0% Complete
صفحه اصلی
/
دهمین كنفرانس بين المللی مهندسی صنايع و سيستم ها
The Interaction of Employee Engagement and Customer Satisfaction: The Key to Sustainable Profitability in Manufacturing and Service Industries?
نویسندگان :
Mohamadreza Jalilzadeh
1
Moslem Habibi
2
1- دانشگاه صنعتی شریف
2- دانشگاه صنعتی شریف
کلمات کلیدی :
Interactive Effect،Intangible Resources،Employee Engagement،Customer Satisfaction،Panel Data،Sustainable Profitability
چکیده :
This study simultaneously examines the interactive effect of two organizational intangible resources, employee engagement and customer satisfaction, on firm profitability using panel data from 2628 publicly-traded US firms from 2017 to 2022. The research method is the Generalized Method of Moments. Results show that in service organizations, the interactive effect of employee engagement and customer satisfaction on profitability is not significant. Whereas, in manufacturing organizations, it is positive and significant. Therefore, the industry in which the organization operates is a moderator of this interactive effect of customer satisfaction and employee engagement on firm profitability.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Enhancing Material Backorder Prediction in Supply Chain Management: A Comparative Study of Tree-Based Models
Hamrah Kor
طراحی شبکه انتقال مواد در مسئله چیدمان تسهیلات با مساحتهای نابرابر با در نظر گرفتن جابجاییهای خالی از بار و انتقال بین مراکز
فاطمه خلیلزاده - مریم رادمان - اردوان آصفوزیری
یک رویکرد نظریه بازی برای قیمتگذاری در یک شبکه تولید برق با در نظر گرفتن یارانه دولت: مطالعه موردی آمریکا
نوید علیمرادی - مرتضی راستی برزکی
بررسی نقش سیستم های پشتیبانی تصمیم (DSSها) در زنجیرهی تامین
سعید سلجوقی - نجمه نصیری خلجی
Improving airport passengers’ customer experience by utilizing the concept of Smart Airports - Case study of IKAC International airport
Pouria Shahmiri - Moslem Habibi
Comparing the Accuracy of Machine Learning Algorithms in Predicting Non-performing Loans of Banks
Mohammad Reza Esmaeili - Mohammad Ebrahim Mohammad Pour Zarandi - Mehrzad Minooei
ارائه مدل ارتقای دانش تشخیص COVID-19 مبتنی بر یادگیری ماشین (مطالعه موردی: بیمارستان)
الهام عبادی جامخانه - محمد وحید سبط - ارد احمدی
ارائه مدل هوشمند مبتنی بر قابلیت اطمینان برای پیشبینیهای مالی
سپیده اعتمادی - مهدی خاشعی
طراحی الگوی معیارهای ارزیابی عملکرد سیستم نگهداری و تعمیرات صنعت نفت و گاز با رویکرد مدیریت دارایی فیزیکی به کمک سوارا فازی
مهرداد نیکبخت - نازیلا ادب آوازه
مدیریت مصرف انرژی و ارائه برنامه زمانی برای خانه هوشمند مجهز به پنل خورشیدی، ذخیره ساز انرژی و خودرو الکتریکی
هدی دوستخواه احمدی - فرید ممیزی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.3