0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
مدیریت شبکه شارژ خودروهای الکتریکی با استفاده از مسئله مکانیابی-یا-مسیریابی
نویسندگان :
ساسان کزازی
1
دنیا رحمانی
2
مهدی بشیری
3
1- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
2- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
3- دانشگاه شاهد
کلمات کلیدی :
خودروهای الکتریکی،شبکه شارژ،ایستگاه شارژ سیار،زمان انتظار،برنامه ریزی سیستم های خدماتی،مسئله مکانیابی-یا-مسیریابی
چکیده :
امروزه خودروهای الکتریکی به علت سازگاری بیشتر با محیطزیست از نظر میزان انتشارات گازهای کربنی و مقرونبهصرفه بودن با توجه به مصرف انرژی کمتر، بهعنوان جایگزینی مناسب برای خودروهای مرسوم احتراق داخلی در نظر گرفته میشوند. لذا سهم بازار خودروهای الکتریکی در سالهای اخیر با رشد بالایی روبهرو بوده است که درنتیجه، افزایش تقاضا برای شارژ این نوع از خودروها را در پی دارد. از طرفی افزایش تعداد خودروهای الکتریکی و نیاز آنها به شارژ مجدد، بهویژه در زمانهای اوج مصرف، منجر به ایجاد زمان انتظار طولانیمدت در ایستگاههای شارژ عمومی و فشار بر شبکه توزیع برق خواهد شد. حال بهمنظور ایجاد شبکهای کاراتر، میتوان از مفهوم جدیدی بهنام ایستگاههای شارژ سیار که توانایی ارائه خدمات شارژ بدون محدودیتهای زمانی و مکانی را دارند، کمک گرفت. در این مقاله از یک مدل جدید برای تخصیص و اعزام ایستگاههای شارژ سیار به نقاط با تقاضای بالا و به منظور کمک به کاهش فشار ایستگاههای شارژ عمومی استفاده شده است. بدین منظور یک مدل ریاضی با توجه به مسئله مکانیابی-یا-مسیریابی توسعه داده شده است که با استفاده از انواع ایستگاههای شارژ سیار سنگین و سبک اقدام به خدمترسانی نقاط تقاضای نزدیک به سایر ایستگاههای شارژ عمومی کرده بهطوری که اهداف مورد نظر شامل کاهش فشار بار شبکه و زمان انتظار در آن ایستگاهها کاهش یافته و در کنار آن میزان تقاضای پوشش داده شده در جهت برآوردهسازی رضایت مشتریان افزایش یابد. در انتها با توجه به مدلسازی مسئله و حل آن به تجزیه و تحلیل نتایج بهدست آمده پرداخته خواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Introduction of A Risk and Change Management Method by Design a Modified Equation to Calculate the Static Bottom-hole Pressure of Iranian Gas Wells Based on Hierarchy Risk Management and Surface data To Replace and Eliminate Operational Risk (Third Development)
Fatemeh Karimi Organi - Hamid Babakpour - Ali Pourbadir - Bahador Kheirollahpour - Moona Batooie - Hamidreza Pourghorban
محاسبهی ضریب ترغیب و تردید مشتریان در هنگام افزایش تخفیف برای محصولات فسادپذیر
محسن دولتیاری - سید حسام الدین ذگردی
قیمتگذاری پویا برای خدمات سواری آنلاین با در نظر گرفتن درصد پورسانت ثابت
کیمیا فضلی - انور محمودی
طراحی و توسعه همکارانه نرم افزار یکپارچه تصمیمیار نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ی زیرساخت های شهر هوشمند براساس تحلیل داده های انباشته
محمدحسین تمنائی فر - محمد غفوریان - پارسا محمدی - مبینا حق شناس - محمدمهدی قدمگاهی - مهدیس علی مددی - علیرضا فریدونیان
مقدمهای بر پایش برخط ویسکوزیته مبتنی بر خصوصیات الکتریکی روانکار و شبکههای عصبی
محمدرضا پوررمضان - عباس روحانی - محمدحسین عباسپور فرد
برنامه ریزی تولید چند محصولی با قیمت گذاری محصولات در فضای رقابتی بازار
حسین شمس شمیرانی - امیر حسین شمس
نقش احساسات و عواطف برتصمیمگیری مالی سرمایهگذاران حقیقی شهر مشهد در بورس اوراق بهادار
عیسی یزدان شناس - جمال اسماعیلی - جواد مسعودی فر
انتخاب فناوری برتر تصفیه فاضلاب در تصفیهخانههای شهر مشهد با تأکید بر بومیسازی
محدثه جلالی سنگانی - سیدمحمود حسینی
طراحی و بهینه سازی شبکه زنجیره تأمین حلقه بسته با درنظرگرفتن قیمت گذاری اقتصادی و مسائل زیست محیطی تحت شرایط عدم قطعیت فازی: یک مطالعه موردی در زمینه لاستیک سنگین
جواد امیریان - حسین عموزاد خلیلی - احمد مهرابیان
ارائه مدل ارزیابی کارایی زنجیره تامین مالی بانکهای تجاری استان اصفهان : رویکرد دو مرحله ایAR-DEA
منصور عابدیان - سعید آقاسی - نرگس باقری لطفعلی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.7.6