0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
تحلیل احساسات مشتریان پوشاک با استفاده از تکنیکهای تلفیقی یادگیری ماشین
نویسندگان :
راضیه رحیمی
1
رضا قاسمی یقین
2
1- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2- دانشگاه صنعتی امیر کبیر
کلمات کلیدی :
بازاریابی پوشاک،تجزیهوتحلیل احساسات،یادگیری ماشین،پردازش زبان طبیعی،متنکاوی،رفتار مشتری
چکیده :
در این مقاله به بررسی و تحلیل نظرات مشتریان پوشاک زنان با استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی پرداخته میشود. مدلهای یادگیری ماشین به کار گرفتهشده شامل ماشین بردار پشتیبان، رگرسیون لجستیک، درخت تصمیم، جنگل تصادفی، بیز ساده چندجملهای، بیز ساده مکمل، XGBoost و LightGBM هستند. بهمنظور برداری کردن و استخراج ویژگی متن نظرات از الگوریتم TF-IDF استفاده میشود. مجموعه داده مورداستفاده مربوط به نظرات پوشاک زنان و متغیر هدف امتیازهای مشتریان در نظرات است. مطالعه پیشرو در حالتهای دوکلاسه، سهکلاسه و پنجکلاسه انجام و در هر سه حالت بهترین عملکرد مربوط به مدل جنگل تصادفی با دقت 0.98 در حالت دوکلاسه، 0.95 در حالت سهکلاسه و 0.91 در حالت پنجکلاسه برآورد میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اولویتبندی تامین کنندگان صنعت چاپ با ترکیب روش های AHP و TOPKOR فازی
محمدعلی بهشتینیا - کیمیا همتی - علیرضا تراب
Chronic Kidney Disease prediction using machine learning algorithms and XAI approach
Mohammad Khodabandeh - Fatemeh Azarian
پایش میانگین طول عمر محصولات با استفاده از نمودارهای کنترل شوهارت و EWMA تحت آزمون طول عمر سانسورشدگی خرابی
پوریا محمدیپور - هیوا فاروقی - حسن رسائی
ارائه الگوی ارزیابی تدارکات مدیریت پروژه در پروژه های کلان و ملّی
علی سلطانی - سیران حیدری
تجزیه و تحلیل کتابسنجی در مطالعات تامین مالی زنجیره تامین
محمدرضا زارع بنادکوکی - مسعود عادل نیانجف آبادی
تجزیه و تحلیل بازده فرآیند برای پروفایل های خطی ساده خودهمبسته با استفاده از روش تبدیل
آیلین پاکزاد
طراحی شبکه لجستیک معکوس جمع آوری پسماندهای پزشکی
رحمان امانیان - ابراهیم اسدی گنگرج
Enhancing Credit Risk Assessment Using Bagging of Machine Learning Models
Nima Mahmoodian - Reza Ghasemi Yaghin
: توسعه و تحلیل سیاستهای تبلیغاتی و تخفیفاتی BOGOF مبتنی بر ترکیب رویکردهای یادگیری ماشین و بهینهسازی برای کاهش ضایعات موادغذایی و سودآوری خردهفروش
حامد آقالر - فرشته پرورش
مروری بر روشهای هوشمند ارزیابی ریسک اعتباری مشتریان حقیقی بانک
پریوش خلیلی - مهرداد کارگری - عبدالله عشقی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1