0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Robust Optimization for Maximizing Customer Equity under Uncertainty: The Impact of Discounts
نویسندگان :
Abolfazl Aghabeyki
1
Hamidreza Koosha
2
1- موسسه آموزش عالی اسرار مشهد
2- دانشگاه فردوسی مشهد
کلمات کلیدی :
robust optimization, robust solution, customer equity, marketing budget.
چکیده :
The allocation of marketing budgets has always been one of the main issues in marketing as well as budgeting. In fact, executives are looking how to divide marketing budgets between customer acquisition and retention activities, such that the profit created by the customer is maximized. To do this, we require a mathematical modeling. Unfortunately, any model which is not consider uncertainty may arise questions in its applicability. Here, we have proposed a robust optimization model to cope with the uncertainty in the model parameters. This research tries to provide a rigor model in allocating customer relationship budgets to customer acquisition and retention activities, taking into account the uncertainty in the estimation of uncertain parameters, in order to maximize the customer equity. In fact, taking into account the conditions of the real world, which is unstable in practice, and due to uncertainty in the estimation of some parameters, a robust optimization approach is proposed. By using Malvey's scenario-based approach, the budget allocation model is presented. The comparison of the results obtained from the use of deterministic and robust models shows that the solution of the robust model remains stable in all examined conditions. Also, in the comparison of all the examined scenarios, the robust optimal solution is better than the deterministic optimal solution. The findings of this research can be used by organizations to increase long-term profits, increase the rate of customer acquisition and retention, target marketing programs and ultimately increase market share.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدیریت شبکه شارژ خودروهای الکتریکی با استفاده از مسئله مکانیابی-یا-مسیریابی
ساسان کزازی - دنیا رحمانی - مهدی بشیری
خوشه بندی ریسک ها در شرکت های برق منطقه ای و شناسایی و مدیریت ریسک های خوشه فرآیندی با استفاده از روش FMEA
سید مصطفی میرمحمدی
A fuzzy multi-objective optimization model in the sustainable closed-loop food supply chain: A case of protein products
Mojtaba Yarahmadi - Seyed omid Hasanpour Jesri
پیش بینی تقلب در حوزه بیمه بدنه خودرو با استفاده از مدلهای داده محور (به همراه مطالعه موردی)
محمد محزون - حسن خادمی زارع - محمد صالح اولیاء
یک روش طبقهبندی هوشمند مبتنی بر یادگیری پرش قابل اطمینان برای نگهداری و تعمیرات پیش گویانه
سپیده اعتمادی - مهدی خاشعی
تشخیص ناهنجاری در شبکه ی پیچیده تراکنشهای بانکی با رویکرد بدون نظارت
سامیه خسروی - مهرداد کارگری - بابک تیمورپور - محمد طالبی - عبدالله عشقی - امین علی عبدی
مکانیابی شعب بیمه براساس روش استدلال شواهدی و بهترین- بدترین فازی، مورد مطالعه: دفتر بیمه در شهرستان دامغان
سمیرا مسلمی - محمدعلی پیرایش
Measurement Error in Monitoring Dependent Process Steps
Fatemeh Sogandi
طراحی یک سیستم خبره DSS مبتنی بر آزمون علاقمندی شغلی هالند جهت انتخاب رشته دانشگاه
علیرضا شهرآبادی - صبا طاهریان - زهره فصیح فر
Improving airport passengers’ customer experience by utilizing the concept of Smart Airports - Case study of IKAC International airport
Pouria Shahmiri - Moslem Habibi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.7.6