0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
: توسعه و تحلیل سیاستهای تبلیغاتی و تخفیفاتی BOGOF مبتنی بر ترکیب رویکردهای یادگیری ماشین و بهینهسازی برای کاهش ضایعات موادغذایی و سودآوری خردهفروش
نویسندگان :
حامد آقالر
1
فرشته پرورش
2
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
ضایعات موادغذایی،خردهفروشی،ارتقای فروش،BOGOF،یادگیری ماشین،بهینهسازی
چکیده :
این پژوهش به بررسی تأثیر سیاستهای تبلیغاتی BOGOF (یکی بخر-یکی به رایگان ببر) بر کاهش ضایعات اقلام غذایی و افزایش سود خردهفروشان پرداختهاست. در این مطالعه، دو نوع تبلیغ پایهی BOGOF بررسی شدهاست که اولین سیاست، مشتریان را تشویق به خرید دو واحد از یک کالا به قیمت یک واحد، در یک دوره زمانی میکند؛ در حالیکه در دومی، کوپن تخفیفی برای دریافت یکی از دو واحد کالا در دورهی زمانی بعدی، ارائه میشود. سپس این دو سیاست با یک سیاست ترکیبی جدید به نام BOGOF-Acc، مقایسه شده است. روش تحقیق در پژوهش حاضر، ترکیبی از تکنیکهای یادگیری ماشین و بهینهسازی بوده که برای تحلیل دادههای خردهفروشی و مدلسازی بهمنظور تحلیل تأثیرات این سیاستها بر میزان ضایعات و سودآوری استفاده شدهاست. نتایج حاصل از این مطالعه نشان میدهد که اولین سیاست تبلیغاتی، در شرایط موجودی بالا، بهترین عملکرد را از نظر سودآوری و کاهش ضایعات کلی دارد. درحالیکه دومین سیاست، در شرایط موجودی متوسط، کاهش بیشتری در ضایعات منازل مصرفکنندگان ایجاد میکند. همچنین، سیاست ترکیبی سوم که شامل هر دو سیاست اول و دوم میشود، در تمامی شرایط، ضمن تشویق مشتریان به خرید مجدد، منجر به کاهش ضایعات و افزایش سودآوری میگردد. نوآوری این پژوهش، در استفاده از روشهای یادگیری ماشین و بهینهسازی برای تحلیل دقیق تأثیرات سیاستهای تبلیغاتی و پیادهسازی سیاست پویای BOGOF در شرایط مختلف است. این تحقیق، نشان میدهد که استفادهی هوشمندانه از این سیاستهای تبلیغاتی میتواند بهعنوان یک راهکار مؤثر برای کاهش ضایعات موادغذایی و افزایش سودآوری خردهفروشان مورد استفاده قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهبود فرآیندهای توسعه نرمافزار با ترکیب فرآیندکاوی و الگوریتمهای یادگیری ماشین: مطالعه موردی
محسن فردیپور اصل
مطالعه رویکردهای مدیریت چرخه کانتینر خالی در حمل ونقل بنادر
نیوشا حاجیان مطلق - رضا رمضانیان
مدل برنامهریزی عدد صحیح آمیختـه برای مساله بالانس خطوط مونتاژ چند محصولی
فهیمه تنهایی
ارزیابی و انتخاب بهترین دانههای روغنی برای تولید سوخت بایودیزل مبتنی بر ابعاد توسعه پایدار در استان فارس
محمود اقتصادیفرد - احسان ضیایی
Combating Copycat using blockchain technology: A game-theoretic model
Mohammad Hosein Asgharpour Sareshkeh - Mohammad Mehdi Lotfi - Maryam Johari
بهینه سازی امکانی مسئله ردیابی شاخص: مطالعه موردی در بورس اوراق بهادار
محمد طلایی - احسان ترشیزی
ارزیابی عملکرد اساتید هیئتعلمی دانشگاه به روش بازخورد 360 درجه (مطالعه موردی اساتید رشته مهندسی صنایع و علوم مهندسی دانشگاه اردکان)
سید امیرمهدی قریشی زاده - مهران اکبرپور - امید رحمانی - احمد یوسفی هنومرور
The Nexus Between International Trade and Sustainable Economic Growth in Iran: An ARDL Modeling Approach
Marzieh Asaadi
Comparison of Two Customer Segmentation Methods (Case Study: Customer Data from GreenWeb Company)
Mehdi Mohammadi - Mehdi Jabbari Nooghabi - Sanaz Nia - Rozhin Sharifi - Ameneh Mohammadi
A Hurst exponent analysis approach for investigation of market efficiency during COVID-19 pandemic: A case study from top affected economies
Milad Kamali Alamdari - Ehsan Hajizadeh - Ali Fereydooni
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3