0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
زمانبندی مجدد بارانداز عبوری به علت تاخیر در رسیدن کامیونهای ورودی با در نظر گرفتن امکان تخلیه بار یک کامیون در چند مرحله
نویسندگان :
دکتر محمد مهدی نصیری
1
محبوبه محبوب
2
علی رهبری
3
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران
3- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
بارانداز عبوری،قطع عملیات تخلیه،عدم قطعیت،زمانبندی مجدد،استراتژی پیشگویانه - واکنشی دورهای،برنامهریزی عددصحیح آمیخته
چکیده :
علیرغم اینکه تاخیر در رسیدن کامیونهای ورودی یکی از چالشهای عملی در مدیریت باراندازهای عبوری است، اغلب مقالات بهمنظور سادهسازی فرض کردهاند که زمان رسیدن کامیونها قطعی است. همچنین در ادبیات موضوع، فرض شده که کل بار یک کامیون ورودی باید در یک مرحله تخلیه شود و امکان تخلیه بار یک کامیون در چند مرحله (تخلیه جزئی) وجود ندارد. این مقاله با در نظر گرفتن این شرایط واقعی، از یک سو، محدودیت تخلیه یکباره را آزاد و امکان تخلیه جزئی بار یک کامیون ورودی را لحاظ نموده، و از سوی دیگر، بهمنظور مدیریت آثار تاخیر در رسیدن کامیونها از زمانبندی مجدد دورهای با استراتژی پیشگویانه - واکنشی در قالب یک مدل خطی عدد صحیح آمیخته استفاده نموده است. هدف مدل زمانبندی مجدد کمینه کردن انحراف از زمانبندی مبنا است. نتایج عددی نشان میدهد (1) استفاده از زمانبندی مجدد باعث 17% کاهش هزینه عملیات، 23%کاهش زمان اتمام عملیات بارانداز و 19% کاهش تاخیر در تحویل کالا به مقاصد شده و افزایش تعداد نقاط زمانبندی مجدد تا آستانه 3 بار در روز رابطه مستقیم با افزایش تاثیر مطلوب زمانبندی مجدد بر اهداف دارد، و (2) مجاز بودن تخلیه جزئی بار کامیونهای ورودی باعث 12% کاهش هزینه عملیات، 20% کاهش زمان اتمام عملیات بارانداز و 29% کاهش تاخیر در تحویل کالا به مقاصد شده و افزایش تعداد دفعات مجاز تخلیه بار یک کامیون تا آستانه 2 بار رابطه مستقیم با تاثیر مطلوب قابلیت تخلیه جزئی داشته و بیشتر از آن تاثیر قابل توجهی ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A Hurst exponent analysis approach for investigation of market efficiency during COVID-19 pandemic: A case study from top affected economies
Milad Kamali Alamdari - Ehsan Hajizadeh - Ali Fereydooni
تأثیر بازرسیهای دورهای بر خرابیهای شارژ پمپ با شبیهسازی مونتکارلو (مطالعه موردی: شرکت نفت پارس)
رضا صادقی - علی حسین زاده کاشان - بختیار استادی
سطح بندی عوامل اصلی موفقیت اجرای ERP با استفاده از مدلسازی ساختاری تفضیلی در شرکت ظریف مصور
نوید نیکی - فرنوش فرزین - یعقوب دبیقی - کامیار جبل عاملی - هادی شیرویه زاد
طراحی شبکه زنجیره تأمین گردشگری پزشکی زیبایی
نیوشا حمیدیان - محمدمهدی پایدار - مصطفی حاجی آقایی کشتلی
استخراج مشخصههای HMM-محور جهت پیشبینی رفتار تراکنشی مشتری با استفاده از مدل یادگیری عمیق
غزاله شهیدی - مریم توسلی سیرت - امیرحسین قبیله - علیرضا بادامچی - نرجس شفیعی بوانی - جواد نیکورزم
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای
کیارش نوشی - حسین قنبری - امیر عباس شجاعی
موانع پذیرش هوش مصنوعی در بازار کار کشورهای درحالتوسعه با استفاده از مدلسازی ساختاری-تفسیری
طوبی مسرت - رحیم تقی زاده
برنامهریزی ارائه خدمات مراقبت در منزل در شبکه درمانی چند خدمتی با در نظر گرفتن بازدیدهای همزمان پرستاران و مراجعه به آزمایشگاه
صدرا باحجب محمدی - مریم رادمان
شناسایی و اولویت بندی ریسک های فناوری اطلاعات با استفاده از روش FMEA (مطالعه موردی در یک شرکت نرم افزاری)
حانیه رمضانیان ثانی
Designing a multi-period, multi-product MILP model with inventory and shortage system to optimize the product mix (case study: one of the four major lubricant manufacturing companies in Iran)
Mohammad Reza Nemati - Mehrdad Kargari - Ehsan Nikbakhsh
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2