0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
ارزیابی مقولههای موثر بر ایجاد چالشهای نسلی کارکنان در سازمانها با رویکرد بهترین-بدترین بیزی(مطالعه موردی در بانک)
نویسندگان :
رضا قاسمی یقین
1
طاها احمدی پرگو
2
1- دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلیتکنیک تهران)
2- دانشگاه صنعتیِ امیرکبیر (پلیتکنیک تهران)
کلمات کلیدی :
بهترین-بدترین بیزی،گسستهای نسلی در محلکار،ترجیحات نسلی،مدیریت منابع انسانی
چکیده :
مطالعات و مشاهدات میدانی نشان میدهد که در حال حاضر کارکنانی از 3 تا 4 نسل مختلف در سازمانها حاضر هستند. این افراد از نظر شخصیتی، تواناییها، تجربیات، ارزشها و ترجیحات با هم متفاوت هستند که این گسست نسلی میتواند هم باعث ایجاد چالشها و هم ایجاد نقاط قوت در سازمان شود. این مقاله ابتدا به شناسایی مقولههای موثر بر ایجاد تفاوتهای نسلی و زیرفاکتورهایشان میپردازد، سپس با توجه به نظرات افراد خبره، بهترین و بدترین معیارها شناسایی شده و این فرآیند با توجه به تکنیک دلفی اصلاح میشود. با توجه به نظر خبرگان مشغول بهکار و با استفاده از روش بهترین-بدترین بیزی، میزان اهمیت هر یک از مقولهها و زیرفاکتورهایشان مشخص میشود. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که، پنج مقوله موثر شغلی، شخصیتی، فنی، انگیزشی و آموزشی در این مسئله حائز اهمیت است که هر مقوله از تعدادی زیرفاکتور تشکیل شدهاست. طبق نتایج وزندهی، پراهمیتترین مقوله، مقوله انگیزشی و کماهمیتترین مقوله نیز مقوله شغلی شناسایی شد. در بین کل زیرفاکتورها نیز، زیر فاکتورهای این مقولهها نیز ارزشمندی احترام و قدردانی از کارکنان، ارزشمندی مشارکت و کار تیمی و تعهد کاری و سازمانی سه زیرفاکتور پراهمیت و زیرفاکتورهای تفویض اختیار مناسب از سوی مدیر به کارکنان، نوع واکنش به تغییرات و نحوه جذب در بانک نیز کماهمیت ترین زیرفاکتورها شناسایی شدند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Measurement and Analysis of Malmquist Index of Health System Units in Fight againstSARS-CoV-2 (COVID-19)
Nazila Adabavazeh - Mehrdad Nikbakht
طراحی الگوی معیارهای ارزیابی عملکرد سیستم نگهداری و تعمیرات صنعت نفت و گاز با رویکرد مدیریت دارایی فیزیکی به کمک سوارا فازی
مهرداد نیکبخت - نازیلا ادب آوازه
A Study on Customer Loyalty and Churn Based on the Purchased Items
Mehran Akbarpour - AmirMahdi Ghreishizadeh - Mostafa Setak
طراحی زنجیره تامین پایدار جهت مواد غذایی فسادپذیر مبتنی بر زمان تولید و تحویل
مهدیه شکوری - فرناز برزینپور
الگوی دو مرحله ای انتخاب تأمین کنندگان و برنامه ریزی تجهیزات مصرفی اتاق عمل به کمک روش های آراس و اپسیلون محدودیت تکامل یافته
سحر کریمیان - پروانه سموئی
پیشبینی رویگردانی مشتریان یک شرکت اپراتور مخابراتی با استفاده از تکنیکهای دادهکاوی و یادگیری ماشین
محسن فریبرز راد - منیره احمدی منش
طراحی و بهینه سازی شبکه زنجیره تأمین حلقه بسته با درنظرگرفتن قیمت گذاری اقتصادی و مسائل زیست محیطی تحت شرایط عدم قطعیت فازی: یک مطالعه موردی در زمینه لاستیک سنگین
جواد امیریان - حسین عموزاد خلیلی - احمد مهرابیان
پیش بینی تقاضا در صنعت دارو بر اساس سری های زمانی
زهرا خواجه منصوری
بکارگیری روش تحلیل مؤلفه های اصلی در انتخاب سبد پروژه ها: ارائه یک رویکرد ترکیبی
پریسا طبخی - داود شیشه بری - مجید شخصی نیائی
بهینهسازی درآمد هتل با امکان لغو درخواست، عدم حضور و تغییر مدت اقامت
عارفه بهمنآبادی - مصطفی ستاک
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1