0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
A Study on Customer Loyalty and Churn Based on the Purchased Items
نویسندگان :
Mehran Akbarpour
1
AmirMahdi Ghreishizadeh
2
Mostafa Setak
3
1- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
2- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
3- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
کلمات کلیدی :
loyal customers،non-loyal customers،data mining،clustering،scatter plot،customer-friendly strategies،customer interactions،product consumption
چکیده :
This research focuses on investigating the topic of loyal and non-loyal customers, utilizing data mining tools such as clustering and scatter plots for analysis. Using the RapidMiner software and python, customer information is input and preprocessed, followed by executing clustering on the data. The objective of this project is to gain a better understanding of loyal and non-loyal customers to develop customer-friendly strategies aimed at increasing positive interactions with loyal customers. Finally, the consumption of products in various regions and continents is examined, and the results of the analysis are presented using scatter plots.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهینه سازی چند هدفه مسأله تعادل خط مونتاژ با ایستگاه های چند اپراتوره
هادی خاکی نژاد - الهام شادکام
Identifying Key Factors in Traffic Accident Severity: A SHAP and Machine Learning Approach in North Carolina
Kimia Fazli Garmestani - Reza Samizadeh
A new mathematical approach for the limited assortment planning problem with discount policy
Ali Namazian
تحلیل اثربخشی جامع ماشین آلات باربری در معدنکاری روباز (مطالعه موردی)
محمدجواد رحیم دل - محمد جوانشیر گیو - محدثه زهرایی
Designing a multi-period, multi-product MILP model with inventory and shortage system to optimize the product mix (case study: one of the four major lubricant manufacturing companies in Iran)
Mohammad Reza Nemati - Mehrdad Kargari - Ehsan Nikbakhsh
ارائه یک مدل چند هدفه طراحی شبکه زنجیره تأمین پایدار سوخت پاک مبتنی بر جلبک در شرایط اختلال و عدم قطعیت
علیرضا یوسفی سعید - علی کمالی - حسین گیتی نورد
Data-Driven Robust Optimization Model For A Sustainable Inventory Scheduling Framework
Ali Najaf Najafi
رویکرد مهندسی همزمان سه بعدی براساس مدل برنامهریزی ریاضی چندهدفه و روشهای تصمیمگیری چندشاخصه در شرایط عدم قطعیت
محمدسعید منصوری - سیدمیثم موسوی - محمدجواد برزگری
قدرت بازار، بهرهوری و سهم نیروی کار بخشی در کشورهای منتخب اروپایی
نسیم فتح الهی ننه کران - رحیم تقی زاده
Data-Driven Trade Promotion Optimization for Revenue Management in the Footwear Industry: A Case Study of Adidas and WestGear
Mohamad Amir Zeynali - Amir Albadvi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1