0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Improving airport passengers’ customer experience by utilizing the concept of Smart Airports - Case study of IKAC International airport
نویسندگان :
Pouria Shahmiri
1
Moslem Habibi
2
1- دانشگاه صنعتی شریف
2- دانشگاه صنعتی شریف
کلمات کلیدی :
customer experience،customer journey mapping،smart airport،passenger experience
چکیده :
In recent years, the aviation industry has experienced significant growth in the number of airports and air travel routes. As a result, it is crucial to update and expand airport capacity to cater to the resulting increased number of passengers. To achieve this, airport processes must be designed to handle a large number of passengers smoothly and ensure their satisfaction. Smart digital technology can significantly enhance airport processes' speed and safety, but it is essential to prioritize which processes to upgrade to improve the overall airport passenger experience. To identify areas that require improvement, a customer journey map can be a helpful tool. This map can look at customer touchpoints in order to help pinpoint bottlenecks, pain points, and areas where passengers feel most satisfied or dissatisfied. The aim of this research, conducted at Imam Khomeini International Airport (IKAC) is to create a customer journey for two groups of passengers and analyze their journey through IKAC's processes to identify pain points and recommend innovative and modern technology-based solutions to improve current airport processes. By utilizing this approach, we can optimize airport processes to provide an efficient, safe, and satisfying experience for all passengers.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهبود رضایت مسافران خطوط هوایی به کمک بهینه سازی داده محور
ابوالفضل باقری توفیقی - مجید رفیعی
اولویتبندی ریسکهای پیادهسازی ERP با رویکرد تحلیل پوششی داده های امکانی
حسین صیادی تورانلو - لیلا خیری - ریحانه حفیظی اتابک
توسعه مدلی ریاضی برای یکپارچه سازی مسئله ی زمان بندی سلولی و تخصیص کارگر با امکان برون سپاری و در نظر گرفتن کاهش مصرف انرژی
راضیه قنبری - محمد محمدی - کامران فرقانی
بررسی تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی با تاکید بر مدیریت دانش در صنعت قطعه سازی خودرو شهر مشهد
عیسی یزدان شناس
یادگیری و بازنمایی الگوی داده ها جهت تشخیص ناهنجاری در تراکنش های بانکی با استفاده از شبکه عصبی خودرمزنگار
وجیهه منتظرتربتی - پرستو محمدی - مهرداد کارگری - عبدالله عشقی
پیش بینی میزان خسارت مدل شوک حدی با رویکرد مدل های سری های زمانی
الهام زکریائی کرمانی - عبدالله آقائی - حمید شهریاری
ارائه مدل بهینهسازی مصرف سوخت در مسئله همسواری کارمندان با در نظر گرفتن زمان پارک کردن غیرقطعی
فاطمه اسماعیلی - سید محمد جواد میرزاپور آل هاشم
سیاست پیوندسازی در صنعت گردشگری
سهیلا محمدی فروشانی - حسین خسروشاهی - محسن شهریاری
ارائه یک مدل ریاضی برای زمانبندی کارگاه انعطاف پذیر با در نظر گرفتن تعرفه زمانی مصرف برق به منظور کاهش هزینه های انرژی
ام البنین شجاعی - یاسمن اسدی - امیر ابراهیمیزاده
شناسایی و رتبهبندی مولفههای مورد نیاز در ایجاد زنجیره تامین سبز در صنعت پلاستیک ایران بر اساس روشهای دلفی فازی و DANP
سیدفرید موسوی - مجید کسروی - سیدحسین سیادت - آرزو گازری نیشابوری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2