0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Robust Optimization for Maximizing Customer Equity under Uncertainty: The Impact of Discounts
نویسندگان :
Abolfazl Aghabeyki
1
Hamidreza Koosha
2
1- موسسه آموزش عالی اسرار مشهد
2- دانشگاه فردوسی مشهد
کلمات کلیدی :
robust optimization, robust solution, customer equity, marketing budget.
چکیده :
The allocation of marketing budgets has always been one of the main issues in marketing as well as budgeting. In fact, executives are looking how to divide marketing budgets between customer acquisition and retention activities, such that the profit created by the customer is maximized. To do this, we require a mathematical modeling. Unfortunately, any model which is not consider uncertainty may arise questions in its applicability. Here, we have proposed a robust optimization model to cope with the uncertainty in the model parameters. This research tries to provide a rigor model in allocating customer relationship budgets to customer acquisition and retention activities, taking into account the uncertainty in the estimation of uncertain parameters, in order to maximize the customer equity. In fact, taking into account the conditions of the real world, which is unstable in practice, and due to uncertainty in the estimation of some parameters, a robust optimization approach is proposed. By using Malvey's scenario-based approach, the budget allocation model is presented. The comparison of the results obtained from the use of deterministic and robust models shows that the solution of the robust model remains stable in all examined conditions. Also, in the comparison of all the examined scenarios, the robust optimal solution is better than the deterministic optimal solution. The findings of this research can be used by organizations to increase long-term profits, increase the rate of customer acquisition and retention, target marketing programs and ultimately increase market share.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدل چندهدفه بازنگری سبد سرمایهگذاری با درنظرگیری عوامل بنیادی سهام
محمدحسین وفائی خواه - امیرعباس نجفی
Optimizing Early Detection of Breast Cancer: A Cluster-Based Classification Approach
Alireza Shabani - Shahrokh Asadi
محاسبهی ضریب ترغیب و تردید مشتریان در هنگام افزایش تخفیف برای محصولات فسادپذیر
محسن دولتیاری - سید حسام الدین ذگردی
The Interaction of Employee Engagement and Customer Satisfaction: The Key to Sustainable Profitability in Manufacturing and Service Industries?
Mohamadreza Jalilzadeh - Moslem Habibi
Practical Methods for Detecting Illegal Miners Extracting Crypto-currencies in Distribution Networks Based on Harmonic Indices
Hamidreza Amiri
بهینه سازی فرآیند تخلیه و تغذیه محصولات نیمه ساخته با رویکرد افزایش تولید بعد از تعطیلات بلند مدت – مطالعه موردی شرکت خودروسازی سایپا
مجتبی وصال - مهدی عاشری
یک روش طبقهبندی هوشمند مبتنی بر یادگیری پرش قابل اطمینان برای نگهداری و تعمیرات پیش گویانه
سپیده اعتمادی - مهدی خاشعی
مدلسازی ریاضی چندهدفه برای طراحی شبکه زنجیره تأمین خون با در نظر گرفتن برنامه تشویقی
طیبه علی خانی - حمیدرضا دزفولیان - پروانه سموئی
تجزیه و تحلیل کلان دادهها و عملکرد بنگاه های کوچک و متوسط با رویکرد MADM
علی بزرگی امیری - مهدی نامدارزادگان
قیمتگذاری دادهمحور بر مبنای پیشبینی تقاضا با استفاده از روشهای یادگیری ماشین
فاطمه زهرا خسروشاهی - نفیسه صدقی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.2