0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای
نویسندگان :
کیارش نوشی
1
حسین قنبری
2
امیر عباس شجاعی
3
1- دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
3- مهندسی صنایع- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب- تهران- ایران
کلمات کلیدی :
رضایتمندی مشتریان،فروشگاههای زنجیرهای،اولویتبندی،تاپسیس
چکیده :
با رشد و گسترش فروشگاههای زنجیرهای و تغییر الگوی مصرف جامعه، جذب و حفظ مشتریان به دغدغهای کلیدی و مهم برای مدیران این حوزه تبدیل شده است. به منظور مرتفع نمودن این چالش، پیش از هر گونه اقدامی لازم است تا عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان شناسایی گردد و سپس با اولویتبندی آنها اهمیت و فوریت رسیدگی به هر عامل مشخص شود. با در اختیار داشتن این اطلاعات مدیران قادر خواهند بود تا منابع را به صورت نظاممند بین فعالیتهای مختلف تخصیص دهند. به همین منظور در این پژوهش ابتدا با مرور ادبیات حوزهی تحت مرور و مصاحبه با خبرگان تجربی و دانشگاهی عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای کشف گردید و سپس عوامل استخراج شده اولویتبندی شدند. بررسی ادبیات تحت مرور و مصاحبه با خبرگان منتج به کشف 13 عامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان گردید که با روش تاپسیس اولویتبندی شدند. دادههای مورد نیاز برای اولویتبندی این عوامل با استفاده از تهیه پرسشنامه و نمونهگیری به صورت تصادفی جمعآوری گردید. پس از اولویتبندی این عوامل مشخص گردید که خبره و متخصص بودن کارکنان فروشگاه و رفتار دوستانه و محترمانه کارکنان فروشگاه از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان میباشند. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند در راستای تدوین سیاستها و تخصیص بهینهی منابع، به بهبود تصمیمگیری مدیران در راستای جذب مشتریان منجر گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Towards personalization of venture capital contracts, considering the personality type of entrepreneur
Romina Hossein Gholi Zadeh - Parastoo Mohammadi
بررسی رابطه انطباق فرهنگ سبز، نوآوری، عملکرد سبز برای دستیابی به پایداری: نقش میانجی تعهد کارکنان (مطالعه موردی: شرکت آهن و فولاد ارفع یزد)
محمد حسین صبوحی - میثم جعفری اسکندری
یادگیری و بازنمایی الگوی داده ها جهت تشخیص ناهنجاری در تراکنش های بانکی با استفاده از شبکه عصبی خودرمزنگار
وجیهه منتظرتربتی - پرستو محمدی - مهرداد کارگری - عبدالله عشقی
پیش بینی کوتاهمدت، میان مدت و بلندمدت پیک مصرف برق در تهران به کمک روشهای یادگیری ماشین
علیرضا مرادی - نفیسه صدقی
مقایسه تطبیقی ابزارهای فرایندکاوی جهت انتخاب ابزار مناسب در حوزه شهرسازی
محمدرضا سمیعی - محمد تقی زاده - شادی امینی
شناسایی ترکیب بهینه از سطوح عوامل آزمایشی در چشم انداز اقتصاد چرخشی تحت شرایط عدم قطعیت
علی معمارپور غیاثی - کریم آتشگر
ارزیابی عملکرد کشورها و بررسی تاثیر عوامل موثر در کنترل پاندمی کووید-19 با بهرهگیری از رویکردهای تصمیمگیری چندمعیاره و یادگیری ماشین
محمدرضا رسولی - سید امیررضا صالحی امیری - عرفان حسن نایبی
طراحی سیستم معاملات هوشمند با استفاده از الگوریتم جستجوی فاخته و مدل شبکه عصبی بازگشتی عمیق
حمید اسکندری - احمد صادقیه - حسن خادمی زارع - محمدمهدی لطفی
افزایش بهره وری تخت در اورژانس بیمارستان با استفاده از تخصیص بهینه ی منابع
سینا موسوی کاشانی زواره - الهام یاوری
رویکرد برند محور در نسل پنجم بازاریابی
مریم الف پور تراکمه - سپیده نصیری - مریم گودرزی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3