0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
: توسعه و تحلیل سیاستهای تبلیغاتی و تخفیفاتی BOGOF مبتنی بر ترکیب رویکردهای یادگیری ماشین و بهینهسازی برای کاهش ضایعات موادغذایی و سودآوری خردهفروش
نویسندگان :
حامد آقالر
1
فرشته پرورش
2
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
ضایعات موادغذایی،خردهفروشی،ارتقای فروش،BOGOF،یادگیری ماشین،بهینهسازی
چکیده :
این پژوهش به بررسی تأثیر سیاستهای تبلیغاتی BOGOF (یکی بخر-یکی به رایگان ببر) بر کاهش ضایعات اقلام غذایی و افزایش سود خردهفروشان پرداختهاست. در این مطالعه، دو نوع تبلیغ پایهی BOGOF بررسی شدهاست که اولین سیاست، مشتریان را تشویق به خرید دو واحد از یک کالا به قیمت یک واحد، در یک دوره زمانی میکند؛ در حالیکه در دومی، کوپن تخفیفی برای دریافت یکی از دو واحد کالا در دورهی زمانی بعدی، ارائه میشود. سپس این دو سیاست با یک سیاست ترکیبی جدید به نام BOGOF-Acc، مقایسه شده است. روش تحقیق در پژوهش حاضر، ترکیبی از تکنیکهای یادگیری ماشین و بهینهسازی بوده که برای تحلیل دادههای خردهفروشی و مدلسازی بهمنظور تحلیل تأثیرات این سیاستها بر میزان ضایعات و سودآوری استفاده شدهاست. نتایج حاصل از این مطالعه نشان میدهد که اولین سیاست تبلیغاتی، در شرایط موجودی بالا، بهترین عملکرد را از نظر سودآوری و کاهش ضایعات کلی دارد. درحالیکه دومین سیاست، در شرایط موجودی متوسط، کاهش بیشتری در ضایعات منازل مصرفکنندگان ایجاد میکند. همچنین، سیاست ترکیبی سوم که شامل هر دو سیاست اول و دوم میشود، در تمامی شرایط، ضمن تشویق مشتریان به خرید مجدد، منجر به کاهش ضایعات و افزایش سودآوری میگردد. نوآوری این پژوهش، در استفاده از روشهای یادگیری ماشین و بهینهسازی برای تحلیل دقیق تأثیرات سیاستهای تبلیغاتی و پیادهسازی سیاست پویای BOGOF در شرایط مختلف است. این تحقیق، نشان میدهد که استفادهی هوشمندانه از این سیاستهای تبلیغاتی میتواند بهعنوان یک راهکار مؤثر برای کاهش ضایعات موادغذایی و افزایش سودآوری خردهفروشان مورد استفاده قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
The Nexus Between International Trade and Sustainable Economic Growth in Iran: An ARDL Modeling Approach
Marzieh Asaadi
تجزیه و تحلیل بازده فرآیند برای پروفایل های خطی ساده خودهمبسته با استفاده از روش تبدیل
آیلین پاکزاد
مسیریابی انتخابگرها در انبارهای تجارت الکترونیک تحت سیاست ذخیره سازی قفسه های مختلط
شیرین بذیون - مهدی ایرانپور
Neural network model of CO2 emissions for chickpea production under dry farming system in Ravansar county of Iran
Ashkan Nabavi-Pelesaraei
ارائه یک مدل دوسطحی جهت تعیین مالیات بر کربن در یک زنجیره تامین سبز با در نظر گرفتن تقاضای حساس به قیمت و انتشار کربن
پگاه مصرزاده اوغاز - فرزاد دهقانیان
توسعه مدلی ریاضی برای یکپارچه سازی مسئله ی زمان بندی سلولی و تخصیص کارگر با امکان برون سپاری و در نظر گرفتن کاهش مصرف انرژی
راضیه قنبری - محمد محمدی - کامران فرقانی
نقش سرسختی روانشناختی بر تاب آوری کارکنان نظامی با توجه به نقش میانجی استرس شغلی
حجت الله عبادی زاده - مریم احدی دولتسرا - هادی کاظمی اصل
رویکرد برند محور در نسل پنجم بازاریابی
مریم الف پور تراکمه - سپیده نصیری - مریم گودرزی
توسعه مدل ریاضی برای طراحی شبکه زنجیره تأمین پایدار پنبه
مائده فخفوری - ابراهیم اسدی گنگرج - برهان سهرابی
Data-Driven Robust Optimization Model For A Sustainable Inventory Scheduling Framework
Ali Najaf Najafi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1