0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای
نویسندگان :
کیارش نوشی
1
حسین قنبری
2
امیر عباس شجاعی
3
1- دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
3- مهندسی صنایع- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب- تهران- ایران
کلمات کلیدی :
رضایتمندی مشتریان،فروشگاههای زنجیرهای،اولویتبندی،تاپسیس
چکیده :
با رشد و گسترش فروشگاههای زنجیرهای و تغییر الگوی مصرف جامعه، جذب و حفظ مشتریان به دغدغهای کلیدی و مهم برای مدیران این حوزه تبدیل شده است. به منظور مرتفع نمودن این چالش، پیش از هر گونه اقدامی لازم است تا عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان شناسایی گردد و سپس با اولویتبندی آنها اهمیت و فوریت رسیدگی به هر عامل مشخص شود. با در اختیار داشتن این اطلاعات مدیران قادر خواهند بود تا منابع را به صورت نظاممند بین فعالیتهای مختلف تخصیص دهند. به همین منظور در این پژوهش ابتدا با مرور ادبیات حوزهی تحت مرور و مصاحبه با خبرگان تجربی و دانشگاهی عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای کشف گردید و سپس عوامل استخراج شده اولویتبندی شدند. بررسی ادبیات تحت مرور و مصاحبه با خبرگان منتج به کشف 13 عامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان گردید که با روش تاپسیس اولویتبندی شدند. دادههای مورد نیاز برای اولویتبندی این عوامل با استفاده از تهیه پرسشنامه و نمونهگیری به صورت تصادفی جمعآوری گردید. پس از اولویتبندی این عوامل مشخص گردید که خبره و متخصص بودن کارکنان فروشگاه و رفتار دوستانه و محترمانه کارکنان فروشگاه از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رضایتمندی مشتریان میباشند. نتایج حاصل از این تحقیق میتواند در راستای تدوین سیاستها و تخصیص بهینهی منابع، به بهبود تصمیمگیری مدیران در راستای جذب مشتریان منجر گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه مدل ریاضی حهت انتخاب و زمانبندی سبد پروژه با درنظر گرفتن وابستگی متقابل میان پروژهها
مهسا صفرخانلو - سید حسن قدسی پور
پیشبینی و طبقهبندی سرطان سینه با استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین:رویکرد دادهمحور
مهیار نجاریان - فاطمه نجاریان
تحلیل ابعاد استقرار مدیریت دانش در شهرداری تهران براساس مدل تراکنش-توانمندساز
اشکان گلدوز - امیر ذاکری
مقایسه مدلهای یادگیری جمعی در پیشبینی نکول تسهیلات BNPL
پریوش خلیلی - مهرداد کارگری - عبدالله عشقی
تحلیل احساسات مشتریان پوشاک با استفاده از تکنیکهای تلفیقی یادگیری ماشین
راضیه رحیمی - رضا قاسمی یقین
A novel model for staff scheduling problem under COVID-19 pandemic considering social distancing constraints: a case study
Ali Seifi - Hossein Karimi - Javad Mortazavi - Hashem Vahdani
ارزیابی نقش متاورس در مدیریت شهر هوشمند با مدلسازی رفتاری، در حوزههای انرژی، سلامت، حملونقل و مطالعه موردی بازار انرژی محلی
زهرا ایرانپور مبارکه - مهدی نوذریان - محمد غفوریان نصیری - علیرضا فریدونیان
The Efficiency Assessment of Countries in Dealing with COVID-19 Based on Nutrition Using Data Envelopment Analysis Approach: The Case of Healthiest Countries
Parisa Khodabakhshi - Mohamadreza Moharami - Mahdieh Azhir
Metaheuristic algorithms for cellular manufacturing system with a loop-layout
Fatemeh Sogandi
Enhancing Fraud Detection in Financial Transactions: A Machine Learning and Blockchain Integration Framework
Zahra Davoodian - Ehsan Hajizadeh - Soheil Vasigh Mehr
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1