0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
Extended Reality Technology in the Fourth Industrial Revolution and Applied Fundamentals in the Automotive Industry
نویسندگان :
Mohammad Reza Saberi
1
Ehsan Naghashzadeh
2
1- دانشگاه فردوسی مشهد
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
Extended reality technology،virtual reality،augmented reality،artificial intelligence،automotive industry،automotive manufacturers
چکیده :
The automotive industry is considered one of the largest and most successful mass-market industries in the world. Part of the success of this industry is based on evolution, imagination, and open innovation. From the internal combustion engine to electrification and connection to artificial intelligence, it shows off the evolution of the automotive industry. Today, Extended Reality technology, which includes Virtual Reality, Augmented Reality, and Mixed Reality, has been used in a wide range of fields such as cinema, education, automotive engineering, and more, relying on immersive learning. This technology combines the real and virtual worlds by creating an artificial environment, providing automotive manufacturers and consumers with an unparalleled virtual design and production experience. In virtual reality (VR), the user immerses themselves in the artificial environment and feels a new sense and dream in replacing the real environment. In augmented reality (AR), special digital content is created on top of existing reality, allowing users to immerse themselves in the virtual world to some extent. Mixed Reality (MR) introduces users to a whole new environment of integrating the real and virtual worlds. This technology has emerged in the era of the fourth-generation industrial revolution and has created a dramatic change in the design cycle to the production of a car.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
The Interaction of Employee Engagement and Customer Satisfaction: The Key to Sustainable Profitability in Manufacturing and Service Industries?
Mohamadreza Jalilzadeh - Moslem Habibi
مدل برنامهریزی آرمانی برای بهینهسازی سبد سرمایهگذاری بر مبنای آنتروپی و گشتاورهای مرتبه بالاتر
رامین تابان - عمران محمدی
مدل ارزیابی اقتصادی نوسازی واگنهای مسافری؛ مطالعه موردی شرکت قطارهای مسافری رجا
شیما قربان زاده - حمیدرضا احدی
Time Series Forecasting of Active Customers Using Sequence Models: A Comparative Evaluation
Alireza Dehghan - Moslem Habibi
حل مسأله زمانبندی اصلی تولید با کارگران دائم و موقت چندمهارته با استفاده از الگوریتم VNS موازی
صدیقه صادقی - رضا قنبری - خاطره قربانی مقدم
مکان و ظرفیت بهینه SVC به منظور بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات در حضور منابع فتوولتائیک و بادی با استفاده از الگوریتم جستجوی هارمونی
جواد پورحسین - رضا رنج کشان - رسول کشفی
مساله مکانیابی هاب مدولار تک تخصیصه با شبکه ستاره-ستاره
فریبا علیزاده - نادر غفاری نسب
Digital data source design for intelligent transportation system data analysis
Seyed Omid Hasanpour Jesri - Pedram Ahmadian
مکانیابی مراکز توزیع و تعیین سطح ظرفیت انبارهای توزیع محصولات در شرایط عدم قطعیت و از دسترس خارج شدن انبار، مطالعه موردی: شرکت های تولید باطری
عاطفه تقی زاده
Measurement Error in Monitoring Dependent Process Steps
Fatemeh Sogandi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1