0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
قیمتگذاری و تعیین میزان سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای برند تولیدکننده و برند فروشگاهی در زنجیرهتأمین دیجیتال
نویسندگان :
رامتین عسکری
1
حمید میرمحمدی
2
پریسا عصارزادگان
3
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
3- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
زنجیرهتأمین دیجیتال،واقعیت افزوده،برند فروشگاهی،تجربه مشتری،نظریه بازی
چکیده :
واقعیت مجازی یکی از ده فناوری استراتژیک برتر است که انتظار میرود تا سال 2028 تکامل پیدا کند، واقعیت مجازی بهدلیل ویژگیهایی مانند شبیهسازی محصول بهصورت سهبعدی، در مقایسه با سایر روشهای مشاهدهای سنتی باعث بهبود بیشتر تجربه مشتری میشود و باعث میشود تا مشتری حس کند که در محیط فروشگاه قرار دارد و محصول را از نزدیک تماشا میکند. واقعیت افزوده یک نوع پیشرفتهتر از واقعیت مجازی است که در آن از دستگاههای دیجیتالی برای پوشش حواس انسان استفاده میکند و یک تجربه بسیار واقعی از محصول برای مشتری ایجاد میکند. در این راستا این مقاله بهبررسی یک زنجیرهتأمین دیجیتال، متشکل از یک تولیدکننده و یک خردهفروش اینترنتی میپردازد که هر یک محصول با برند خود را تولید کرده و در آن بهبررسی قیمتگذاری و تعیین میزان سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای برند فروشگاهی پرداختهشده است. برای حل مسئله از رویکرد نظریه بازی استفاده شده و پس از حل مدل مشاهده شد که سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای کل زنجیرهتأمین سودآور است و باعث افزایش سطح خدمت و تجربه مشتری میشود. همچنین درنظر گرفتن فناوری واقعیت افزوده برای محصول با برند فروشگاهی، باعث افزایش قیمت فروش محصول با برند فروشگاهی و افزایش تقاضا برای این برند میشود؛ همچنین برای اثبات از صحت و شدنی بودن مدل مسئله، یک مثال عددی بررسی شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه اقتصاد دانش بنیان و رشد اقتصادی: تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد اقتصادی بخشی در اتریش
ابوطالب سعادتیار - رحیم تقی زاده
یک رویکرد نظریه بازی برای قیمتگذاری در یک شبکه تولید برق با در نظر گرفتن یارانه دولت: مطالعه موردی آمریکا
نوید علیمرادی - مرتضی راستی برزکی
Metaheuristic algorithms for cellular manufacturing system with a loop-layout
Fatemeh Sogandi
رویکرد برند محور در نسل پنجم بازاریابی
مریم الف پور تراکمه - سپیده نصیری - مریم گودرزی
طراحی و توسعه همکارانه نرم افزار یکپارچه تصمیمیار نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه ی زیرساخت های شهر هوشمند براساس تحلیل داده های انباشته
محمدحسین تمنائی فر - محمد غفوریان - پارسا محمدی - مبینا حق شناس - محمدمهدی قدمگاهی - مهدیس علی مددی - علیرضا فریدونیان
توسعه مسئله طراحی شبکه هاب رقابتی با در نظرگیری صف در سیستم
فریبا علیزاده - نادر غفاری نسب
مکانیابی شعب بیمه براساس روش استدلال شواهدی و بهترین- بدترین فازی، مورد مطالعه: دفتر بیمه در شهرستان دامغان
سمیرا مسلمی - محمدعلی پیرایش
الگوی دو مرحله ای انتخاب تأمین کنندگان و برنامه ریزی تجهیزات مصرفی اتاق عمل به کمک روش های آراس و اپسیلون محدودیت تکامل یافته
سحر کریمیان - پروانه سموئی
ارائه یک مدل ریاضی برای زمانبندی کارگاه انعطاف پذیر با در نظر گرفتن تعرفه زمانی مصرف برق به منظور کاهش هزینه های انرژی
ام البنین شجاعی - یاسمن اسدی - امیر ابراهیمیزاده
شبیهسازی و بهینهکردن تعداد کادر درمان یک مرکز تشخیص و درمان سرطان خون با رویکرد سناریوسازی
علی روشن ضمیران - سید حمیدرضا شهابی حقیقی - جواهر میرزاحسینی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2