0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
طراحی شبکه زنجیره تامین حلقه بسته پایدار با برون سپاری سرویس های حمل و نقل در شرایط عدم قطعیت
نویسندگان :
تارا مشاور
1
1- دانشگاه کردستان
کلمات کلیدی :
زنجیره تامین حلقه بسته،لجستیک،شرکت های لجستیکی طرف سوم،حمل و نقل،عدم قطعیت،پایداری
چکیده :
طراحی شبکهی زنجیره تامین حلقه بسته برای ارائهی یک پلتفرم بهینه جهت مدیریت کارآمد و موثر زنجیرهی تامین مطرح میشود. اثرات مخرب زیستمحیطی و مشکلات موجود در تهیهی مواد خام اولیهی زنجیره تامین، منجر به وضع قوانین دولتی جهت اجرای استراتژیهای پایداری شده است. از مهمترین اهداف یک زنجیرهی تامین افزایش طول عمر مفید محصولات از طریق بازسازی آنها میباشد. همچنین با هدف کاهش هزینههای زنجیره تامین و افزایش برآورده کردن نیاز و تقاضای مشتریان، مدیران مجموعهی زنجیره تامین بر آن هستند که شرکتهای ارائهدهنده خدمات لجستیکی طرف سوم را به عنوان گزینهای مناسب در راستای برونسپاری فعالیتها مد نظر قرار دهند. از سوی دیگر به علت عدم پایایی صد در صد پارامترها در دنیای واقعی، در نظر گرفتن عدم قطعیت پارامترها حائز اهمیت است و میبایست به بررسی اثر آنها در مدل پرداخت. در این پژوهش، یک زنجیره تامین حلقه بسته چند سطحی با در نظر گرفتن عدم قطعیت پارامترهای تقاضا، نرخ بازگشتی محصولات و هزینههای متغیر برای دستیابی به اهداف اقتصادی و بهبود پایداری زنجیرهی تامین در نظر گرفته شده است. همچنین در زنجیرههای تامین حلقه بسته در نظر گرفتن یک دوره تحلیل به نتیجهی درست و بهینه نمیانجامد، از این رو مدل بررسی شده به صورت برنامهریزی غیرخطی عدد صحیح مختلط چنددورهای در نظر گرفته شده است. از اهداف مدل، به حداقل رساندن هزینههای کل مدل در حالت قطعی و سناریویی با رویکرد بهینه سازی استوار میباشد. در انتها، اعتبارسنجی مدل از طریق مثال عددی با تحلیلهای مختلف در نرمافزار GAMS نشان داده شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سطح بندی عوامل اصلی موفقیت اجرای ERP با استفاده از مدلسازی ساختاری تفضیلی در شرکت ظریف مصور
نوید نیکی - فرنوش فرزین - یعقوب دبیقی - کامیار جبل عاملی - هادی شیرویه زاد
An Integrated AHP and System Dynamics Approach for the Evaluation of COVID-19 Prevention Strategies
Mohammadtaghi Dehghannezhad - Alireza Mohammadi - Mohammed Nazary
Path-following control for autonomous vehicles utilizing both DDPG and DQN algorithms
Ali Rizehvandi - Shahram Azadi
پیشبینی و طبقهبندی سرطان سینه با استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین:رویکرد دادهمحور
مهیار نجاریان - فاطمه نجاریان
طراحی شبکه پخش دارو با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی و پیشگیری از اختلال
زهرا خوجه - محمد مهاجر تبریزی
تحلیل ابعاد استقرار مدیریت دانش در شهرداری تهران براساس مدل تراکنش-توانمندساز
اشکان گلدوز - امیر ذاکری
ارائه مدل یکپارچه در زنجیره تامین صنعت مبلمان و استخراج شاخص های ریسک (مطالعه موردی صنعت مبلمان استان همدان)
پریسا ملک مدنی - نفیسه سلیمانی
Risk Management of Knowledge Management Implementation Project in an Organization under the Corona Virus (COVID-19) Situation – Case Study of Dena Holding
Iman Naderi - Abbas Afrazeh - Maryam Ashrafi
بررسی اثر عدم تقارن رفتار توده ای در بازار بورس اوراق بهادار تهران و سرریزی رفتار توده ای از بازار بورس کاالی ایران
داود دریغ - احسان حاجی زاده
یک مدل برنامهریزی تصادفی دومرحلهای برای تعیین ظرفیت و مدیریت تقاضای یک محصول پایدار جدید، با درنظرگرفتن سیاست انتشار کربن
متین قنبری - مریم عاملی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3