0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای
نویسندگان :
کیارش نوشی
1
حسین قنبری
2
امیر عباس شجاعی
3
1- دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
3- مهندسی صنایع- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب- تهران- ایران
کلمات کلیدی :
رضایتمندی مشتریان،فروشگاههای زنجیرهای،اولویتبندی،تاپسیس
چکیده :
با رشد و گسترش فروشگاههای زنجیرهای و تغییر الگوی مصرف جامعه، جذب و حفظ مشتریان به دغدغهای کلیدی و مهم برای مدیران این حوزه تبدیل شده است. به منظور مرتفع نمودن این چالش، پیش از هر گونه اقدامی لازم است تا عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان شناسایی گردد و سپس با اولویتبندی آنها اهمیت و فوریت رسیدگی به هر عامل مشخص شود. با در اختیار داشتن این اطلاعات مدیران قادر خواهند بود تا منابع را به صورت نظاممند بین فعالیتهای مختلف تخصیص دهند. به همین منظور در این پژوهش ابتدا با مرور ادبیات حوزهی تحت مرور و مصاحبه با خبرگان تجربی و دانشگاهی عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای کشف گردید و سپس عوامل استخراج شده اولویتبندی شدند. بررسی ادبیات تحت مرور و مصاحبه با خبرگان منتج به کشف 13 عامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان گردید که با روش تاپسیس اولویتبندی شدند. دادههای مورد نیاز برای اولویتبندی این عوامل با استفاده از تهیه پرسشنامه و نمونهگیری به صورت تصادفی جمعآوری گردید. پس از اولویتبندی این عوامل مشخص گردید که خبره و متخصص بودن کارکنان فروشگاه و رفتار دوستانه و محترمانه کارکنان فروشگاه از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان میباشند. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند در راستای تدوین سیاستها و تخصیص بهینهی منابع، به بهبود تصمیمگیری مدیران در راستای جذب مشتریان منجر گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سیاست پیوندسازی در صنعت گردشگری
سهیلا محمدی فروشانی - حسین خسروشاهی - محسن شهریاری
ارایه یک مدل پیشنهادی جهت طراحی زنجیرهتأمین با تمرکز بر قابلیتاطمینان و تعداد شرکا
هانیه ذاکرزاده - عباس شول
پیش بینی بلندمدت تقاضا شرکت داروسازی به کمک یادگیری ماشین
علی رجب زاده - نسیم نهاوندی - سعید ثابت قدم
بهینه سازی استوار داده-محور در مسئله خودبرنامه ریزی تولیدکنندگان برق
امیرحسین همت یار - شاهرخ اسدی - میرسامان پیشوایی
مروری بر الگوها و استراتژی های اقتصاد مدور: ابزاری جهت مدیریت پایدار صنایع
داود عندلیب اردکانی - مهرداد کیانی - هانیه نباتی پور
پیش بینی قیمت سنگ آهن با استفاده از الگوریتم ژنتیک
الهام جان نثاری - عباس آقاجانی بزازی
مروری بر کاربرد تکنیکهای یادگیری ماشین در تشخیص زودهنگام بیماری تیروئید
محبوبه مدنی - صبا صارمی نیا
استخراج مشخصههای HMM-محور جهت پیشبینی رفتار تراکنشی مشتری با استفاده از مدل یادگیری عمیق
غزاله شهیدی - مریم توسلی سیرت - امیرحسین قبیله - علیرضا بادامچی - نرجس شفیعی بوانی - جواد نیکورزم
Path-following control for autonomous vehicles utilizing both DDPG and DQN algorithms
Ali Rizehvandi - Shahram Azadi
اولویت بندی محرک های زنجیره تأمین سبز با استفاده از روش سوارا و ارسته مطالعه موردی: شرکت های نساجی، غذایی، داروسازی، روشنایی و بسته بندی
فرشاد کاوه - فاطمه کیانی - هادی شیرویه زاد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1