0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
قیمتگذاری و تعیین میزان سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای برند تولیدکننده و برند فروشگاهی در زنجیرهتأمین دیجیتال
نویسندگان :
رامتین عسکری
1
حمید میرمحمدی
2
پریسا عصارزادگان
3
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
3- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
زنجیرهتأمین دیجیتال،واقعیت افزوده،برند فروشگاهی،تجربه مشتری،نظریه بازی
چکیده :
واقعیت مجازی یکی از ده فناوری استراتژیک برتر است که انتظار میرود تا سال 2028 تکامل پیدا کند، واقعیت مجازی بهدلیل ویژگیهایی مانند شبیهسازی محصول بهصورت سهبعدی، در مقایسه با سایر روشهای مشاهدهای سنتی باعث بهبود بیشتر تجربه مشتری میشود و باعث میشود تا مشتری حس کند که در محیط فروشگاه قرار دارد و محصول را از نزدیک تماشا میکند. واقعیت افزوده یک نوع پیشرفتهتر از واقعیت مجازی است که در آن از دستگاههای دیجیتالی برای پوشش حواس انسان استفاده میکند و یک تجربه بسیار واقعی از محصول برای مشتری ایجاد میکند. در این راستا این مقاله بهبررسی یک زنجیرهتأمین دیجیتال، متشکل از یک تولیدکننده و یک خردهفروش اینترنتی میپردازد که هر یک محصول با برند خود را تولید کرده و در آن بهبررسی قیمتگذاری و تعیین میزان سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای برند فروشگاهی پرداختهشده است. برای حل مسئله از رویکرد نظریه بازی استفاده شده و پس از حل مدل مشاهده شد که سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای کل زنجیرهتأمین سودآور است و باعث افزایش سطح خدمت و تجربه مشتری میشود. همچنین درنظر گرفتن فناوری واقعیت افزوده برای محصول با برند فروشگاهی، باعث افزایش قیمت فروش محصول با برند فروشگاهی و افزایش تقاضا برای این برند میشود؛ همچنین برای اثبات از صحت و شدنی بودن مدل مسئله، یک مثال عددی بررسی شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزیابی عملکرد اساتید هیئتعلمی دانشگاه به روش بازخورد 360 درجه (مطالعه موردی اساتید رشته مهندسی صنایع و علوم مهندسی دانشگاه اردکان)
سید امیرمهدی قریشی زاده - مهران اکبرپور - امید رحمانی - احمد یوسفی هنومرور
بررسی وجوه مختلف شبکه عوامل تاخیر در پروژه ها با استفاده از نقشه شناخت فازی
نیلوفر هدایتی فرد - حامد سلمان زاده
اولویتبندی تامین کنندگان صنعت چاپ با ترکیب روش های AHP و TOPKOR فازی
محمدعلی بهشتینیا - کیمیا همتی - علیرضا تراب
اولویت بندی محرک های زنجیره تأمین سبز با استفاده از روش سوارا و ارسته مطالعه موردی: شرکت های نساجی، غذایی، داروسازی، روشنایی و بسته بندی
فرشاد کاوه - فاطمه کیانی - هادی شیرویه زاد
مسئله مسیریابی وسیله نقلیه دو سطحی پایدار همراه با تحویل و برداشت همزمان برای محصولات فسادپذیر
رضا شکری بوسجین - حمیدرضا کیا
ارایه روش ترکیبی نوین COATOP به منظور حل مسایل بهینه سازی چندهدفه: مسأله برنامه ریزی تولید احتمالی در زنجیره تامین
الهام شادکام
پیش بینی میزان خسارت مدل شوک حدی با رویکرد مدل های سری های زمانی
الهام زکریائی کرمانی - عبدالله آقائی - حمید شهریاری
عارضه یابی علل تاخیر فعالیتهای پروژههای صنعتی(مطالعه موردی پتروشیمی اسلام آباد غرب)
مهربان جلیلی زاد - محدثه نادرشاهی
بهینهسازی تخصیص منابع در شبکههای توزیع انرژی الکتریکی با در نظر گرفتن اتلاف انرژی در خطوط توزیع و تأثیر دمای محیط روی اتلاف انرژی
هادی قلی نژاد - علی اکبر جابری
پیش بینی تقلب در حوزه بیمه بدنه خودرو با استفاده از مدلهای داده محور (به همراه مطالعه موردی)
محمد محزون - حسن خادمی زارع - محمد صالح اولیاء
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5