0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
قیمتگذاری و تعیین میزان سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای برند تولیدکننده و برند فروشگاهی در زنجیرهتأمین دیجیتال
نویسندگان :
رامتین عسکری
1
حمید میرمحمدی
2
پریسا عصارزادگان
3
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
3- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
زنجیرهتأمین دیجیتال،واقعیت افزوده،برند فروشگاهی،تجربه مشتری،نظریه بازی
چکیده :
واقعیت مجازی یکی از ده فناوری استراتژیک برتر است که انتظار میرود تا سال 2028 تکامل پیدا کند، واقعیت مجازی بهدلیل ویژگیهایی مانند شبیهسازی محصول بهصورت سهبعدی، در مقایسه با سایر روشهای مشاهدهای سنتی باعث بهبود بیشتر تجربه مشتری میشود و باعث میشود تا مشتری حس کند که در محیط فروشگاه قرار دارد و محصول را از نزدیک تماشا میکند. واقعیت افزوده یک نوع پیشرفتهتر از واقعیت مجازی است که در آن از دستگاههای دیجیتالی برای پوشش حواس انسان استفاده میکند و یک تجربه بسیار واقعی از محصول برای مشتری ایجاد میکند. در این راستا این مقاله بهبررسی یک زنجیرهتأمین دیجیتال، متشکل از یک تولیدکننده و یک خردهفروش اینترنتی میپردازد که هر یک محصول با برند خود را تولید کرده و در آن بهبررسی قیمتگذاری و تعیین میزان سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای برند فروشگاهی پرداختهشده است. برای حل مسئله از رویکرد نظریه بازی استفاده شده و پس از حل مدل مشاهده شد که سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای کل زنجیرهتأمین سودآور است و باعث افزایش سطح خدمت و تجربه مشتری میشود. همچنین درنظر گرفتن فناوری واقعیت افزوده برای محصول با برند فروشگاهی، باعث افزایش قیمت فروش محصول با برند فروشگاهی و افزایش تقاضا برای این برند میشود؛ همچنین برای اثبات از صحت و شدنی بودن مدل مسئله، یک مثال عددی بررسی شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
انتخاب بهترین خودرو الکتریکی براساس روشهای تصمیمگیری MADM
احسان صادقی - محمد موسیزاده
توسعه پایدار در صنعت 4.0 و جامعه 5.0
نگار گنجی - محسن شهریاری
توسعه یک مدل ابتکاری برای پیش بینی قیمت در فروشگاه های آنلاین
امیرصادق میرگلوی بیات - علی شجاع - بهلول ابراهیمی
Visionless neural network system to determine safe release time in robot to human object handover
Ali Asadi Khanghah - Amir Reza Zare - Adel Akbarimajd - Mehdi Nooshyar
ارائه مدل مسیریابی وسیله نقلیه ناهمگن با محدودیت حداکثر طول تور برای سیستم انبارهای متقاطع
مریم سادات قیاسی - فرناز برزین پور
نقش احساسات و عواطف برتصمیمگیری مالی سرمایهگذاران حقیقی شهر مشهد در بورس اوراق بهادار
عیسی یزدان شناس - جمال اسماعیلی - جواد مسعودی فر
تجزیه و تحلیل کتابسنجی در مطالعات تامین مالی زنجیره تامین
محمدرضا زارع بنادکوکی - مسعود عادل نیانجف آبادی
A mathematical model for a ride-pooling problem with price discount as an incentive
Aida Bitaraf - Seyed Mohammad Javad Mirzapour Al-e-Hashem
مدلسازی سیاست های مدیریت جریان نقدی برای یک شرکت کوچک تولیدی با روش پویایی شناسی سیستم ها
زهره احدی دولت سرا - سید عباس حسینی جو
Data-Driven Robust Optimization Model For A Sustainable Inventory Scheduling Framework
Ali Najaf Najafi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2