0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Improving airport passengers’ customer experience by utilizing the concept of Smart Airports - Case study of IKAC International airport
نویسندگان :
Pouria Shahmiri
1
Moslem Habibi
2
1- دانشگاه صنعتی شریف
2- دانشگاه صنعتی شریف
کلمات کلیدی :
customer experience،customer journey mapping،smart airport،passenger experience
چکیده :
In recent years, the aviation industry has experienced significant growth in the number of airports and air travel routes. As a result, it is crucial to update and expand airport capacity to cater to the resulting increased number of passengers. To achieve this, airport processes must be designed to handle a large number of passengers smoothly and ensure their satisfaction. Smart digital technology can significantly enhance airport processes' speed and safety, but it is essential to prioritize which processes to upgrade to improve the overall airport passenger experience. To identify areas that require improvement, a customer journey map can be a helpful tool. This map can look at customer touchpoints in order to help pinpoint bottlenecks, pain points, and areas where passengers feel most satisfied or dissatisfied. The aim of this research, conducted at Imam Khomeini International Airport (IKAC) is to create a customer journey for two groups of passengers and analyze their journey through IKAC's processes to identify pain points and recommend innovative and modern technology-based solutions to improve current airport processes. By utilizing this approach, we can optimize airport processes to provide an efficient, safe, and satisfying experience for all passengers.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی و اولویت بندی ریسک های فناوری اطلاعات با استفاده از روش FMEA (مطالعه موردی در یک شرکت نرم افزاری)
حانیه رمضانیان ثانی
Optimization of a location – routing – inventory problem with hard time window, resilience, and sustainability considerations
Seyed omid Hasanpour jesri - Elham Rahimi
رویکردی جدید برای تصمیمگیری گروهی بر اساس روش بهترین-بدترین ساده شده
سجاد امیریان - مقصود امیری - محمدتقی تقوی فرد
ارایه یک مدل پیشنهادی جهت طراحی زنجیرهتأمین با تمرکز بر قابلیتاطمینان و تعداد شرکا
هانیه ذاکرزاده - عباس شول
زمانبندی بهینه وسایل برقی در خانه های هوشمند با قطعی تصادفی برق شبکه: یک رویکرد برنامه ریزی تصادفی دو مرحله ای
زهرا ملک خانی - محمد رنجبر
مدل بهینهسازی دو هدفه و چند دورهای جهت طراحی زنجیره تأمین زیستتوده مبتنی بر پسماند جنگلی
امیررضا لک - محسن فریبرز راد - فاطمه صبوحی
ارائه مدل ارتقای دانش تشخیص COVID-19 مبتنی بر یادگیری ماشین (مطالعه موردی: بیمارستان)
الهام عبادی جامخانه - محمد وحید سبط - ارد احمدی
سطح بندی عوامل اصلی موفقیت اجرای ERP با استفاده از مدلسازی ساختاری تفضیلی در شرکت ظریف مصور
نوید نیکی - فرنوش فرزین - یعقوب دبیقی - کامیار جبل عاملی - هادی شیرویه زاد
شناسایی و ارزیابی ریسک های پروژه های عمرانی شهرداری اصفهان از منظر کارفرما به وسیله روش آراس
سید علی بهشتی مآل - عاطفه امین دوست
ارائه یک سیستم خبره برای تشخیص نارسایی مزمن کلیوی مبتنی بر شبکه های عصبی مصنوعی
وهاب امینی آذر - رسول فرحی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.2