0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
قیمتگذاری و تعیین میزان سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای برند تولیدکننده و برند فروشگاهی در زنجیرهتأمین دیجیتال
نویسندگان :
رامتین عسکری
1
حمید میرمحمدی
2
پریسا عصارزادگان
3
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
3- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
زنجیرهتأمین دیجیتال،واقعیت افزوده،برند فروشگاهی،تجربه مشتری،نظریه بازی
چکیده :
واقعیت مجازی یکی از ده فناوری استراتژیک برتر است که انتظار میرود تا سال 2028 تکامل پیدا کند، واقعیت مجازی بهدلیل ویژگیهایی مانند شبیهسازی محصول بهصورت سهبعدی، در مقایسه با سایر روشهای مشاهدهای سنتی باعث بهبود بیشتر تجربه مشتری میشود و باعث میشود تا مشتری حس کند که در محیط فروشگاه قرار دارد و محصول را از نزدیک تماشا میکند. واقعیت افزوده یک نوع پیشرفتهتر از واقعیت مجازی است که در آن از دستگاههای دیجیتالی برای پوشش حواس انسان استفاده میکند و یک تجربه بسیار واقعی از محصول برای مشتری ایجاد میکند. در این راستا این مقاله بهبررسی یک زنجیرهتأمین دیجیتال، متشکل از یک تولیدکننده و یک خردهفروش اینترنتی میپردازد که هر یک محصول با برند خود را تولید کرده و در آن بهبررسی قیمتگذاری و تعیین میزان سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای برند فروشگاهی پرداختهشده است. برای حل مسئله از رویکرد نظریه بازی استفاده شده و پس از حل مدل مشاهده شد که سرمایهگذاری در فناوری واقعیت افزوده برای کل زنجیرهتأمین سودآور است و باعث افزایش سطح خدمت و تجربه مشتری میشود. همچنین درنظر گرفتن فناوری واقعیت افزوده برای محصول با برند فروشگاهی، باعث افزایش قیمت فروش محصول با برند فروشگاهی و افزایش تقاضا برای این برند میشود؛ همچنین برای اثبات از صحت و شدنی بودن مدل مسئله، یک مثال عددی بررسی شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی دیجیتال بر رفتار کارآفرینی با نقش میانجیگری قصد کارآفرینی و خودکارآمدی کارآفرینانه در مراکز رشد و نوآوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی
فرنوش جان فزا - ، سیده زهرا فاطمی - عیسی یزدان شناس
انتخاب بهترین ترتیب استفاده از قطعات ذخیره در مسائل تخصیص افزونگی با قطعات غیریکسان
هادی قلینژاد - رمضان خسروی
Enhancing the efficiency of a biofuel supply chain network by designing a price offering mechanism
AmirSaeed Nikkhah Qamsari - SeyedJavad Hosseininezhad
پیش بینی بلندمدت تقاضا شرکت داروسازی به کمک یادگیری ماشین
علی رجب زاده - نسیم نهاوندی - سعید ثابت قدم
Sustainable Supplier Selection and Order Allocation using Blockchain
Shayan Sadeghi - Mohammadali Pirayesh
مدل ارزیابی اقتصادی نوسازی واگنهای مسافری؛ مطالعه موردی شرکت قطارهای مسافری رجا
شیما قربان زاده - حمیدرضا احدی
طراحی مدل بهینه مدیریت موجودی بانک خون بیمارستان رضوی با استفاده از برنامه ریزی عدد صحیح آمیخته
ریحانه سادات حیدریان - منیره احمدی منش
طراحی یک سیستم کارا برای اشتراک گذاری دوچرخه در دانشگاه بجنورد
مهشاد حسنی - مهدی دیرانلو - حسین کریمی
توسعه چند هدفه زنجیره تامین پایدار پساب شهری و استفاده در صنعت فولاد تحت عدم قطعیت: مطالعه موردی شرکت فولاد زرند ایرانیان
هانیه نورنیا - مهدی نخعی نژاد
برشماری و مطالعه چالشهای مدیریت یک پروژه میانرشتهای با رویکرد مهندسی سیستمها، و تحلیل کارآمدی با استفاده از دادهکاوی و تحلیل پوششی داده
علیرضا فریدونیان - سید علیرضا موسویان انارکی - فائزه فلاح بجاربنه - پریسا حاجیعلیرضایی - زهرا خیری اشکوه
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3