0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمين كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
استخراج مشخصههای HMM-محور جهت پیشبینی رفتار تراکنشی مشتری با استفاده از مدل یادگیری عمیق
نویسندگان :
غزاله شهیدی
1
مریم توسلی سیرت
2
امیرحسین قبیله
3
علیرضا بادامچی
4
نرجس شفیعی بوانی
5
جواد نیکورزم
6
1- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
2- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
3- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
4- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
5- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
6- شرکت تأمین خدمات سیستمهای کاربردی کاسپین
کلمات کلیدی :
مدل مخفی مارکوف، یادگیری عمیق، استخراج مشخصه، پیشبینی رفتار
چکیده :
پیشبینی درست رفتار مشتریان میتواند تأثیر زیادی در جلوگیری از رویگردان شدن آنها داشته باشد. در سالهای اخیر، استفاده از روشهای یادگیری ماشین و بهویژه یادگیری عمیق جهت بررسی و پیشبینی رفتار مشتریان بسیار مرسوم شده است. این روشها اغلب مشخصههای مورد نیاز برای پیشبینی را از تراکنش استخراج میکنند. درحالی که رفتار مالی و تراکنشی مشتریان تحت تأثیر عوامل و مشخصههای متعددی قرار دارد و بعضی از این مشخصههای تأثیرگذار در یک تراکنش بهتنهایی وجود ندارند و باید در یک توالی زمانی از تراکنشها محاسبه شوند. این مشخصهها ناشناخته هستند و استخراج آنها دشوار است، بنابراین روشهای ترکیبی و پیچیدهای برای استخراج آنها و پیشبینی رفتار مورد نیاز است. با توجه به اینکه رویدادهای تقویمی، سیاسی و اجتماعی نقشی تأثیرگذار در رفتار تراکنشی مشتریان دارند و از طرفی با توجه به اینکه این رویدادها در دورههای زمانی مشخص تکرارپذیر هستند، در این مقاله با مدل کردن ترتیب و توالی رویدادهای مذکور به صورت هفتگی، روشی خودکار جهت استخراج مشخصههای توالیمحور با استفاده از مدل مخفی مارکوف ارائه شده است. در این روش با توجه به رفتار هر مشتری در برخورد با رویدادهای مشابه در طول هفتههای گذشته، 16 مشخصه توالیمحور استخراج شده است که در نهایت این مشخصهها همراه با سایر مشخصههای تعیین شده، به عنوان ورودی به یک مدل یادگیری عمیق داده شدهاند. نتایج به دست آمده حاکی از افزایش دقت و کاهش خطای پیشبینی پس از اضافه شدن مشخصههای توالیمحور استخراج شده به مدل یادگیری عمیق است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه مدل شبیهسازی انتخاب استراتژیهای پاسخ به ریسک پروژه
علی نمازیان - فاطمه غفار
مکانیابی مراکز توزیع و تعیین سطح ظرفیت انبارهای توزیع محصولات در شرایط عدم قطعیت و از دسترس خارج شدن انبار، مطالعه موردی: شرکت های تولید باطری
عاطفه تقی زاده
A novel model for staff scheduling problem under COVID-19 pandemic considering social distancing constraints: a case study
Ali Seifi - Hossein Karimi - Javad Mortazavi - Hashem Vahdani
The Interaction of Employee Engagement and Customer Satisfaction: The Key to Sustainable Profitability in Manufacturing and Service Industries?
Mohamadreza Jalilzadeh - Moslem Habibi
پیشبینی و طبقهبندی سرطان سینه با استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین:رویکرد دادهمحور
مهیار نجاریان - فاطمه نجاریان
مکانیابی هاب سلسلهمراتبی حلقوی چند وسیلهای ظرفیتدار تحت شرایط هزینه انتقال فازی
فاطمه تیموریان نامانلو - حسین نقابی
اولویتبندی ریسکهای پیادهسازی ERP با رویکرد تحلیل پوششی داده های امکانی
حسین صیادی تورانلو - لیلا خیری - ریحانه حفیظی اتابک
ارائه مدل بهینه سازی به منظور ترکیب خدمات در ساخت و تولید ابری در فضای غیر قطعی
مینا روانش - عماد روغنیان
A fuzzy stochastic immediate assembly supply chain with uncertain demand
Navid Aslani Rad - Hossein Neghabi - Reza Rahmati
قیمتگذاری پویا برای خدمات سواری آنلاین با در نظر گرفتن درصد پورسانت ثابت
کیمیا فضلی - انور محمودی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.5.2