0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Improving airport passengers’ customer experience by utilizing the concept of Smart Airports - Case study of IKAC International airport
نویسندگان :
Pouria Shahmiri
1
Moslem Habibi
2
1- دانشگاه صنعتی شریف
2- دانشگاه صنعتی شریف
کلمات کلیدی :
customer experience،customer journey mapping،smart airport،passenger experience
چکیده :
In recent years, the aviation industry has experienced significant growth in the number of airports and air travel routes. As a result, it is crucial to update and expand airport capacity to cater to the resulting increased number of passengers. To achieve this, airport processes must be designed to handle a large number of passengers smoothly and ensure their satisfaction. Smart digital technology can significantly enhance airport processes' speed and safety, but it is essential to prioritize which processes to upgrade to improve the overall airport passenger experience. To identify areas that require improvement, a customer journey map can be a helpful tool. This map can look at customer touchpoints in order to help pinpoint bottlenecks, pain points, and areas where passengers feel most satisfied or dissatisfied. The aim of this research, conducted at Imam Khomeini International Airport (IKAC) is to create a customer journey for two groups of passengers and analyze their journey through IKAC's processes to identify pain points and recommend innovative and modern technology-based solutions to improve current airport processes. By utilizing this approach, we can optimize airport processes to provide an efficient, safe, and satisfying experience for all passengers.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناسایی و دسته بندی معیارهای ایمنی در پروژههای شرکت ملی گاز
حسین بلوچی - حمیدرضا بادبزنچی
تشخیص ناهنجاری در مصرف آب خانگی با ارائه مدل ترکیبی از تکنیکهای دادهکاوی (مطالعه موردی: شهر مشهد)
سمانه پهلوان - علیرضا شادمان - آیدا کلاته آهنی
مروری بر کاربرد تکنیکهای یادگیری ماشین در تشخیص زودهنگام بیماری تیروئید
محبوبه مدنی - صبا صارمی نیا
طراحی و تبیین نقشه راه تعالی بخشی، آموزش و توسعه منابع انسانی بر اساس مدل تفکر سوالی (مورد مطالعه: شرکت ایران خودرو خراسان)
حمید حسینی - سید حامد حسینی صالح - روح الله نیکزاد
Improving airport passengers’ customer experience by utilizing the concept of Smart Airports - Case study of IKAC International airport
Pouria Shahmiri - Moslem Habibi
یک مدل زنجیره تأمین واکسن کووید-19 با در نظر گرفتن اولویت بندی افراد و سیاست های دولت
پرویز فتاحی - مهدیه شیری - فاطمه سوگندی
شناسایی و اولویتبندی مشکلات مدیریت بحران در شرکت گاز با کارگیری تکنیک دلفی و تاپسیس
صبا صادقی گاوگانی - اکبر ولی زاده اوغانی - هوشنگ داداش زاده
ارزیابی و اولویت بندی پیمانکاران بخش ساختمان و نصب پروژه های پتروشیمی و پالایشگاهی مبتنی بر رویکردهای تصمیم گیری چندمعیاره (مطالعه موردی: پتروشیمی آمونیاک و اوره هنگام عسلویه)
محمود اقتصادی فرد - حسن رمضانی
طراحی اقتصادی نمودار کنترلی X ̅ با اندازه نمونه متغیر و اعمال تابع زیان خطی
مسعود توکلی
مدل ارزیابی اقتصادی نوسازی واگنهای مسافری؛ مطالعه موردی شرکت قطارهای مسافری رجا
شیما قربان زاده - حمیدرضا احدی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5