0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمين كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
استخراج مشخصههای HMM-محور جهت پیشبینی رفتار تراکنشی مشتری با استفاده از مدل یادگیری عمیق
نویسندگان :
غزاله شهیدی
1
مریم توسلی سیرت
2
امیرحسین قبیله
3
علیرضا بادامچی
4
نرجس شفیعی بوانی
5
جواد نیکورزم
6
1- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
2- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
3- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
4- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
5- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
6- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
کلمات کلیدی :
مدل مخفی مارکوف، یادگیری عمیق، استخراج مشخصه، پیشبینی رفتار
چکیده :
پیشبینی درست رفتار مشتریان میتواند تأثیر زیادی در جلوگیری از رویگردان شدن آنها داشته باشد. در سالهای اخیر، استفاده از روشهای یادگیری ماشین و بهویژه یادگیری عمیق جهت بررسی و پیشبینی رفتار مشتریان بسیار مرسوم شده است. این روشها اغلب مشخصههای مورد نیاز برای پیشبینی را از تراکنش استخراج میکنند. درحالی که رفتار مالی و تراکنشی مشتریان تحت تأثیر عوامل و مشخصههای متعددی قرار دارد و بعضی از این مشخصههای تأثیرگذار در یک تراکنش بهتنهایی وجود ندارند و باید در یک توالی زمانی از تراکنشها محاسبه شوند. این مشخصهها ناشناخته هستند و استخراج آنها دشوار است، بنابراین روشهای ترکیبی و پیچیدهای برای استخراج آنها و پیشبینی رفتار مورد نیاز است. با توجه به اینکه رویدادهای تقویمی، سیاسی و اجتماعی نقشی تأثیرگذار در رفتار تراکنشی مشتریان دارند و از طرفی با توجه به اینکه این رویدادها در دورههای زمانی مشخص تکرارپذیر هستند، در این مقاله با مدل کردن ترتیب و توالی رویدادهای مذکور به صورت هفتگی، روشی خودکار جهت استخراج مشخصههای توالیمحور با استفاده از مدل مخفی مارکوف ارائه شده است. در این روش با توجه به رفتار هر مشتری در برخورد با رویدادهای مشابه در طول هفتههای گذشته، 16 مشخصه توالیمحور استخراج شده است که در نهایت این مشخصهها همراه با سایر مشخصههای تعیین شده، به عنوان ورودی به یک مدل یادگیری عمیق داده شدهاند. نتایج به دست آمده حاکی از افزایش دقت و کاهش خطای پیشبینی پس از اضافه شدن مشخصههای توالیمحور استخراج شده به مدل یادگیری عمیق است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
The Interaction of Employee Engagement and Customer Satisfaction: The Key to Sustainable Profitability in Manufacturing and Service Industries?
Mohamadreza Jalilzadeh - Moslem Habibi
زنجیره تامین حلقه بسته با در نظر گرفتن گارانتی و حمل و نقل دولایه
پریا حکیمی - سعید امامی
بهینهسازی زمانبندی و تخصیص وظایف به منابع محاسباتی در یک شبکه همکارانه لبه – ابر
فاطمه غیور - دنیا رحمانی - امیرحسین جعفری
سبکهای رهبری و عملکرد ایمنی در صنعت ساخت: مرور سیستماتیک
علیرضا لطیف - سید یاسر بنی هاشمی
Sustainable Supplier Selection and Order Allocation using Blockchain
Shayan Sadeghi - Mohammadali Pirayesh
A novel mathematical model for project scheduling with resource constraints under risk conditions
Ali Namazian
قیمتگذاری پویا برای یک زنجیرهتامین حلقهبسته دو کاناله درشرایط عدمقطعیت با رویکرد نظریهبازیها
حسام محمدحسنی - محبوبه هنرور
A Hybrid Model for ERP Implementation in Large Organizations: Combining Agile and Traditional Methodologies
Seyedeh safoura Seyed shobeiri - Hamidreza Abrishami - Vahid Baghishani
بررسی رابطه انطباق فرهنگ سبز، نوآوری، عملکرد سبز برای دستیابی به پایداری: نقش میانجی تعهد کارکنان (مطالعه موردی: شرکت آهن و فولاد ارفع یزد)
محمد حسین صبوحی - میثم جعفری اسکندری
طراحی اقتصادی-آماری طرح نمونهگیری پذیرش بر مبنای بازرسی وصفی-متغیر
مهسا عبدالوند - علی سلماسنیا - سمراد جعفریان نمین
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1