0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
قیمتگذاری پویا برای خدمات سواری آنلاین با در نظر گرفتن درصد پورسانت ثابت
نویسندگان :
کیمیا فضلی
1
انور محمودی
2
1- دانشگاه کردستان
2- دانشگاه کردستان
کلمات کلیدی :
قیمت گذاری پویا،خدمات سواری آنلاین،درصد پورسانت،تعادل در پلتفرم خدمات سواری آنلاین
چکیده :
امروزه استفاده از خدمات سواری آنلاین در شهرهای با جمعیت بالا رایج شده است. به طور معمول پلتفرمهای خدمات سواری آنلاین با نوسانات تقاضا در بازار مواجه هستند که موجب عدم تعادل عرضه و تقاضا میشود. یکی از اصلیترین استراتژیها برای رفع این مشکل، قیمتگذاری پویا است. این نوع قیمتگذاری بر تعداد رانندگان علاقهمند و احتمال پذیرش سفر توسط راننده انتخاب شده تأثیر میگذارد. در این پژوهش، دو منطقه تقاضا در نظر گرفته شده است که در دو دوره زمانی برای آنها تقاضا به وجود میآید یک از مناطق در یکی از دورههای زمانی دارای تقاضای بالایی است و به همین دلیل به آن دوره زمان اوج و به دوره دیگر زمان غیر اوج گفته میشود. هدف از پژوهش ارائه یک مدل برای قیمت گذاری پویا به منظور برقراری تعادل در زمانهای اوج و غیر اوج است. برای این منظور یک مدل ریاضی برای مسئله قیمت گذاری پویا با درصد پورسانت ثابت پیشنهاد میشود. مدل ریاضی نوشته شده، یک مدل برنامهریزی غیرخطی عدد صحیح مختلط است که به کمک آن قیمت بهینه کرایه و درصد پورسانت تعیین میشود. این مدل به دو روش؛ استفاده از حل کننده بارون با نرم افزار گمز و استفاده از روش KKT با پیوسته در نظر گرفتن متغیرهای عدد صحیح حل شده است. نتایج عددی نشان میدهد در نظر گرفتن قیمت گذاری پویا اثر قابل توجهی بر درامد پلتفرم و راننده دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه مدل پذیرش واکسن بر اساس معادلات ساختاریافته
راضیه رجائی لک - الهام یاوری
تحلیل سیستم های مدیریت ایمنی در پروژه های ساختمان های بلند -مطالعه مروری از ٢010 تا 2021
پریسا دهقانی - رامین انصاری - مهدی مهدی خانی
مسیریابی و زمانبندی پرستاران برای فرآیند درمان سرطان با شیمیدرمانی توسط مراقبتهای پزشکی درمنزل
زهرا مهره کش - سعید دهنوی
Exploring Organizational Social Capital in Dynamic Ego Networks: A Multivariate Analysis Approach
Arya Karami - Seyed Taghi Akhavan Niaki
تجزیه و تحلیل کلان دادهها و عملکرد بنگاه های کوچک و متوسط با رویکرد MADM
علی بزرگی امیری - مهدی نامدارزادگان
استخراج مشخصههای HMM-محور جهت پیشبینی رفتار تراکنشی مشتری با استفاده از مدل یادگیری عمیق
غزاله شهیدی - مریم توسلی سیرت - امیرحسین قبیله - علیرضا بادامچی - نرجس شفیعی بوانی - جواد نیکورزم
Robust Optimization for Maximizing Customer Equity under Uncertainty: The Impact of Discounts
Abolfazl Aghabeyki - Hamidreza Koosha
The Challenges and Opportunities of Reverse Logistics in Humanitarian Supply Chain
Hamed Ghazizadeh - Fereshteh Parvaresh
ارزیابی و اولویت بندی پیمانکاران بخش ساختمان و نصب پروژه های پتروشیمی و پالایشگاهی مبتنی بر رویکردهای تصمیم گیری چندمعیاره (مطالعه موردی: پتروشیمی آمونیاک و اوره هنگام عسلویه)
محمود اقتصادی فرد - حسن رمضانی
قیمتگذاری دادهمحور بر مبنای پیشبینی تقاضا با استفاده از روشهای یادگیری ماشین
فاطمه زهرا خسروشاهی - نفیسه صدقی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1