0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمين كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
استخراج مشخصههای HMM-محور جهت پیشبینی رفتار تراکنشی مشتری با استفاده از مدل یادگیری عمیق
نویسندگان :
غزاله شهیدی
1
مریم توسلی سیرت
2
امیرحسین قبیله
3
علیرضا بادامچی
4
نرجس شفیعی بوانی
5
جواد نیکورزم
6
1- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
2- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
3- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
4- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
5- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
6- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
کلمات کلیدی :
مدل مخفی مارکوف، یادگیری عمیق، استخراج مشخصه، پیشبینی رفتار
چکیده :
پیشبینی درست رفتار مشتریان میتواند تأثیر زیادی در جلوگیری از رویگردان شدن آنها داشته باشد. در سالهای اخیر، استفاده از روشهای یادگیری ماشین و بهویژه یادگیری عمیق جهت بررسی و پیشبینی رفتار مشتریان بسیار مرسوم شده است. این روشها اغلب مشخصههای مورد نیاز برای پیشبینی را از تراکنش استخراج میکنند. درحالی که رفتار مالی و تراکنشی مشتریان تحت تأثیر عوامل و مشخصههای متعددی قرار دارد و بعضی از این مشخصههای تأثیرگذار در یک تراکنش بهتنهایی وجود ندارند و باید در یک توالی زمانی از تراکنشها محاسبه شوند. این مشخصهها ناشناخته هستند و استخراج آنها دشوار است، بنابراین روشهای ترکیبی و پیچیدهای برای استخراج آنها و پیشبینی رفتار مورد نیاز است. با توجه به اینکه رویدادهای تقویمی، سیاسی و اجتماعی نقشی تأثیرگذار در رفتار تراکنشی مشتریان دارند و از طرفی با توجه به اینکه این رویدادها در دورههای زمانی مشخص تکرارپذیر هستند، در این مقاله با مدل کردن ترتیب و توالی رویدادهای مذکور به صورت هفتگی، روشی خودکار جهت استخراج مشخصههای توالیمحور با استفاده از مدل مخفی مارکوف ارائه شده است. در این روش با توجه به رفتار هر مشتری در برخورد با رویدادهای مشابه در طول هفتههای گذشته، 16 مشخصه توالیمحور استخراج شده است که در نهایت این مشخصهها همراه با سایر مشخصههای تعیین شده، به عنوان ورودی به یک مدل یادگیری عمیق داده شدهاند. نتایج به دست آمده حاکی از افزایش دقت و کاهش خطای پیشبینی پس از اضافه شدن مشخصههای توالیمحور استخراج شده به مدل یادگیری عمیق است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
افزایش احتمال کار کردن سیستم با گذر از دوران عمر اولیه
هادی قلی نژاد - رمضان خسروی
A hybrid meta-heuristic approach for design and solving a location routing problem Considering the time window
MohammadAmin Rahmani - Ahamd Mirzaei - Milad Hamzehzadeh Aghbelagh
تجزیه و تحلیل کتابسنجی در مطالعات تامین مالی زنجیره تامین
محمدرضا زارع بنادکوکی - مسعود عادل نیانجف آبادی
پایش و اولویت بندی عوامل موثر بر مدیریت زنجیره تأمین پایدار در صنعت خودروسازی با رویکرد فرآیند تحلیل شبکه ای(ANP)(مطالعه موردی: گروه تولیدی و صنعتی عقاب افشان)
اشکان صفاجو
Enhancing Fraud Detection in Financial Transactions: A Machine Learning and Blockchain Integration Framework
Zahra Davoodian - Ehsan Hajizadeh - Soheil Vasigh Mehr
ارایه مدل پیش بینی بیماری اوتیسم با مدل ترکیبی انتخاب ویژگی و برنامه نویسی بیان ژن
امیرحسین حریری - مانی قنبری
طراحی اقتصادی-آماری طرح نمونهگیری پذیرش بر مبنای بازرسی وصفی-متغیر
مهسا عبدالوند - علی سلماسنیا - سمراد جعفریان نمین
A Multi-Modal Approach to Twitter User’s Gender Classification
Sara Bourbour - Amin Saeidi Kelishami - Omid Ahmadi
تاثیرات تغییرات اقلیمی در زنجیره تامین مواد غذایی تحت شرایط لجستیک طرف ششم
محمد داود صارمی - امید ویسی - شایان میرحسینی
مدل سازی رابطه ی سبک مدیریت مشارکتی و تعهد حرفه ای کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی (مطالعه موردی: صنعت نساجی یزد)
مهدی کبیری نائینی - زینب الهی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.7.6