0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
پیش بینی قیمت سنگ آهن با استفاده از الگوریتم ژنتیک
نویسندگان :
الهام جان نثاری
1
عباس آقاجانی بزازی
2
1- دانشگاه کاشان
2- دانشگاه کاشان
کلمات کلیدی :
پیش بینی
چکیده :
سنگ آهن اصليترين ماده خام براي توليد فولاد است. بازار سنگ آهن همواره تحت تاثير شرايط مختلف و متغير بوده است. در اين صنعت توليدكنندگان بزرگ و كوچك و صادركنندگان زيادي فعال هستند. بنابراين تحليل بازار در صنعت فولاد همواره مورد توجه بوده و فعالان اين بخش نه تنها بر قيمت محصولات، بلكه بر قيمت مواد اوليه مانند قيمت سنگ آهن نيز نظارت دارند. بنابراين پيداكردن روشي كه قيمت سنگ آهن را به درستي پيشبيني كند اهمیت بسیار زیادی دارد. در اين مقاله با بررسي پارامترهاي تاثيرگذار بر قيمت سنگ آهن مانند: قيمت طلا، قيمت نقره، قيمت مس، نرخ تورم آمريكا، نرخ حمل و نقل، قيمت ضايعات، قيمت آلومينيوم و قيمت نفت خام، ابتدا مهمترين پارامترها انتخاب و با استفاده از الگوريتم ژنتيك و قيمت هاي 20 سال گذشته، قيمت سنگ آهن پيشبيني شده است. مدل الگوریتم ژنتیک بهینه با 8 پارامتر و میزان جمعیت 200، قیمت سنگ آهن را با دقت مناسب پیشبینی کرده است. در این مدل، خطاي جذر ميانگين مربعات (RMSE) برای دادهها 19.04 است. همچنین مقدار رگرسیون و همبستگی دادهها با 0.93=r نشاندهنده یک مدل خوب با دقت بالا است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از الگوریتم بهینه ساز گرگ خاکستری جهت بهینه سازی تبادل هزینه-زمان با محدودیت بودجه، مطالعه موردی: سازه نیروگاه سدّ رودبار (استان لرستان)
امین محمدحسین زاده - محمدرضا حمیدیان
Designing an efficient blood network using a multi-objective optimization model under uncertainty
Seyyed-Mahdi Hosseini-Motlagh - Mohammad Reza Ghatreh Samani - MohammadDanial Faraji
ارزیابی اکوسیستم حساس به آتشسوزی ناشی از نشتی خطوط لوله گاز طبیعی در شهرهای استان اصفهان
نازیلا ادب آوازه - مهرداد نیکبخت - عاطفه امین دوست - علی حسن زاده تبریزی
طراحی شبکه زنجیره تامین برنج بر اساس زنجیره های بلوکی: مطالعه موردی
فاطمه زهرا جانی روشن - علی دیوسالار - سعید امامی
بررسی رویکردهای شبیه سازی- بهینه سازی در مطالعات مرتبط با مدیریت اورژانس و اتاق عمل
کیانا کرامت
بررسی تأثیر استراتژی های مذاکره فروشنده بر قیمت فروش و رضایتمندی مشتری با نقش متغیر تعدیل گر دانش ترغیب مشتری
معصومه عربشاهی
اولویتبندی تامین کنندگان صنعت چاپ با ترکیب روش های AHP و TOPKOR فازی
محمدعلی بهشتینیا - کیمیا همتی - علیرضا تراب
حل مدل برنامه ریزی ریاضی مسئله برش موجودی با توسعه یک الگوریتم ابتکاری (مورد مطالعه: کارخانه نوردِ شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان)
فرشته غفاری - یاسمن اسدی - عزت ولی پور - علی سلاجقه
بررسی اثر عدم تقارن رفتار توده ای در بازار بورس اوراق بهادار تهران و سرریزی رفتار توده ای از بازار بورس کاالی ایران
داود دریغ - احسان حاجی زاده
شناسایی و اولویت بندی ریسک های فناوری اطلاعات با استفاده از روش FMEA (مطالعه موردی در یک شرکت نرم افزاری)
حانیه رمضانیان ثانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1