0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Improving airport passengers’ customer experience by utilizing the concept of Smart Airports - Case study of IKAC International airport
نویسندگان :
Pouria Shahmiri
1
Moslem Habibi
2
1- دانشگاه صنعتی شریف
2- دانشگاه صنعتی شریف
کلمات کلیدی :
customer experience،customer journey mapping،smart airport،passenger experience
چکیده :
In recent years, the aviation industry has experienced significant growth in the number of airports and air travel routes. As a result, it is crucial to update and expand airport capacity to cater to the resulting increased number of passengers. To achieve this, airport processes must be designed to handle a large number of passengers smoothly and ensure their satisfaction. Smart digital technology can significantly enhance airport processes' speed and safety, but it is essential to prioritize which processes to upgrade to improve the overall airport passenger experience. To identify areas that require improvement, a customer journey map can be a helpful tool. This map can look at customer touchpoints in order to help pinpoint bottlenecks, pain points, and areas where passengers feel most satisfied or dissatisfied. The aim of this research, conducted at Imam Khomeini International Airport (IKAC) is to create a customer journey for two groups of passengers and analyze their journey through IKAC's processes to identify pain points and recommend innovative and modern technology-based solutions to improve current airport processes. By utilizing this approach, we can optimize airport processes to provide an efficient, safe, and satisfying experience for all passengers.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Enhancing Credit Risk Assessment Using Bagging of Machine Learning Models
Nima Mahmoodian - Reza Ghasemi Yaghin
Demand Forecasting Model for Pharmaceutical Products Using Machine Learning Techniques with Bayesian Hyperparameter Optimization
Reza Shirazi Zadeh - Hasan Hosseini Nasab - Mohammad Bagher Fakhrzad
زمان بندی فرود و پرواز هواپیماها با در نظر گرفتن زمان های حرکت هواپیماها بین باند و گِیت و الگوهای ایجاد تأخیر در زمان فرود
حامد ریحانه - مریم رادمان - محمد ریحانه
A novel mathematical model for project scheduling with resource constraints under risk conditions
Ali Namazian
قیمتگذاری برای محصول دارای برچسب خصوصی با درنظرگرفتن مسئولیتپذیری اجتماعی شرکت
بهاره آقاعابدی - حسین خسروشاهی - پریسا عصارزادگان
حل مساله ی زمانبندی پردازنده های موازی برای کارهای دارای توابع تسریع یکسان با رویکرد یادگیری تقویتی
فرید ضیایی - محمد رنجبر
شناسایی حمله های ارسالی انتخابی در شبکه های حسگر بی سیم
بهنام بهرامی
طراحی و تبیین نقشه راه تعالی بخشی، آموزش و توسعه منابع انسانی بر اساس مدل تفکر سوالی (مورد مطالعه: شرکت ایران خودرو خراسان)
حمید حسینی - سید حامد حسینی صالح - روح الله نیکزاد
مکان یابی شعبه جدید بانک ملی به روش تصمیم گیری چند معیاره بهترین-بدترین (مطالعه موردی: شهر بوشهر)
صابر شیری پور - عرشیا صائمی
حل مسئله P- مرکز تحت شرایط عدم قطعیت با استفاده از برنامه ریزی فازی
جواد نعمتیان - سلوا حب الوطنی اصل - معصومه سبزکاری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3