0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
A Study on Customer Loyalty and Churn Based on the Purchased Items
نویسندگان :
Mehran Akbarpour
1
AmirMahdi Ghreishizadeh
2
Mostafa Setak
3
1- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
2- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
3- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
کلمات کلیدی :
loyal customers،non-loyal customers،data mining،clustering،scatter plot،customer-friendly strategies،customer interactions،product consumption
چکیده :
This research focuses on investigating the topic of loyal and non-loyal customers, utilizing data mining tools such as clustering and scatter plots for analysis. Using the RapidMiner software and python, customer information is input and preprocessed, followed by executing clustering on the data. The objective of this project is to gain a better understanding of loyal and non-loyal customers to develop customer-friendly strategies aimed at increasing positive interactions with loyal customers. Finally, the consumption of products in various regions and continents is examined, and the results of the analysis are presented using scatter plots.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تجزیه و تحلیل کلان دادهها و عملکرد بنگاه های کوچک و متوسط با رویکرد MADM
علی بزرگی امیری - مهدی نامدارزادگان
مدیریت مصرف انرژی و ارائه برنامه زمانی برای خانه هوشمند مجهز به پنل خورشیدی، ذخیره ساز انرژی و خودرو الکتریکی
هدی دوستخواه احمدی - فرید ممیزی
The Interaction of Employee Engagement and Customer Satisfaction: The Key to Sustainable Profitability in Manufacturing and Service Industries?
Mohamadreza Jalilzadeh - Moslem Habibi
مدلسازی و تحلیل موانع یادگیری پایدار بین سازمانی در زنجیرهتأمین (مورد مطالعه: زنجیرهتأمین مس)
حسین جعفری هرمزد آبادی - عباس شول
ارزیابی و سنجش تعاملات کاربر با محصول: شیوهها و چالشها
نرگس ادبی
A Review of Resiliency and Fairness Concepts in Humanitarian Operations Management
Parham Aghayani - Ehsan Nikbakhsh
بهینه سازی زنجیره تامین پایدار یکپارچه انرژی و مواد شیمیایی از زیست توده طیور
علیرضا حمیدیه - بهاره اخگری ریک
طراحی اقتصادی-آماری طرح نمونهگیری پذیرش بر مبنای بازرسی وصفی-متغیر
مهسا عبدالوند - علی سلماسنیا - سمراد جعفریان نمین
تعیین مزیت نسبی بخش های اقتصادی جهت سرمایه گذاری با استفاده از روش سلسله مراتبی (AHP) و روش وزن دهی تجمعی ساده (SAW)
رضا بابازاده - نگین محمد قلیزاد
Data-Driven Trade Promotion Optimization for Revenue Management in the Footwear Industry: A Case Study of Adidas and WestGear
Mohamad Amir Zeynali - Amir Albadvi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5