0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
زمانبندی مجدد بارانداز عبوری به علت تاخیر در رسیدن کامیونهای ورودی با در نظر گرفتن امکان تخلیه بار یک کامیون در چند مرحله
نویسندگان :
دکتر محمد مهدی نصیری
1
محبوبه محبوب
2
علی رهبری
3
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران
3- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
بارانداز عبوری،قطع عملیات تخلیه،عدم قطعیت،زمانبندی مجدد،استراتژی پیشگویانه - واکنشی دورهای،برنامهریزی عددصحیح آمیخته
چکیده :
علیرغم اینکه تاخیر در رسیدن کامیونهای ورودی یکی از چالشهای عملی در مدیریت باراندازهای عبوری است، اغلب مقالات بهمنظور سادهسازی فرض کردهاند که زمان رسیدن کامیونها قطعی است. همچنین در ادبیات موضوع، فرض شده که کل بار یک کامیون ورودی باید در یک مرحله تخلیه شود و امکان تخلیه بار یک کامیون در چند مرحله (تخلیه جزئی) وجود ندارد. این مقاله با در نظر گرفتن این شرایط واقعی، از یک سو، محدودیت تخلیه یکباره را آزاد و امکان تخلیه جزئی بار یک کامیون ورودی را لحاظ نموده، و از سوی دیگر، بهمنظور مدیریت آثار تاخیر در رسیدن کامیونها از زمانبندی مجدد دورهای با استراتژی پیشگویانه - واکنشی در قالب یک مدل خطی عدد صحیح آمیخته استفاده نموده است. هدف مدل زمانبندی مجدد کمینه کردن انحراف از زمانبندی مبنا است. نتایج عددی نشان میدهد (1) استفاده از زمانبندی مجدد باعث 17% کاهش هزینه عملیات، 23%کاهش زمان اتمام عملیات بارانداز و 19% کاهش تاخیر در تحویل کالا به مقاصد شده و افزایش تعداد نقاط زمانبندی مجدد تا آستانه 3 بار در روز رابطه مستقیم با افزایش تاثیر مطلوب زمانبندی مجدد بر اهداف دارد، و (2) مجاز بودن تخلیه جزئی بار کامیونهای ورودی باعث 12% کاهش هزینه عملیات، 20% کاهش زمان اتمام عملیات بارانداز و 29% کاهش تاخیر در تحویل کالا به مقاصد شده و افزایش تعداد دفعات مجاز تخلیه بار یک کامیون تا آستانه 2 بار رابطه مستقیم با تاثیر مطلوب قابلیت تخلیه جزئی داشته و بیشتر از آن تاثیر قابل توجهی ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدل برنامه ریزی آرمانی برای زمان بندی شیفت های کاری پرستاران (مطالعه موردی: بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد)
فهیمه تنهایی - نسترن زحمتکش
بررسی تاثیرات قیمت دلار، طلا و نفت بر بازار بورس (مطالعه موردی: بورس اوراق بهادار تهران)
حسین قنبری - امیر محمد لرنی فوئیک - روزبه قوسی - عمران محمدی
Visionless neural network system to determine safe release time in robot to human object handover
Ali Asadi Khanghah - Amir Reza Zare - Adel Akbarimajd - Mehdi Nooshyar
Analyzing Customer Decision-Making in Indian E-Commerce: A Study Using Decision Tree and K-Nearest Neighbor
Kiana Amani - Reza Samizadeh - Mehdi Seifbarghy
مدل مسیریابی ترکیبی با چند کامیون و چند پهپاد برای اجرای عملیات تحویل کالاهای امدادی
ساناز خلج رحیمی - دنیا رحمانی
A mathematical model for the facility layout of a PVC sheet production plant
Ali Namazian - Zahra Farasati
Distributed Scheduling Problem Considering Network Configuration and Transportation Costs
Ghazal Ziadlou - Saeed Emami - Ebrahim Asadi-Gangraj
طراحی شبکه زنجیره تامین با استفاده از استراتژی انبارهای متقاطع و حمل مستقیم با در نظر گرفتن وسایل نقلیه الکتریکی و سوخت فسیلی
سپیده آقابالی - سید میثم موسوی - علیرضا گلکاریان
اولویتبندی منابع انرژیهای تجدیدپذیر به کمک الگوریمهای توسعه یافته تصمیمگیری چند معیاره (روشهای PAPRIKA و PAMSSEM)
المیرا شهناز - حمیدرضا کوشا - سروش صفرزاده
بهینه سازی چند هدفه مسأله تعادل خط مونتاژ با ایستگاه های چند اپراتوره
هادی خاکی نژاد - الهام شادکام
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5