0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Heuristic algorithms for hotel room assignment problem with cancelation and walk-in assumptions
نویسندگان :
Reza Soleimanipour
1
Sarvenaz Jahanian
2
Mohsen Varmazyar
3
1- دانشگاه صنعتی شریف
2- دانشگاه صنعتی شریف
3- دانشگاه صنعتی شریف
کلمات کلیدی :
Hotel management،Cancelation،Walk-in،Overbooking،Room assignment،Heuristic algorithm
چکیده :
Hotel management is one of the largest business activities across the globe. It is important due to the enormous increase in tourism worldwide during the last decades. One of the most important challenges of hotel management is assigning hotel rooms to booking requests, aiming to maximize the number of accepted booking requests as a vital consideration for the hotel’s financial streams. In this manner, the challenges arise due to unpredictability of human behavior, such that a traveler can cancel their booking request or otherwise, a traveler just show up without a previous reservation, known as walk-in travelers. This paper studies the hotel room assignment problem. First, we proposed a model for the mentioned problem; then, due to NP-hard of the problem, we provided two heuristic algorithms to maximize the number of accepted booking requests. To become more realistic, we consider cancellation and walk-in assumptions in the hotel room assignment problem. Therefore, the first algorithm, deals with the hotel room assignment with and without cancellation assumption, and the second algorithm, considers the walk-in assumption as well. To apply the algorithms results, a hotel placed in Lisbon, Portugal, as a case study is under investigation. To better understand the effectiveness of considering the cancellation and walk-in assumptions, the number of accepted booking requests is compared under the mentioned assumptions in our case study hotel.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهره وری سبز و تاثیر آن در صنعت (مطالعه موردی: کارخانه کاغذ کرمان)
فهیمه تنهایی - هدیه عرب پور - سید داود احمدی مطلق
تکنیک فرصت از دست رفته بر مبنای فاصله در فضای مختصات قطبی (OPLO-POCOD) و مدل سروکوال ابزاری نوین در تحلیل و ارزیابی عملکرد سازمان های خدماتی: مطالعه موردی ( هتل های پنج ستاره مشهد)
رضا شیخ - سهیلا صنفی - سیده سارا هاشمی مقدم
An Agent-Based Modeling Approach for a Bi-Level Optimization and Simulation Framework in Road and Street Maintenance Planning
Amir Hajimirzajan - Milad Kazemian - Naser Zourmand Baghdar - Szabolcs Fischer
مکان یابی شعبه جدید بانک ملی به روش تصمیم گیری چند معیاره بهترین-بدترین (مطالعه موردی: شهر بوشهر)
صابر شیری پور - عرشیا صائمی
استراتژی اثربخش توسعه مؤسسات آموزش عالی بر پایه رویکرد ترکیبی مدل تعالی سازمانی و کارت امتیازی متوازن
فرزاد امیری - مهدی امیری - نوید رفیعی
مدل برنامهریزی آرمانی برای بهینهسازی سبد سرمایهگذاری بر مبنای آنتروپی و گشتاورهای مرتبه بالاتر
رامین تابان - عمران محمدی
پیش بینی تقاضا در صنعت دارو بر اساس سری های زمانی
زهرا خواجه منصوری
ارائه مدل ارزیابی فنی و اقتصادی جایگزینی انرژی خورشیدی در صنایع لوازم خانگی در ایران (مطالعه موردی: شرکت ستاره طالیی صنعت (بیمکث))
علی حاجی کتابی - راضیه سادات هاشمی نژاد - زهرا سلیمانی
Heuristic algorithms for hotel room assignment problem with cancelation and walk-in assumptions
Reza Soleimanipour - Sarvenaz Jahanian - Mohsen Varmazyar
TQM Assessment in Electrical Substation Operations using Neural Networks and Taguchi Method
Meead Mansoursamaei - Mohammad Rahim Ramazanian - Mostafa Ebrahimpour Azbari - Mahmoud Moradi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5