0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای
نویسندگان :
کیارش نوشی
1
حسین قنبری
2
امیر عباس شجاعی
3
1- دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
3- مهندسی صنایع- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب- تهران- ایران
کلمات کلیدی :
رضایتمندی مشتریان،فروشگاههای زنجیرهای،اولویتبندی،تاپسیس
چکیده :
با رشد و گسترش فروشگاههای زنجیرهای و تغییر الگوی مصرف جامعه، جذب و حفظ مشتریان به دغدغهای کلیدی و مهم برای مدیران این حوزه تبدیل شده است. به منظور مرتفع نمودن این چالش، پیش از هر گونه اقدامی لازم است تا عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان شناسایی گردد و سپس با اولویتبندی آنها اهمیت و فوریت رسیدگی به هر عامل مشخص شود. با در اختیار داشتن این اطلاعات مدیران قادر خواهند بود تا منابع را به صورت نظاممند بین فعالیتهای مختلف تخصیص دهند. به همین منظور در این پژوهش ابتدا با مرور ادبیات حوزهی تحت مرور و مصاحبه با خبرگان تجربی و دانشگاهی عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای کشف گردید و سپس عوامل استخراج شده اولویتبندی شدند. بررسی ادبیات تحت مرور و مصاحبه با خبرگان منتج به کشف 13 عامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان گردید که با روش تاپسیس اولویتبندی شدند. دادههای مورد نیاز برای اولویتبندی این عوامل با استفاده از تهیه پرسشنامه و نمونهگیری به صورت تصادفی جمعآوری گردید. پس از اولویتبندی این عوامل مشخص گردید که خبره و متخصص بودن کارکنان فروشگاه و رفتار دوستانه و محترمانه کارکنان فروشگاه از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان میباشند. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند در راستای تدوین سیاستها و تخصیص بهینهی منابع، به بهبود تصمیمگیری مدیران در راستای جذب مشتریان منجر گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهینه سازی سیاست های یارانه ای دولت با هدف توسعه خودروهای الکتریکی: مطالعه موردی صنعت خودرو در ایران
نرگس محمدزاده - سید حسام الدین ذگردی
ارزیابی نقش متاورس در مدیریت شهر هوشمند با مدلسازی رفتاری، در حوزههای انرژی، سلامت، حملونقل و مطالعه موردی بازار انرژی محلی
زهرا ایرانپور مبارکه - مهدی نوذریان - محمد غفوریان نصیری - علیرضا فریدونیان
بهینهسازی سبد مختلط پروژهها و سهام به کمک سه الگوریتم فراابتکاری تحت محدودیتهای دنیای واقعی
امیرحسین خیاطیان - مجید شخصی نیائی
ارائه مدل ارزیابی فنی و اقتصادی جایگزینی انرژی خورشیدی در صنایع لوازم خانگی در ایران (مطالعه موردی: شرکت ستاره طالیی صنعت (بیمکث))
علی حاجی کتابی - راضیه سادات هاشمی نژاد - زهرا سلیمانی
سبکهای رهبری و عملکرد ایمنی در صنعت ساخت: مرور سیستماتیک
علیرضا لطیف - سید یاسر بنی هاشمی
طبقه بندی اقلام انبار بر اساس روش ABC و رتبه بندی تامین کنندگان اقلام حیاتی با روش BWM و مولتی مورا (مطالعه موردی شرکت گوشتی کاله)
پژمان عسگری - امیر خاکباز
Analyzing Chain Fast Food Logotypes for Branding Using Opinion Mining and Natural Language Processing Methods
Ali Rasouli - Mohammad Parsa Afshar - Seyed Yasin Ghadimi Zaker
پیشبینی شاخص کیفیت هوای فردا در تهران با استفاده از روشهای یادگیری ماشین
نعیمه نیازی - حمیده رضوی
ارایه مدلی جهت تشخیص ضایعات پوستی در چهره با استفاده از شبکه عصبی پیچشی
رضا سرشار
طراحی و بهینه سازی شبکه زنجیره تأمین حلقه بسته با درنظرگرفتن قیمت گذاری اقتصادی و مسائل زیست محیطی تحت شرایط عدم قطعیت فازی: یک مطالعه موردی در زمینه لاستیک سنگین
جواد امیریان - حسین عموزاد خلیلی - احمد مهرابیان
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5