0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
تحلیل احساسات مشتریان پوشاک با استفاده از تکنیکهای تلفیقی یادگیری ماشین
نویسندگان :
راضیه رحیمی
1
رضا قاسمی یقین
2
1- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2- دانشگاه صنعتی امیر کبیر
کلمات کلیدی :
بازاریابی پوشاک،تجزیهوتحلیل احساسات،یادگیری ماشین،پردازش زبان طبیعی،متنکاوی،رفتار مشتری
چکیده :
در این مقاله به بررسی و تحلیل نظرات مشتریان پوشاک زنان با استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی پرداخته میشود. مدلهای یادگیری ماشین به کار گرفتهشده شامل ماشین بردار پشتیبان، رگرسیون لجستیک، درخت تصمیم، جنگل تصادفی، بیز ساده چندجملهای، بیز ساده مکمل، XGBoost و LightGBM هستند. بهمنظور برداری کردن و استخراج ویژگی متن نظرات از الگوریتم TF-IDF استفاده میشود. مجموعه داده مورداستفاده مربوط به نظرات پوشاک زنان و متغیر هدف امتیازهای مشتریان در نظرات است. مطالعه پیشرو در حالتهای دوکلاسه، سهکلاسه و پنجکلاسه انجام و در هر سه حالت بهترین عملکرد مربوط به مدل جنگل تصادفی با دقت 0.98 در حالت دوکلاسه، 0.95 در حالت سهکلاسه و 0.91 در حالت پنجکلاسه برآورد میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی و تعیین معیارهای نگهداری و تعمیرات پل های پیش ساخته بتنی راه آهن با روش دلفی
حسین فرشاد - نادر عبدلی یزدی - احسان اله اشتهاردیان
مدلسازی و حل مساله مسیریابی تولید در زنجیر تامین دوسطحی محصولات خطرناک
امین فرحبخش - امیرسامان خیرخواه قه
مقایسه تطبیقی ابزارهای فرایندکاوی جهت انتخاب ابزار مناسب در حوزه شهرسازی
محمدرضا سمیعی - محمد تقی زاده - شادی امینی
پیشبینی شاخص کیفیت هوای فردا در تهران با استفاده از روشهای یادگیری ماشین
نعیمه نیازی - حمیده رضوی
A new interval type 2 best worst method and its application to healthcare waste treatment selection problem
Nastaran Goldani - Mostafa Kazemi
مسئله مسیریابی وسیله نقلیه دو سطحی پایدار همراه با تحویل و برداشت همزمان برای محصولات فسادپذیر
رضا شکری بوسجین - حمیدرضا کیا
طراحی شبکه زنجیره تامین با استفاده از استراتژی انبارهای متقاطع و حمل مستقیم با در نظر گرفتن وسایل نقلیه الکتریکی و سوخت فسیلی
سپیده آقابالی - سید میثم موسوی - علیرضا گلکاریان
طراحی مدل ارزیابی کارایی تحلیل پوششی داده ها بر اساس فاصله از مرزهای کارآمد و ناکارآمد در شعب بانک (مطالعه موردی)
مهدیه شکوری - آرزو صفری - روزبه قوسی - فرناز برزین پور
The investigation of uncertainty sources for the improvement of the inventory management of fast-moving consumer goods
G. Reza Nasiri - Ghazaleh Saboori
مکانیابی تسهیلات امدادی در لجستیک بحران
نسرین گلدرانی - فاطمه شیرازی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2