0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
شناسایی مشاغل/ پستهای استراتژیک امور ذوب مجتمع مس سرچشمه
نویسندگان :
علی سلطانپور
1
ساسان تقیزاده
2
1- مرکز آموزش علمی – کاربردی شرکت زغالسنگ کرمان
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
کلمات کلیدی :
مشاغل/ پستهای استراتژیک،پست،منابع انسانی،ذوب مس سرچشمه،مدیریت استعداد،جانشین پروری
چکیده :
امروزه مدیریت استعداد و جانشین پروری در سازمان ها اهمیت زیادی پیدا نموده است به طوری که با ترک خدمت کارکنان و یا جابه جایی آن ها، بکارگماری نیروی انسانی واجد شرایط ضرورت پیدا می کند. این مهم در ابتدای کار تنها با شناخت مشاغلی که استراتژیک (حیاتی و کلیدی) هستند، آغاز می شود. لذا هدف این پژوهش شناسایی مشاغل/ پستهای استراتژیک امور ذوب مجتمع مس سرچشمه از امور تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران با توجه به تنوع و گستردگی مشاغل آن امور می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات این پژوهش، پرسشنامه محقق خودساخته و خبرگان این پژوهش مدیران و رؤسای امور مذکور و کارشناسان امور تشکیلات، برنامه و بودجه (تشکیلات و طبقهبندی مشاغل سابق) به جهت شناخت ماهیت پستها و همچنین شناخت شرح مشاغل در نظر گرفته شده است. جامعه آماری این پژوهش نیز کلیه مشاغل با کد پست یکتا از امور ذوب مجتمع مس سرچشمه به تعداد 231 کد پست در نظر گرفته شد. معیارهای مورد استفاده نیز به واسطه مطالعات میدانی و کتابخانه ای و همچنین جلسات متعدد طوفان فکری، اثر بلاتصدی بودن شغل، پیامد خطا و اشتباهات در شغل، پیامد انتصاب نادرست در شغل، کمیابی متصدی برای شغل، قابلیت برونسپاری شغل، ارزش آفرینی سازمانی شغل و مسئولیت و اختیار در شغل استخراج شد که پس از تکمیل پرسشنامهها و همچنین انجام محاسبات مربوط به تعیین مشاغل، تعداد 32 پست از مجموع 231 کد پست به عنوان پستهای استراتژیک امور ذوب مجتمع مس سرچشمه شناخته شد که جهت اتخاذ تصمیمات لازم به مدیر ارشد منابع انسانی شرکت ملی صنایع مس ایران ارائه گردید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهینه سازی قرار ملاقات بیماران در شرایط عدم قطعیت در فرآیندهای درمانی با رویکرد شبیهسازی (در پاندمی کوید ۱۹)
احسان دنیوی - یلدا کاتبی
ارزیابی نقش متاورس در مدیریت شهر هوشمند با مدلسازی رفتاری، در حوزههای انرژی، سلامت، حملونقل و مطالعه موردی بازار انرژی محلی
زهرا ایرانپور مبارکه - مهدی نوذریان - محمد غفوریان نصیری - علیرضا فریدونیان
رویکرد برند محور در نسل پنجم بازاریابی
مریم الف پور تراکمه - سپیده نصیری - مریم گودرزی
استفاده از تکنیکهای یادگیری ماشین و تحلیل تصمیم برای پیشبینی و تجویز در حوزه بیماری ویروس نقص ایمنی انسانی
علی روشن ضمیران - رضا قاسمی یقین
Generative AI Strategies to Enhance Car Detection Under Adverse Weather Conditions
Sina Khoshgoftar - Mehrdad Kargari - Reza Vatankhah
A fuzzy multi-objective optimization model in the sustainable closed-loop food supply chain: A case of protein products
Mojtaba Yarahmadi - Seyed omid Hasanpour Jesri
قیمتگذاری دادهمحور بر مبنای پیشبینی تقاضا با استفاده از روشهای یادگیری ماشین
فاطمه زهرا خسروشاهی - نفیسه صدقی
طبقه بندی اقلام انبار بر اساس روش ABC و رتبه بندی تامین کنندگان اقلام حیاتی با روش BWM و مولتی مورا (مطالعه موردی شرکت گوشتی کاله)
پژمان عسگری - امیر خاکباز
زمانبندی بهینه وسایل برقی در خانه های هوشمند با قطعی تصادفی برق شبکه: یک رویکرد برنامه ریزی تصادفی دو مرحله ای
زهرا ملک خانی - محمد رنجبر
امکانسنجی و ارایه ی مدل اجرایی برای تبدیل سهام تعاونیها به ارز دیجیتال قابل معامله
سید محمود کاظمی - اسماعیل هداوندی - محسن صفاریان - سید محمدمهدی موسوی - یاسین رنجبر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.2.5