0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای
نویسندگان :
کیارش نوشی
1
حسین قنبری
2
امیر عباس شجاعی
3
1- دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
3- مهندسی صنایع- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب- تهران- ایران
کلمات کلیدی :
رضایتمندی مشتریان،فروشگاههای زنجیرهای،اولویتبندی،تاپسیس
چکیده :
با رشد و گسترش فروشگاههای زنجیرهای و تغییر الگوی مصرف جامعه، جذب و حفظ مشتریان به دغدغهای کلیدی و مهم برای مدیران این حوزه تبدیل شده است. به منظور مرتفع نمودن این چالش، پیش از هر گونه اقدامی لازم است تا عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان شناسایی گردد و سپس با اولویتبندی آنها اهمیت و فوریت رسیدگی به هر عامل مشخص شود. با در اختیار داشتن این اطلاعات مدیران قادر خواهند بود تا منابع را به صورت نظاممند بین فعالیتهای مختلف تخصیص دهند. به همین منظور در این پژوهش ابتدا با مرور ادبیات حوزهی تحت مرور و مصاحبه با خبرگان تجربی و دانشگاهی عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای کشف گردید و سپس عوامل استخراج شده اولویتبندی شدند. بررسی ادبیات تحت مرور و مصاحبه با خبرگان منتج به کشف 13 عامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان گردید که با روش تاپسیس اولویتبندی شدند. دادههای مورد نیاز برای اولویتبندی این عوامل با استفاده از تهیه پرسشنامه و نمونهگیری به صورت تصادفی جمعآوری گردید. پس از اولویتبندی این عوامل مشخص گردید که خبره و متخصص بودن کارکنان فروشگاه و رفتار دوستانه و محترمانه کارکنان فروشگاه از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان میباشند. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند در راستای تدوین سیاستها و تخصیص بهینهی منابع، به بهبود تصمیمگیری مدیران در راستای جذب مشتریان منجر گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهینهسازی سبد مختلط پروژهها و سهام به کمک سه الگوریتم فراابتکاری تحت محدودیتهای دنیای واقعی
امیرحسین خیاطیان - مجید شخصی نیائی
شبیهسازی و بهینهکردن تعداد کادر درمان یک مرکز تشخیص و درمان سرطان خون با رویکرد سناریوسازی
علی روشن ضمیران - سید حمیدرضا شهابی حقیقی - جواهر میرزاحسینی
مسیریابی و جانمایی بهینه خودرو همراه با کمینه سازی هزینه لجستیکی در سیستم حمل و نقل بین شهری
مروارید زاهدی فرد - علی میرشاهی - سمیر قربانی - رضا طهماسبی - سید فرزام رحیمی رهبر
ارزیابی و سنجش تعاملات کاربر با محصول: شیوهها و چالشها
نرگس ادبی
مقدمهای بر پایش برخط ویسکوزیته مبتنی بر خصوصیات الکتریکی روانکار و شبکههای عصبی
محمدرضا پوررمضان - عباس روحانی - محمدحسین عباسپور فرد
طراحی زنجیره تامین دارو: رویکرد یکپارچه
زهرا خوجه - طوبی درویش محمدی - محمد مهاجر تبریزی
ارائه روشی جهت بهبود پدیده تغییرات رتبه در مدل تصمیمگیری EDAS
امین پاکزاد - حسین کریمی - محمود وحدانی
سیاست پیوندسازی در صنعت گردشگری
سهیلا محمدی فروشانی - حسین خسروشاهی - محسن شهریاری
حل مسأله زمانبندی اصلی تولید با کارگران دائم و موقت چندمهارته با استفاده از الگوریتم VNS موازی
صدیقه صادقی - رضا قنبری - خاطره قربانی مقدم
بررسی نقش سیستم های پشتیبانی تصمیم (DSSها) در زنجیرهی تامین
سعید سلجوقی - نجمه نصیری خلجی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2