0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Robust Optimization for Maximizing Customer Equity under Uncertainty: The Impact of Discounts
نویسندگان :
Abolfazl Aghabeyki
1
Hamidreza Koosha
2
1- موسسه آموزش عالی اسرار مشهد
2- دانشگاه فردوسی مشهد
کلمات کلیدی :
robust optimization, robust solution, customer equity, marketing budget.
چکیده :
The allocation of marketing budgets has always been one of the main issues in marketing as well as budgeting. In fact, executives are looking how to divide marketing budgets between customer acquisition and retention activities, such that the profit created by the customer is maximized. To do this, we require a mathematical modeling. Unfortunately, any model which is not consider uncertainty may arise questions in its applicability. Here, we have proposed a robust optimization model to cope with the uncertainty in the model parameters. This research tries to provide a rigor model in allocating customer relationship budgets to customer acquisition and retention activities, taking into account the uncertainty in the estimation of uncertain parameters, in order to maximize the customer equity. In fact, taking into account the conditions of the real world, which is unstable in practice, and due to uncertainty in the estimation of some parameters, a robust optimization approach is proposed. By using Malvey's scenario-based approach, the budget allocation model is presented. The comparison of the results obtained from the use of deterministic and robust models shows that the solution of the robust model remains stable in all examined conditions. Also, in the comparison of all the examined scenarios, the robust optimal solution is better than the deterministic optimal solution. The findings of this research can be used by organizations to increase long-term profits, increase the rate of customer acquisition and retention, target marketing programs and ultimately increase market share.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Combating Copycat using blockchain technology: A game-theoretic model
Mohammad Hosein Asgharpour Sareshkeh - Mohammad Mehdi Lotfi - Maryam Johari
طراحی اقتصادی نمودار کنترلی X ̅ با اندازه نمونه متغیر و اعمال تابع زیان خطی
مسعود توکلی
پایش میانگین طول عمر محصولات با استفاده از نمودارهای کنترل شوهارت و EWMA تحت آزمون طول عمر سانسورشدگی خرابی
پوریا محمدیپور - هیوا فاروقی - حسن رسائی
مدلسازی عوامل موثر بر چاقی با رویکرد سیستم دینامیک
بهاران نسیم
مدل سازی چند هدفه مسئله انتخاب تأمین کننده و تخصیص سفارش در زنجیره تأمین تاب آور
رضا همراهی - سید میثم موسوی
برشماری و مطالعه چالشهای مدیریت یک پروژه میانرشتهای با رویکرد مهندسی سیستمها، و تحلیل کارآمدی با استفاده از دادهکاوی و تحلیل پوششی داده
علیرضا فریدونیان - سید علیرضا موسویان انارکی - فائزه فلاح بجاربنه - پریسا حاجیعلیرضایی - زهرا خیری اشکوه
مدل بهینهسازی دو هدفه و چند دورهای جهت طراحی زنجیره تأمین زیستتوده مبتنی بر پسماند جنگلی
امیررضا لک - محسن فریبرز راد - فاطمه صبوحی
نقشه راه سبد هوشمندسازی دانشگاههای صنعتی کشور با درنظرگرفتن سطح هوشمندسازی، اولویتبندی و ریسک پروژههای سبد
محمدجواد اسلامی - سید محمد میرعباسی - سیدحسن قدسیپور
ارائه مدل ارزیابی کارایی زنجیره تامین مالی بانکهای تجاری استان اصفهان : رویکرد دو مرحله ایAR-DEA
منصور عابدیان - سعید آقاسی - نرگس باقری لطفعلی
طراحی مدل ارزیابی کارایی تحلیل پوششی داده ها بر اساس فاصله از مرزهای کارآمد و ناکارآمد در شعب بانک (مطالعه موردی)
مهدیه شکوری - آرزو صفری - روزبه قوسی - فرناز برزین پور
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1