0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمين كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
طراحی اقتصادی نمودار کنترلی X ̅ با اندازه نمونه متغیر و اعمال تابع زیان خطی
نویسندگان :
مسعود توکلی
1
1- دانشگاه صنعتی بیرجند
کلمات کلیدی :
نمودار کنترلی X ̅، تابع زیان خطی، نمونه گیری اندازه متغیر، طرح اقتصادی
چکیده :
واقعی کردن نتایج اقتصادی یکی از مهمترین دستاوردهای اعمال توابع زیان بر مدلهای اقتصادی است. بنا بر نظر طراح و ویژگیهای مشخصه کیفی، تابع زیانی مناسب مسئله انتخاب میشود. در این مقاله، به طراحی اقتصادی نمودار کنترلی X ̅ تحت مدل اقتصادی کاستا و رحیم [1] پرداخته و تابع زیان خطی را با مدل اقتصادی ذکر شده تلفیق نمودهایم. بنا بر نتایج مطلوب گزارش شده و به منظور مقایسه میان دو تابع زیان خطی و تاگوچی، از مدل نمونهگیری اندازه نمونه متغیر استفاده شده است. نتایج بدست آمده با نتایج طرح اقتصادی بدون اعمال تابع زیان، تحت اعمال تابع زیان تاگوچی و همچنین مدل نمونهگیری ثابت مقایسه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی شبکه زنجیره تأمین گردشگری پزشکی زیبایی
نیوشا حمیدیان - محمدمهدی پایدار - مصطفی حاجی آقایی کشتلی
طراحی اقتصادی-آماری طرح نمونهگیری پذیرش بر مبنای بازرسی وصفی-متغیر
مهسا عبدالوند - علی سلماسنیا - سمراد جعفریان نمین
بررسی رابطه انطباق فرهنگ سبز، نوآوری، عملکرد سبز برای دستیابی به پایداری: نقش میانجی تعهد کارکنان (مطالعه موردی: شرکت آهن و فولاد ارفع یزد)
محمد حسین صبوحی - میثم جعفری اسکندری
تجزیه و تحلیل کتابسنجی در مطالعات تامین مالی زنجیره تامین
محمدرضا زارع بنادکوکی - مسعود عادل نیانجف آبادی
سبکهای رهبری و عملکرد ایمنی در صنعت ساخت: مرور سیستماتیک
علیرضا لطیف - سید یاسر بنی هاشمی
برنامه ریزی تولید چند محصولی با قیمت گذاری محصولات در فضای رقابتی بازار
حسین شمس شمیرانی - امیر حسین شمس
ارائه مدل ارتقای دانش تشخیص COVID-19 مبتنی بر یادگیری ماشین (مطالعه موردی: بیمارستان)
الهام عبادی جامخانه - محمد وحید سبط - ارد احمدی
بهینه سازی مسئله مسیریابی وسایل حملونقل با در نظر گرفتن گزینههای تحویل متفاوت و ترجیحات مشتریان
نیما پورمحمدرضا - محمدرضا اکبری جوکار
ارزیابی و مقایسه بهرهوری تامینکنندگان تابآور-پایدار در دوران کرونا و پیش از کرونا در زنجیره تامین (مطالعه موردی: صنایع غذایی)
مهیار عباسیان - فردین رضایی - آرزو غریب نواز شربیانی
ارائه و حل مدل دو مرحلهای مکان یابی- مسیریابی توزیع کالا با در نظر گرفتن رقابت در قیمت گذاری و اعمال هزینه های آلودگی و تبلیغات تحت شرایط عدم قطعیت
رقیه رضایی - مصطفی ستاک - حمید تیکنی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1