0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Application of association rule mining in investigating the interaction between evaluation indicators in the performance measurement system: a case study
نویسندگان :
Leilanaz Akbari
1
Boshra Rajaei
2
Amin Zivari
3
1- شرکت تحقیق و توسعه یسناپارس
2- دانشگاه صنعتی سجاد مشهد
3- شرکت تحقیق و توسعه یسناپارس
کلمات کلیدی :
Association rule mining،Performance measurement system،Apriori algorithm
چکیده :
Different organizations, companies, and businesses evaluate the performance of their personnel using several indicators during evaluation intervals. Generally, indicators are categorized by evaluation forms, and evaluation results are extracted based on them. Therefore, this method of classification may not reveal the logical relationship between indicators. As a result, it is essential to investigate the behavior of an organization’s performance indicators more accurately and make the dependence between indicators clearer to managers. According to the generated information throughout the evaluation process, the interaction between evaluation indicators can be analyzed, using association rule mining. In this paper, we propose the Apriori algorithm to discover frequent relationships between evaluation indicators over a time span. Further, the performance of this approach is evaluated by a real large dataset from TESMA organizational performance management software.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مسیریابی سبز وسیله نقلیه با پهپاد با درنظر گرفتن سوخت های جایگزین
علیرضا قوامی - مهدی ایرانپور
مکان یابی شعبه جدید بانک ملی به روش تصمیم گیری چند معیاره بهترین-بدترین (مطالعه موردی: شهر بوشهر)
صابر شیری پور - عرشیا صائمی
شناسایی عوامل کلیدی کار آفرینی پایدار در صنایع:نقش در دسترس بودن رسانه ها
سعید فرح آبادی
کاربرد قانون بنفورد در تحلیل بازارهای مالی: شواهد تجربی از بازار بورس تهران
مرضیه اسعدی - افسانه دلشاد
Metaheuristic algorithms for cellular manufacturing system with a loop-layout
Fatemeh Sogandi
شناسایی و اولویتبندی مشکلات مدیریت بحران در شرکت گاز با کارگیری تکنیک دلفی و تاپسیس
صبا صادقی گاوگانی - اکبر ولی زاده اوغانی - هوشنگ داداش زاده
تحلیل احساسات مشتریان پوشاک با استفاده از تکنیکهای تلفیقی یادگیری ماشین
راضیه رحیمی - رضا قاسمی یقین
A novel model for staff scheduling problem under COVID-19 pandemic considering social distancing constraints: a case study
Ali Seifi - Hossein Karimi - Javad Mortazavi - Hashem Vahdani
موانع پذیرش هوش مصنوعی در بازار کار کشورهای درحالتوسعه با استفاده از مدلسازی ساختاری-تفسیری
طوبی مسرت - رحیم تقی زاده
Data-Driven Trade Promotion Optimization for Revenue Management in the Footwear Industry: A Case Study of Adidas and WestGear
Mohamad Amir Zeynali - Amir Albadvi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.7.6