0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
توسعه چهارچوب بومی شناسایی و انتخاب فناوری در شرکت گاز استان مازندران
نویسندگان :
امیر خاکباز
1
فاطمه بابایی
2
مجتبی عباسپور
3
راضیه سلیمی
4
1- دانشگاه دامغان
2- شرکت گاز استان مازندران
3- شرکت گاز استان مازندران
4- شرکت گاز استان مازندران
کلمات کلیدی :
مدیریت فناوری،مدل فال،شناسایی فناوری،انتخاب فناوری،ماتریس توانمندی / جذابیت،شرکت گاز استان مازندران
چکیده :
مدیریت فناوری یکی از دغدغههای اصلی شرکتهای دولتی و خصوصی، بویژه در فضاهای رقابتی، است. در این تحقیق، هدف توسعه یک چهارچوب بومی برای شناسایی و انتخاب فناوری در شرکت گاز استان مازندران میباشد. نخست، شناسایی فناوریها با تکیه بر لیست جامع فناوریهای کلیدی و محاسبه تاثیر هر یک از فناوریها بر عوامل کلیدی موفقیت توسعه مییابد. سپس، انتخاب فناوریها بکمک ارزیابی دو بعد توانمندی و جذابیت انجام میگیرد. هر یک از این ابعاد بر اساس شاخصهای ششگانه مدنظر خبرگان سنجیده میشوند. در ادامه، با بکارگیری چهارچوب پیشنهادی در شرکت گاز استان مازندران 26 فناوری از 6 واحد مختلف شناسایی شده و ماتریس توانمندی / جذابیت آنها عرضه میگردد. با توجه به نتایج بدست آمده، فناوریهای موجود شرکت تا حد مطلوبی در برآوردن عامل "گازرسانی و ارائه خدمات پشتیبانی بموقع" موثرند و استفاده از فناوریهای جدید در راستای "پاسخگویی مبتنی بر سیستم اطلاعات مکانی" ضروری مینماید. علاوه بر این، فناوری 2 از واحد امور اندازهگیری و توزیع گاز در محدوده فناوریهای مهم با توانایی کم قرار میگیرد که نیازمند تدوین دورههای آموزشی مرتبط و سایر راهکارها جهت ارتقا عملکرد آن است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدل مکانیابی هاب تک تخصیصی با در نظر گرفتن استفاده از نیروی انسانی یا ربات
محمد معصومی - حسین نقابی
Optimizing Routing Solutions for Simultaneous Pickup and Delivery with Occasional Drivers
Ali Zamanian - Koorush Ziarati
حل مسئله P- مرکز تحت شرایط عدم قطعیت با استفاده از برنامه ریزی فازی
جواد نعمتیان - سلوا حب الوطنی اصل - معصومه سبزکاری
بررسی رابطه هوش هیجانی با عملکرد پروژه با نقش تعدیلگر سابقة شغلی
فاطمه جعفری نژاد - محمّدرضا اخوان انوری - کامیار رئیسیفر
The investigation of uncertainty sources for the improvement of the inventory management of fast-moving consumer goods
G. Reza Nasiri - Ghazaleh Saboori
خوشهبندی مشتریان با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی بر اساس شاخصهای مدل RFM (مطالعه موردی: یک شرکت خردهفروشی آنلاین)
سارا سهرابی - امیرحسین نصرتی ملکجهان - رویا فیض
مکانیابی تسهیلات امدادی در لجستیک بحران
نسرین گلدرانی - فاطمه شیرازی
توسعه چهارچوب بومی شناسایی و انتخاب فناوری در شرکت گاز استان مازندران
امیر خاکباز - فاطمه بابایی - مجتبی عباسپور - راضیه سلیمی
اولویتبندی منابع انرژیهای تجدیدپذیر به کمک الگوریمهای توسعه یافته تصمیمگیری چند معیاره (روشهای PAPRIKA و PAMSSEM)
المیرا شهناز - حمیدرضا کوشا - سروش صفرزاده
نقش احساسات و عواطف برتصمیمگیری مالی سرمایهگذاران حقیقی شهر مشهد در بورس اوراق بهادار
عیسی یزدان شناس - جمال اسماعیلی - جواد مسعودی فر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1