0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای
نویسندگان :
کیارش نوشی
1
حسین قنبری
2
امیر عباس شجاعی
3
1- دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
3- مهندسی صنایع- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب- تهران- ایران
کلمات کلیدی :
رضایتمندی مشتریان،فروشگاههای زنجیرهای،اولویتبندی،تاپسیس
چکیده :
با رشد و گسترش فروشگاههای زنجیرهای و تغییر الگوی مصرف جامعه، جذب و حفظ مشتریان به دغدغهای کلیدی و مهم برای مدیران این حوزه تبدیل شده است. به منظور مرتفع نمودن این چالش، پیش از هر گونه اقدامی لازم است تا عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان شناسایی گردد و سپس با اولویتبندی آنها اهمیت و فوریت رسیدگی به هر عامل مشخص شود. با در اختیار داشتن این اطلاعات مدیران قادر خواهند بود تا منابع را به صورت نظاممند بین فعالیتهای مختلف تخصیص دهند. به همین منظور در این پژوهش ابتدا با مرور ادبیات حوزهی تحت مرور و مصاحبه با خبرگان تجربی و دانشگاهی عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای کشف گردید و سپس عوامل استخراج شده اولویتبندی شدند. بررسی ادبیات تحت مرور و مصاحبه با خبرگان منتج به کشف 13 عامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان گردید که با روش تاپسیس اولویتبندی شدند. دادههای مورد نیاز برای اولویتبندی این عوامل با استفاده از تهیه پرسشنامه و نمونهگیری به صورت تصادفی جمعآوری گردید. پس از اولویتبندی این عوامل مشخص گردید که خبره و متخصص بودن کارکنان فروشگاه و رفتار دوستانه و محترمانه کارکنان فروشگاه از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان میباشند. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند در راستای تدوین سیاستها و تخصیص بهینهی منابع، به بهبود تصمیمگیری مدیران در راستای جذب مشتریان منجر گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
معرفی یک چارچوب ارزیابی عملکرد برای شهرهای هوشمند مردممحور
کیانا اعتمادی - علیرضا فریدونیان
A novel model for staff scheduling problem under COVID-19 pandemic considering social distancing constraints: a case study
Ali Seifi - Hossein Karimi - Javad Mortazavi - Hashem Vahdani
پیادهسازی و مقایسه روشهای یادگیری ماشین در ارزیابی ریسک اعتباری مشتریان موسسات اعتباری و مالی
زهرا فتحی اقدم - محمدرضا رسولی
A mathematical model for a ride-pooling problem with price discount as an incentive
Aida Bitaraf - Seyed Mohammad Javad Mirzapour Al-e-Hashem
Discrete-Event Simulation of the Impact of Spot Instance Time Prediction in IaaS Cloud Computing
Mohammad Hossein Shahmoradi - Nafiseh Sedghi
یک رویکرد یادگیری ماشین برای پیشبینی غیبت بیمار در مراکز درمانی
محمدرضا انصافی - اشکان مزدگیر - نسیم غنبر طهرانی - ارد احمدی
تحلیل ابعاد استقرار مدیریت دانش در شهرداری تهران براساس مدل تراکنش-توانمندساز
اشکان گلدوز - امیر ذاکری
Using Redmine as a Computerized Maintenance Management System for Efficient Asset Tracking
Mohammadali Faezirad - Abolfazl Khoshnevisan
توسعه مدلی ریاضی برای یکپارچه سازی مسئله ی زمان بندی سلولی و تخصیص کارگر با امکان برون سپاری و در نظر گرفتن کاهش مصرف انرژی
راضیه قنبری - محمد محمدی - کامران فرقانی
برنامه ریزی مسیر از نوع زمانی – مکانیِ درب تا درب در شبکه ی حملونقل بینشهری چندوجهی با استفاده از الگوریتم بهبودیافته انتشار موج در دو شهر ایران
محمد باقریان - بهنام باقریان - نسیم نهاوندی - مرتضی باقری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.2