0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Robust Optimization for Maximizing Customer Equity under Uncertainty: The Impact of Discounts
نویسندگان :
Abolfazl Aghabeyki
1
Hamidreza Koosha
2
1- موسسه آموزش عالی اسرار مشهد
2- دانشگاه فردوسی مشهد
کلمات کلیدی :
robust optimization, robust solution, customer equity, marketing budget.
چکیده :
The allocation of marketing budgets has always been one of the main issues in marketing as well as budgeting. In fact, executives are looking how to divide marketing budgets between customer acquisition and retention activities, such that the profit created by the customer is maximized. To do this, we require a mathematical modeling. Unfortunately, any model which is not consider uncertainty may arise questions in its applicability. Here, we have proposed a robust optimization model to cope with the uncertainty in the model parameters. This research tries to provide a rigor model in allocating customer relationship budgets to customer acquisition and retention activities, taking into account the uncertainty in the estimation of uncertain parameters, in order to maximize the customer equity. In fact, taking into account the conditions of the real world, which is unstable in practice, and due to uncertainty in the estimation of some parameters, a robust optimization approach is proposed. By using Malvey's scenario-based approach, the budget allocation model is presented. The comparison of the results obtained from the use of deterministic and robust models shows that the solution of the robust model remains stable in all examined conditions. Also, in the comparison of all the examined scenarios, the robust optimal solution is better than the deterministic optimal solution. The findings of this research can be used by organizations to increase long-term profits, increase the rate of customer acquisition and retention, target marketing programs and ultimately increase market share.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
توسعه پایدار در صنعت 4.0 و جامعه 5.0
نگار گنجی - محسن شهریاری
Prediction of economic indices for dry farming chickpea production in Ravansar county of Iran using artificial neural networks
Ashkan Nabavi-Pelesaraei
طراحی یک سیستم خبره DSS مبتنی بر آزمون علاقمندی شغلی هالند جهت انتخاب رشته دانشگاه
علیرضا شهرآبادی - صبا طاهریان - زهره فصیح فر
بهینهسازی تغییر موقعیت کانتینر خالی در لجستیک پسکرانه
زهرا غفاری مجلج
برآورد ریسک سرمایهگذاری در یک پرتفوی متشکل از ارز دیجیتال و فیات و بهینهسازی آن با استفاده از روش ارزش در معرض خطر
عباسعلی جعفری ندوشن - زهرا رستگاری - فاطمه عظیمی
مکانیابی مراکز توزیع و تعیین سطح ظرفیت انبارهای توزیع محصولات در شرایط عدم قطعیت و از دسترس خارج شدن انبار، مطالعه موردی: شرکت های تولید باطری
عاطفه تقی زاده
طراحی مدل کسب و کار بازار صنایع دستی مطالعه موردی استان زنجان
علی ستاری - مجید حیدری
Portfolio optimization based on return prediction using multiple parallel input CNN-LSTM
Mahdi Ashrafzadeh - Hatef Kiabakht
ارزیابی سطح کیفیت زندگی شهرهای استان خراسان رضوی با رویکرد اعداد نوتروسوفیک نوع 2
فاطمه میرعمادی - رضا شیخ
انتخاب بهترین سرمربی/ مربی با استفاده از روش تصمیم گیری چندمعیاره ویکور (VIKOR) (مطالعه موردی: باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان)
علی حیدری - پروانه سمویی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5