0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
تعیین استراتژی های نگهداری و تعمیرات با استفاده از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی فازی FAHP (مورد مطالعه: شرکت تولیدی صنایع بهداشتی کویر سلولز یزد-بخش پوشک)
نویسندگان :
یاسین ابوالفتحی
1
1- غیرانتفاعی امام جواد
کلمات کلیدی :
نگهداری و تعمیرات،استراتژیهای مبتنی بر وضعیت،استراتژیهای پیشگیرانه،استراتژی جامع بهره ور،استراتژی پیش بینانه،تحلیل سلسله مراتبی فازي
چکیده :
در عصر حاضر ، يكي از بنيان هاي اساسي در هر سازمان ، تجهيزات ، ماشين آلات ونیروی انسانی است و از طرفي براي افزايش بهره وري بايد توجه خاصي به افزايش كارايي ماشين آلات كاهش هزينه هاي تعميراتي و توقف ماشين آلات داشت . هدف اصلی این پژوهش شناسایی و انتخاب معیارهای اثرگذار در انتخاب استراتژی مناسب برای بخش نگهداری و تعمیرات در شرکت تولیدی صنایع بهداشتی کویرسلولز یزد-بخش پوشک بوده است. روش تحقیق این پژوهش از نظر هدف از جمله تحقیق های کاربردی و از نظر ماهیت از جمله تحقیقات توصیفی پیمایشی بوده است. در راستاي دستیابی به این هدف، از نظرات 10نفر از خبرگان شرکت تولیدی صنایع بهداشتی کویرسلولز یزد که بیشترین نقش را در امور نگهداري و تعمیرات ایفا می کنند، استفاده شده است.به همین منظور پرسشنامه هایی تهیه و با استفاده از معیارهاي هزینه، قابلیت اجرا، ایمنی، ارزش افزوده به همـراه 9 زیر معیار گزینه هاي استراتژي نگهداري وتعمیرات (پیشگیرانه ، مبتنی بر وضعیت ، پیش بینانه و جامع بهره ور )مورد ارزیابی قرار می گیرد. با استفاده از روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی فازي و با تلفیـق نظـر خبرگـان، اسـتراتژيهـایی کـه جهـت نگهداري و تعمیرات این شرکت ،توسط خبرگان پیشنهاد داده شده بود اولویت بندي قرار گرفت که درنهایت استراتژي نگهداري وتعمیرات پیشگیرانه در رتبه اول، استراتژي نگهـداري وتعمیـرات جامع بهره ور در رتبه دوم، اسـتراتژي نگهـداري وتعمیرات مبتنی بر وضعیت در رتبه سوم و استراتژي نگهـداري وتعمیـرات پیشبینانه در رتبه چهارم قرار می گیرند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر هوش تجاری بر عملکرد مالی با تاکید بر مدیریت دانش در صنعت قطعه سازی خودرو شهر مشهد
عیسی یزدان شناس
Enhanced Customer Churn Prediction in the Banking Sector Using Random Forest
Behzad Yaghoobi - Erfan Hassannayebi - Mohammad Hossein Shahmoradi
The Interaction of Employee Engagement and Customer Satisfaction: The Key to Sustainable Profitability in Manufacturing and Service Industries?
Mohamadreza Jalilzadeh - Moslem Habibi
طراحی شبکه زنجیره تامین با استفاده از استراتژی انبارهای متقاطع و حمل مستقیم با در نظر گرفتن وسایل نقلیه الکتریکی و سوخت فسیلی
سپیده آقابالی - سید میثم موسوی - علیرضا گلکاریان
مسیریابی سبز وسیله نقلیه با پهپاد با درنظر گرفتن سوخت های جایگزین
علیرضا قوامی - مهدی ایرانپور
A mathematical model for a ride-pooling problem with price discount as an incentive
Aida Bitaraf - Seyed Mohammad Javad Mirzapour Al-e-Hashem
ارائه یک رویکرد چند هدفه برای چیدمان دپارتمانهای با مساحت نابرابر با استفاده از روش نوین ساختار نواری و الگوریتم ژنتیک مرتبسازی نامغلوب
سروش صفرزاده - حسین عاکفی
Designing a dairy products supply chain network with cross-dock process scheduling
Mahdi Keramati - Seyed Omidi Hasanpour Jesri
مسئله مسیریابی وسیله نقلیه دو سطحی پایدار همراه با تحویل و برداشت همزمان برای محصولات فسادپذیر
رضا شکری بوسجین - حمیدرضا کیا
Measurement and Analysis of Malmquist Index of Health System Units in Fight againstSARS-CoV-2 (COVID-19)
Nazila Adabavazeh - Mehrdad Nikbakht
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.1