction of economic indices for dry farming chickpea production in Ravansar county of Iran using artificial neural networks
Ashkan Nabavi-Pelesaraei
Extended Reality Technology in the Fourth Industrial Revolution and Applied Fundamentals in the Automotive Industry
Mohammad Reza Saberi - Ehsan Naghashzadeh
Time Series Forecasting of Active Customers Using Sequence Models: A Comparative Evaluation
Alireza Dehghan - Moslem Habibi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2