0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
A Study on Customer Loyalty and Churn Based on the Purchased Items
نویسندگان :
Mehran Akbarpour
1
AmirMahdi Ghreishizadeh
2
Mostafa Setak
3
1- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
2- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
3- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
کلمات کلیدی :
loyal customers،non-loyal customers،data mining،clustering،scatter plot،customer-friendly strategies،customer interactions،product consumption
چکیده :
This research focuses on investigating the topic of loyal and non-loyal customers, utilizing data mining tools such as clustering and scatter plots for analysis. Using the RapidMiner software and python, customer information is input and preprocessed, followed by executing clustering on the data. The objective of this project is to gain a better understanding of loyal and non-loyal customers to develop customer-friendly strategies aimed at increasing positive interactions with loyal customers. Finally, the consumption of products in various regions and continents is examined, and the results of the analysis are presented using scatter plots.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Application of association rule mining in investigating the interaction between evaluation indicators in the performance measurement system: a case study
Leilanaz Akbari - Boshra Rajaei - Amin Zivari
ارزیابی عملکرد اساتید هیئتعلمی دانشگاه به روش بازخورد 360 درجه (مطالعه موردی اساتید رشته مهندسی صنایع و علوم مهندسی دانشگاه اردکان)
سید امیرمهدی قریشی زاده - مهران اکبرپور - امید رحمانی - احمد یوسفی هنومرور
Investigating the factors of infertility with female cause of ART baruchs using decision tree algorithm and regression
Somayeh Ghiasi Hafazi - Sohrab Effati - Mahboubeh Afzali
Measurement Error in Monitoring Dependent Process Steps
Fatemeh Sogandi
طبقه بندی اقلام انبار بر اساس روش ABC و رتبه بندی تامین کنندگان اقلام حیاتی با روش BWM و مولتی مورا (مطالعه موردی شرکت گوشتی کاله)
پژمان عسگری - امیر خاکباز
تجزیه و تحلیل کتابسنجی در مطالعات تامین مالی زنجیره تامین
محمدرضا زارع بنادکوکی - مسعود عادل نیانجف آبادی
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای
کیارش نوشی - حسین قنبری - امیر عباس شجاعی
حل مساله ی زمانبندی پردازنده های موازی برای کارهای دارای توابع تسریع یکسان با رویکرد یادگیری تقویتی
فرید ضیایی - محمد رنجبر
Comparative Analysis of Momentum and Buy-and-Hold Strategies in the Iranian Stock Market
Maryam Bastani
بررسی تاثیر عوامل اشتراکگذاری دانش در تعیین اندازه تیمهای چابک
هانیه وحیدچیرانی - مسلم حبیبی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.2