0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
: توسعه و تحلیل سیاستهای تبلیغاتی و تخفیفاتی BOGOF مبتنی بر ترکیب رویکردهای یادگیری ماشین و بهینهسازی برای کاهش ضایعات موادغذایی و سودآوری خردهفروش
نویسندگان :
حامد آقالر
1
فرشته پرورش
2
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
ضایعات موادغذایی،خردهفروشی،ارتقای فروش،BOGOF،یادگیری ماشین،بهینهسازی
چکیده :
این پژوهش به بررسی تأثیر سیاستهای تبلیغاتی BOGOF (یکی بخر-یکی به رایگان ببر) بر کاهش ضایعات اقلام غذایی و افزایش سود خردهفروشان پرداختهاست. در این مطالعه، دو نوع تبلیغ پایهی BOGOF بررسی شدهاست که اولین سیاست، مشتریان را تشویق به خرید دو واحد از یک کالا به قیمت یک واحد، در یک دوره زمانی میکند؛ در حالیکه در دومی، کوپن تخفیفی برای دریافت یکی از دو واحد کالا در دورهی زمانی بعدی، ارائه میشود. سپس این دو سیاست با یک سیاست ترکیبی جدید به نام BOGOF-Acc، مقایسه شده است. روش تحقیق در پژوهش حاضر، ترکیبی از تکنیکهای یادگیری ماشین و بهینهسازی بوده که برای تحلیل دادههای خردهفروشی و مدلسازی بهمنظور تحلیل تأثیرات این سیاستها بر میزان ضایعات و سودآوری استفاده شدهاست. نتایج حاصل از این مطالعه نشان میدهد که اولین سیاست تبلیغاتی، در شرایط موجودی بالا، بهترین عملکرد را از نظر سودآوری و کاهش ضایعات کلی دارد. درحالیکه دومین سیاست، در شرایط موجودی متوسط، کاهش بیشتری در ضایعات منازل مصرفکنندگان ایجاد میکند. همچنین، سیاست ترکیبی سوم که شامل هر دو سیاست اول و دوم میشود، در تمامی شرایط، ضمن تشویق مشتریان به خرید مجدد، منجر به کاهش ضایعات و افزایش سودآوری میگردد. نوآوری این پژوهش، در استفاده از روشهای یادگیری ماشین و بهینهسازی برای تحلیل دقیق تأثیرات سیاستهای تبلیغاتی و پیادهسازی سیاست پویای BOGOF در شرایط مختلف است. این تحقیق، نشان میدهد که استفادهی هوشمندانه از این سیاستهای تبلیغاتی میتواند بهعنوان یک راهکار مؤثر برای کاهش ضایعات موادغذایی و افزایش سودآوری خردهفروشان مورد استفاده قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از الگوریتم بهینه ساز گرگ خاکستری جهت بهینه سازی تبادل هزینه-زمان با محدودیت بودجه، مطالعه موردی: سازه نیروگاه سدّ رودبار (استان لرستان)
امین محمدحسین زاده - محمدرضا حمیدیان
: توسعه و تحلیل سیاستهای تبلیغاتی و تخفیفاتی BOGOF مبتنی بر ترکیب رویکردهای یادگیری ماشین و بهینهسازی برای کاهش ضایعات موادغذایی و سودآوری خردهفروش
حامد آقالر - فرشته پرورش
حل مسئله P- مرکز تحت شرایط عدم قطعیت با استفاده از برنامه ریزی فازی
جواد نعمتیان - سلوا حب الوطنی اصل - معصومه سبزکاری
بررسی سنجههای مدل یادگیری ماشین مرتبط با سازههای پیشبینیگر نرخ پذیرش واکسیناسیون
راضیه رجائی لک - الهام یاوری
Modeling and Optimization of Penetration Depth Using Genetic Algorithm, Focusing on Submerged Arc Welding
Farhad Rahmati - Mobina Dehghan Khadar - Masood Aghakhani - Farhad Kolahan
ارائه مدلی برای ارزیابی کارایی با استفاده از کارت امتیازی متوازن در محیط رقابتی : مطالعه موردی صنایع فولادی ایران
منصور عابدیان - سید محمدرضا داوودی - حسین قائمیان
Data-Driven Trade Promotion Optimization for Revenue Management in the Footwear Industry: A Case Study of Adidas and WestGear
Mohamad Amir Zeynali - Amir Albadvi
کاوش قوانین وابستگی در تحلیل سبد خرید مشتریان شرکت آمازون
فاطمه سوگندی - صفا محبی
بهینهسازی آرمانی برای برنامهریزی تولید ادغامی در صنعت خودرو با در نظر گرفتن تحریمها
حمید نعمتی - مرضیه خاکستری - رضا توکلی مقدم
اولویتبندی ریسکهای پیادهسازی ERP با رویکرد تحلیل پوششی داده های امکانی
حسین صیادی تورانلو - لیلا خیری - ریحانه حفیظی اتابک
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2