0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Robust Optimization for Maximizing Customer Equity under Uncertainty: The Impact of Discounts
نویسندگان :
Abolfazl Aghabeyki
1
Hamidreza Koosha
2
1- موسسه آموزش عالی اسرار مشهد
2- دانشگاه فردوسی مشهد
کلمات کلیدی :
robust optimization, robust solution, customer equity, marketing budget.
چکیده :
The allocation of marketing budgets has always been one of the main issues in marketing as well as budgeting. In fact, executives are looking how to divide marketing budgets between customer acquisition and retention activities, such that the profit created by the customer is maximized. To do this, we require a mathematical modeling. Unfortunately, any model which is not consider uncertainty may arise questions in its applicability. Here, we have proposed a robust optimization model to cope with the uncertainty in the model parameters. This research tries to provide a rigor model in allocating customer relationship budgets to customer acquisition and retention activities, taking into account the uncertainty in the estimation of uncertain parameters, in order to maximize the customer equity. In fact, taking into account the conditions of the real world, which is unstable in practice, and due to uncertainty in the estimation of some parameters, a robust optimization approach is proposed. By using Malvey's scenario-based approach, the budget allocation model is presented. The comparison of the results obtained from the use of deterministic and robust models shows that the solution of the robust model remains stable in all examined conditions. Also, in the comparison of all the examined scenarios, the robust optimal solution is better than the deterministic optimal solution. The findings of this research can be used by organizations to increase long-term profits, increase the rate of customer acquisition and retention, target marketing programs and ultimately increase market share.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه روشی مبتنی بر شبکه عصبی خودرمزنگار برای کاهش ابعاد در مسئله کشف تقلب
وجیهه منتظرتربتی - مهرداد کارگری - پرستو محمدی - عبدالله عشقی
Optimizing Routing Solutions for Simultaneous Pickup and Delivery with Occasional Drivers
Ali Zamanian - Koorush Ziarati
بهبود فرآیندهای انبارداری با تحلیل سناریو محور و تخصیص بهینه مکان ذخیرهسازی: مطالعه موردی پایا بسپار آریا
زهرا مجیدی - پروانه سموئی
ارایه یک مدل پیشنهادی جهت طراحی زنجیرهتأمین با تمرکز بر قابلیتاطمینان و تعداد شرکا
هانیه ذاکرزاده - عباس شول
طراحی یک شبکه لجستیک معکوس با درنظرگرفتن تأثیرات پایداری و انتخاب کانال های جمع آوری چندگانه
بنیامین فقهی - علی امیری بزرگی
A new interval type 2 best worst method and its application to healthcare waste treatment selection problem
Nastaran Goldani - Mostafa Kazemi
استفاده از روش بهترین-بدترین و تاپسیس برای رتبهبندی محصولات (مطالعه موردی شرکت پتروشیمی خراسان)
فهیمه تنهایی - صدف نیسی
توصیه گروهی عادلانه براساس تجمیع شبکه ترجیحات شرطی وزندار
سوانا هاراطونیانس - فریا نصیری مفخّم - ناصر قاسم آقایی
مدل مکانیابی هاب تک تخصیصی با در نظر گرفتن استفاده از نیروی انسانی یا ربات
محمد معصومی - حسین نقابی
Technology Strategy Models Review in Home Appliances leader Companies
Mohammad Abaee Shoushtary - Alireza Rajabipoor Meibodi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1