0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Exploring Organizational Social Capital in Dynamic Ego Networks: A Multivariate Analysis Approach
نویسندگان :
Arya Karami
1
Seyed Taghi Akhavan Niaki
2
1- دانشگاه صنعتی شریف
2- دانشگاه صنعتی شریف
کلمات کلیدی :
Organizational social capital،Multivariate Control Chart Analysis،Social Network Centrality Measures،MEWMA
چکیده :
Social capital refers to the features of social organization, including networks, norms, and trust, that facilitate coordination and cooperation for mutual benefit. Organizational social capital plays a crucial role in promoting mutual benefit within organizations. However, the measurement and monitoring of social capital face challenges, necessitating the development of effective tools for quantification. Existing approaches often rely on subjective measures, such as self-reported surveys or qualitative methods, which can introduce biases into the data. To enhance social capital measurement, this paper delves into recent advancements in social network analysis, data analytics, and computational methods. These advancements are investigated to improve the accuracy and effectiveness of measuring social capital. Specifically, this study examines common social network measures including degree centrality, closeness centrality, betweenness centrality, clustering coefficient, network size, network homophily, network reciprocity, and network cohesion to propose a novel approach using a multivariate control chart for monitoring purposes. The proposed control chart, by using Multivariate Exponential Weighted Moving Average (MEWMA) statistics, enables continuous monitoring of social capital dynamics. Empirical experiments using real social network data, the Enron Email dataset, demonstrate the efficiency of the proposed approach. By refining the measurement of social capital, researchers and policymakers can gain deeper insights into organizational complex dynamics and better understand its impact on various outcomes. Moreover, this approach has the potential to inform the design of targeted interventions aimed at fostering the development of social capital within organizations.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
برنامه ریزی تولید چند محصولی با قیمت گذاری محصولات در فضای رقابتی بازار
حسین شمس شمیرانی - امیر حسین شمس
حل مدل برنامه ریزی ریاضی مسئله برش موجودی با توسعه یک الگوریتم ابتکاری (مورد مطالعه: کارخانه نوردِ شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان)
فرشته غفاری - یاسمن اسدی - عزت ولی پور - علی سلاجقه
A Time-Indexed Model for Online Ride-Sharing Optimization: Benchmarking Online Algorithms
Pouria Shahmiri - Mohammd Hossein Shahmoradi - Kourosh Eshghi
Critical Factors for Assessing Smart Manufacturing Readiness: A Meta-Synthesis Approach
Sahar Valipour Parkouhi - Abdolhamid Safaei Ghadikolaei - Hamidreza Fallah Lajimi
رویکرد نظریه بازی در قیمت گذاری با در نظر گرفتن سیاست گارانتی برگشت پول، تخفیف و بازتولید در یک زنجیره تامین حلقه بسته
پریسا عصارزادگان - مرتضی راستی برزکی
شبیه سازی و تحلیل ریسک خروج از خط قطار حامل سیکلوهگزانون در آمریکا
مریم حسین زائی - کوثر عباسی - زهرا حقیقی - سبحان محمدپور - امیرحسین گل آبادی - مرتضی باقری
A Multi-Modal Approach to Twitter User’s Gender Classification
Sara Bourbour - Amin Saeidi Kelishami - Omid Ahmadi
Analyzing Customer Decision-Making in Indian E-Commerce: A Study Using Decision Tree and K-Nearest Neighbor
Kiana Amani - Reza Samizadeh - Mehdi Seifbarghy
نقش سرسختی روانشناختی بر تاب آوری کارکنان نظامی با توجه به نقش میانجی استرس شغلی
حجت الله عبادی زاده - مریم احدی دولتسرا - هادی کاظمی اصل
تجزیه و تحلیل بازده فرآیند برای پروفایل های خطی ساده خودهمبسته با استفاده از روش تبدیل
آیلین پاکزاد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.2